Toon posts:

[HDD] NTFS partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ;

ik heb hier een SCSI schijf die gepartioneerd is in een partitie van 3 GB waar er win 98 opstaat en een partitie van 37 GB die ik gebruik om games te installeren die onder XP Pro draaien (ik heb nog een aparte 40 GB schijf waarop XP staat) maw c: 3 gb win 98 ; d: 40 GB win xP ; e: 37 gb

Kan ik de partitie van 37 GB formateren naar NTFS terwijl ik de partitie van 3 GB waarop win 98 staat op FAT32 laat , rekening houdend dat het over dezelfde HDD gaat?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-03 11:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat moet zonder problemen kunnen. Wel moet je er dan rekening mee houden dat je die partitie dus niet meer vanuit Windows 98 kunt benaderen.

Als het alleen erom gaat het een NTFS partitie te maken, kun je die partitie ook converteren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
dat kan ja

maar win 98 zal m dan niet meer zien

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk gaat dat. Waarom zou dat niet mogelijk zijn dan?

Verwijderd

Als het goed is wel. enigste wat je niet meer kan doen is in Win98 NTFS benaderen, maar dat wist je al.

Even voor de duidelijkheid, je boot van C: waarop je NTloader en Win98 staat, die zijn fat. en dan wil je je NT partitie op d: van FAT naar NTFS gooien. moet kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reakties !

wel ik dacht dat het eventueel kon gaan ; maar ik zat gewoon met het feit dat ik niet wist dat je eigenlijk 2 verschillende bestandsystemen op een HDD kan hebben ; al is die in partities en met mijn 3GB voor win 98 is genoeg ; de rest formateer ik naar ntfs want na hier de faq te lezen lijkt me ntfs het betere voor win xp.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar nog een vraagske ;

Mijn d: schijf is fat32 met win xp pro sp1 nl erop ; kan ik die schijf converteren naar ntfs zonder dat ik data verlies en liefst dat win xp dan nog opstart en hoe converteer je naar ntfs met win xp :-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn d: schijf is fat32 met win xp pro sp1 nl erop ; kan ik die schijf converteren naar ntfs zonder dat ik data verlies en liefst dat win xp dan nog opstart
Ja, dat kan :)
en hoe converteer je naar ntfs met win xp :-)
Raadpleeg de Windows Help (Start » Help of druk op F1 terwijl je op bureaublad zit) en zoek naar 'convert' enzo :)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 27-04-2004 13:55 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-03 11:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 13:39:
[...]
en hoe converteer je naar ntfs met win xp :-)
• DOS-box openen
• CONVERT D: /FS:NTFS [/V]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 13:39:
Sorry maar nog een vraagske ;

Mijn d: schijf is fat32 met win xp pro sp1 nl erop ; kan ik die schijf converteren naar ntfs zonder dat ik data verlies en liefst dat win xp dan nog opstart en hoe converteer je naar ntfs met win xp :-)
Tik in Google eens converteren FAT NTFS in. Kreeg ik genoeg bruikbare hits, waarin precies staat uitgelegd welk OS wel of niet NTFS ondersteund en hoe je kan converteren.

Ja het is mogelijk, ter info:

Aangezien je naast naast Windows XP nog WIN 98 (SE) op je computer hebt geïnstalleerd, dien je rekening te houden met het volgende:

Microsoft Windows ME, Windows 98 Tweede editie of een oudere versie, en MS-DOS hebben geen toegang tot bestanden op een NTFS-volume.

In iedergeval Suc6 ermee.
Pagina: 1