Een proxy gebruiken om een andere proxy te omzeilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Silencer1981
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik weet dat het mogelijk is om volledige internet toegang te krijgen door een proxy server thuis in te stellen die extern te benaderen is (een keer iets op internet over gevonden lang geleden). Ik weet het, het is niet helemaal legaal maar tja men wil wel eens functies uitschakelen die erg handig zijn en vind het interessant om het eens uit te proberen. :7

I will explain ;-)

=================================================
Op school gebruiken ze een proxy server op de gebruikelijk 3128 poort zodat er gelimiteerd gebruik gemaakt kan worden van internet (ftp etc. werkt bevoorbeeld niet, waar ik eigenlijk alles mee zou willen doen omdat ik ook al geen eigen POP mail kan gebruiken). De bedoeling is dus dat ik thuis een proxy instel die extern te benaderen is op poort 53 (dns), of 22 of 23 (telnet/ssh) of iets anders wat ik niet gebruik maar wel op school bij kan doordat hij door de firewall doorgelaten wordt.

Het probleem is dat de school proxy het netwerk verkeer routeerd naar internet, dus als ik deze zou vervangen door mijn externe proxy dan kan hij niet langer benaderd worden omdat er geen internet meer is. :X Ik zou dus eigenlijk mijn externe proxy bovenop de school proxy moeten draaien die dan vervolgens alles naar buiten routeerd ongeacht wat het is. :*)
=================================================

Mijn vraag is dus hoe ik mijn externe proxy gebruik als ik nog steeds de school proxy nodig heb om op internet te komen? :?

"The only true wisdom is in knowing you know nothing." - Socrates

Verwijderd

Dit valt onder het omzeilen van beveiligingen op school of werk, waar wij niet aan meewerken.

Ik stel voor dat je dit even doorneemt: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Dit topic is gesloten.