Toon posts:

[XP] Unmountable bootvolume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig windows xp opnieuw aan het installeren, maar ik krijg telkens hij alle bestanden heeft ingeladen, de stopfout: unmountable boot volume, ik vind wel redelijk veel hiervan maar het gaat allemaal maar over die recovery console, maar ik kom zelfs niet op het welkomsscherm.

Ik heb dit probleem al veel langer dan vandaag maar telkens als ik win xp wou installeren deed ik dit door eerst 98 te installeren en vandaar een update naar xp te doen, en dit ging telkens wel goed.

98 kan ik ook niet meer installeren omdat hij vraagt naar een diskette voor station B:/ en ik heb geen station B:/ en zelfs geen diskettestation niet meer.

De schijf is niet defect, want op een andere pc kan ik perfect xp installeren op de schijf, ik denk eerder dat ik iets in mijn bios verkeerd staat.

Ik hoop dat ik een antwoord krijg want ik vind het redelijk vervelende foutmelding, en bij deze wil ik ook ff kwijt, dat die stopfouten volgens mij het enige is dat goed is geprogrammeerd in xp

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je je hd als eens gecheckt op fouten met een tooltje van de fabrikant? Dat hielp de laatste keer dat ik de door jou genoemde error kreeg namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 26-04-2004 21:35 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

OS op correcte manier en plaats in de titel gezet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• X-file
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09-2022

X-file

The truth is out there

Hmmmm. Volgens mij komt het door een verkeerde IDE flat cable aan de HD, heb je er toevallig nog een 40 pins in zitten, zo ja dan asap vervangen in 80 pins. En dan is het probleem volgens mij verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door X-file op 27-04-2004 00:50 ]

Een sig kan weleens stigmatiserend werken!

Verwijderd

Topicstarter
Welke tool gebruiken om de schijf op fouten te controleren ? het gaat om maxtor schijven. En het is een 40 pins conductor cable die bij het mobo geinstalleerd zat dus ik denk dat dat ook wel goed zit

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• X-file

X-file

The truth is out there

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 07:28:
Welke tool gebruiken om de schijf op fouten te controleren ? het gaat om maxtor schijven. En het is een 40 pins conductor cable die bij het mobo geinstalleerd zat dus ik denk dat dat ook wel goed zit
En toch weet ik uit ervaring dat je probleem zeer vermoedelijk is opgelost wanneer je er een 80 pins IDE cable op aansluit. Heb hier namelijk een zelfde probleem gehad cable vervangen in 80 pins en probleem was voorbij.
Waarom niet de meest simpele oplossing uitvoeren en lachen als ie het ineens doet.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

X-File heeft gelijk, ik heb 'tzelfde probleem ook gehad & op dezelfde manier opgelost ....
Daar werkte win98(se) ook en XP niet :(

United we stand, and divided we fall

• X-file

X-file

The truth is out there

blizt schreef op 27 april 2004 @ 17:39:
X-File heeft gelijk, ik heb 'tzelfde probleem ook gehad & op dezelfde manier opgelost ....
Daar werkte win98(se) ook en XP niet :(
Ik meen dat XP wel kan maar dan alleen als upgrade over Win98 (se) heen. Bij een "clean install" van XP kwam dit probleem ineens om de hoek kijken.
in ieder geval bedankt voor de feedback. :)

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

XP als upgrade had ik niet geprobeerd, dus dat zou ik niet weten.
In ieder geval werkte 't niet als ik XP clean wilde installeren ...
X-file schreef op 27 april 2004 @ 23:43:
in ieder geval bedankt voor de feedback. :)
no prob ;)

United we stand, and divided we fall

Pagina: 1