draaitafels schuin plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 18:23
hoi,

ik wilde net gaan beginnen aan mijn dj-meubeltje, en er mijn twee draaitafeltjes netjes in verwerken, samen met de cd-spelertjes die morgen of overmorgen binnenkomen. Nu stuitte ik op een probleem: ik ontdekte knoppen onder mijn draaitafels om ze perfect waterpas te kunnen plaatsen.

Mijn vraag is nu: is dit nodig? Ik wilde nl. mijn meubeltje uitrusten met een licht afschot op de bovenste plank, wat de werking verprettigt zeg maar...

Ga toch fietsen.

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
waarom zouden ze waterpas moeten zijn?? de platen kunnen er niet afschuiven, het lijkt me overigens wel makkelijker om mee te werken als ze horizontaal staan...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het beste is idd. als ze perfect recht staan, het is echter niet noodzakelijk. Probeer gewoon of alles goed gaat hoe jij het wil hebben :)

Verwijderd

als je ze scheef plaatst heb je veel meer kans dat je naald uit het spoor vliegt... helemaal als je geintjes aan het uithalen bent...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 12:30
Je lagers enzo slijten veel meer af als je ze schuin zet, ook zal de snelheid niet meer juist zijn. Niet doen dus. Waterpas is niet voor niets.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

je plaat slijt ook sneller als je speler schuin staat

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 19:58

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:06:
als je ze scheef plaatst heb je veel meer kans dat je naald uit het spoor vliegt... helemaal als je geintjes aan het uithalen bent...
tenzij je je 'counterweight' op zijn lichtst zet, wat ook niet aan te raden is, daar gaat de levensduur van je platen ook van achteruit

Meh!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 23:31

SiGNe

Ook hoi!

Je stereobeeld vervormt ook omdat de naald harder op de ene kant van het spoor drukt dan op de andere kant.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

maw genoeg redenen om je platenspelers waterpas te plaasten ;)

• kakanox
  • Laatst online: 11-02 18:23
Ik weet genoeg heren en dames! Ga even de waterpas pakken! :)

Ga toch fietsen.

• naftebakje
*risico op woedende reacties-mode*
Dat heb je als je met verouderde techniek wilt werken. Moderne technologie heeft meestal toch hier en daar een verbetering
*/risico op woedende reacties-mode*

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

naftebakje schreef op 26 april 2004 @ 21:13:
Dat heb je als je met verouderde techniek wilt werken.
:O

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 21:15 ]

• sdomburg
Dat heb je als je met verouderde techniek wilt werken. Moderne technologie heeft meestal toch hier en daar een verbetering
[vriendelijke reactie-mode]
En vergeet voor het gemak de voordelen van vinyl ;)
[/vriendelijke reactie-mode]

[ Voor 8% gewijzigd door sdomburg op 26-04-2004 21:16 ]

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bij moderne technologie is het ook beter als je het waterpas plaatst. Denk maar eens aan je harde schijf of dvd-rom, die lagers slijten veel sneller als je dit scheef plaatst. :)

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 19:58

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

laten we dit topic nou niet laten verzakken tot een 'pro-cd anti-platen'-niveau....
(of vice versa natuurlijk)

Meh!

• sdomburg
PcFer schreef op 26 april 2004 @ 21:19:
[...]

Bij moderne technologie is het ook beter als je het waterpas plaatst. Denk maar eens aan je harde schijf of dvd-rom, die lagers slijten veel sneller als je dit scheef plaatst. :)
offtopic:
Een HD of DVD-ROM kan je dan wel weer compleet verticaal plaatsen, zonder negatieve gevolgen :)

• naftebakje
Hehe, dit had ik al een beetje verwacht. Maar wie zal op een fuif het verschil horen (uitgezonderd de DJ)? niemand, op die volumes kan je niet naukeurig horen. En wie heeft thuis een installatie die het verschil hoorbaar kan maken?

Dus voor 95% van de mensen weegt het nadeel van vynyl (groter, slijt sneller, lompere toestellen voor afspelen,...) zeker niet op tegen de voordelen (het idee dat de klank beter zou zijn, diepere bassen, euh de liefhebberij ofzo? ).
Ik wil zeker niet flamen maar voor mij kunnen de voordelen het nooit halen van de nadelen.

Maar iedereen doet zijn zin, en als je me aantoonbaar de superioriteit kan tonen, graag.

[ Voor 8% gewijzigd door naftebakje op 26-04-2004 21:26 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

sdomburg schreef op 26 april 2004 @ 21:20:
[...]

offtopic:
Een HD of DVD-ROM kan je dan wel weer compleet verticaal plaatsen, zonder negatieve gevolgen :)
ontopic: Er zijn ook verticale platenspelers (echt waar? ja, echt waar!) alleen daar kan je niet mee DJ-en.

Bij een vertikale platenspeler komt de naald wel op een dusdanige manier in contact met de plaat dat er geen slijtage plaasvindt.

Stel dit is de plaat: O
dan zit de naald op deze plaats: O- (waarbij - de arm met de naald is)
Maar ook die speler moet je weer waterpas vertikaal zetten omdat je anders de plaat slijt.

Of dit verschil hoorbaar is? Niet direct nee. Maar wel als je diezelfde platen een paar keer gedraaid hebt. Je sloopt namelijk de groef en dan gaan je platen "grijs" klinken. Dat wil je echt niet hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door dreeke op 26-04-2004 21:29 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

sdomburg schreef op 26 april 2004 @ 21:20:
[...]

offtopic:
offtopic:
Klopt, radiale of axiale krachten zijn voor lagers van dat formaat beide makkelijk op te vangen.

Ga je ze schuin plaatsen dan komen er krachten op waar een lager niet voor gemaakt/ontworpen is. De meeste zijn wel iets zelfinstellend, maar dat is bij zulke kleine lagers bijna niet te doen zonder het betaalbaar te houden.

Sommigen hebben zelfs twee lagers, eentje voor axiaal en eentje voor radiaal. MAar dat is dan ook in de prijs te merken. :)

• djluc
  • Laatst online: 28-02 10:10
"DJ-en."->scratchen e.d. bedoel je? ;)

Volgens mij gaat de levensduur ook bij volledig verticaal geplaatste cd/dvd spelers achteruit. Er komt toch steeds een kracht op de as die niet echt de bedoeling is waardoor deze steeds schever kan gaan staan.

Verwijderd

djluc schreef op 26 april 2004 @ 21:30:

Volgens mij gaat de levensduur ook bij volledig verticaal geplaatste cd/dvd spelers achteruit. Er komt toch steeds een kracht op de as die niet echt de bedoeling is waardoor deze steeds schever kan gaan staan.
Als ze ervoor gebouwd zijn dan hebben ze daar echt wel rekening mee gehouden door de lagers e.d. aan te passen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

djluc schreef op 26 april 2004 @ 21:30:

Dat is niet zo.
Kijk maar naar bandrecorders (en dan doel ik op ouderwetse spoelenrecorders).

Daarbij komt een gewicht van soms enkele kilo's aan 1 as te hangen, en die apparaten gaan ook makkelijk 40 jaar mee zonder dat de as scheef gaat hangen.

De kracht die een plaat van nog geen kilo uitoefent op de as is dus verwaarloosbaar. :)

Klik hier voor een plaatje van een verticale platenspeler

[ Voor 8% gewijzigd door dreeke op 26-04-2004 21:36 ]

Verwijderd

dreeke schreef op 26 april 2004 @ 21:32:
[...]

Dat is niet zo.

Daarbij komt een gewicht van soms enkele kilo's aan 1 as te hangen, en die apparaten gaan ook makkelijk 40 jaar mee zonder dat de as scheef gaat hangen.

De kracht die een plaat van nog geen kilo uitoefent op de as is dus verwaarloosbaar. :)
Of het wiel van een auto, dat lager op die as heeft het ook niet leuk en dat gaat toch ook (tientallen)jaren mee?

• sdomburg
[...]

Dat is niet zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.philips.dds.nl/pictures/bandrec/BANDR01.JPG
Dergelijke apparaten hebben dan ook wel een *iets* dikkere as ;)

Neemt niet weg dat een as van een platenspeler het gewicht van een plaat ruim kan hebben :)
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:34:
[...]

Of het wiel van een auto, dat lager op die as heeft het ook niet leuk en dat gaat toch ook (tientallen)jaren mee?
Vergelijken met assen van auto's is wel erg scheef. De ene as is de andere niet :)

[ Voor 19% gewijzigd door sdomburg op 26-04-2004 21:37 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:34:
[...]

Maar de krachten die daar op uitgeoefend worden zijn wel *iets* groter dan 1 kilo. En dat zijn ook geen constante krachten, denk maar aan hobbels in de weg of een zwaar beladen auto.
sdomburg schreef op 26 april 2004 @ 21:36:
[...]

[afbeelding]
Dergelijke apparaten hebben dan ook wel een *iets* dikkere as ;)

Neemt niet weg dat een as van een platenspeler het gewicht van een plaat ruim kan hebben :)
Dat is een Philips N4506 en die heeft echt maar een iets dikkere as dan een platenspeler. (ik heb 'em opengehad en weet hoe 'ie in elkaar zit).
Die as is iets dikker dan van een platenspeler en is van metaal, hij loopt maar een halve cm door en zit daar op een plateautje bevestigd van ongeveer 8 cm doorsnee.
En zo'n spoel weegt een stuk meer dan 1 plaat.

[ Voor 48% gewijzigd door dreeke op 26-04-2004 21:39 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

dergelijke apparaten zijn er ook op gebouwd ;)
een draaitafel moet neem ik aan wel ietsje schuinstaan kunnen overleven, maar helemaal verticaal lijkt mij ook weer niet de bedoeling.
jullie maken het wel weer meteen extreem

• sdomburg
Paulus0013 schreef op 26 april 2004 @ 21:38:
dergelijke apparaten zijn er ook op gebouwd ;)
een draaitafel moet neem ik aan wel ietsje schuinstaan kunnen overleven, maar helemaal verticaal lijkt mij ook weer niet de bedoeling.
jullie maken het wel weer meteen extreem
Dreeke heeft het expliciet over speciale verticale spelers, niet over standaard dingetjes; die kunnen het inderdaad niet.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Een beetje draaitafel blijft het wel doen hoor, hoe schuin je hem ook zet. Maar het is harstikke slecht voor je platen!

Voor als je het linkje over het hoofd gezien had:

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~stijn/hifi/lt10v.jpg

Een vertikale platenspeler. Deze hoort gewoon zo, en werkt probleemloos op deze manier. :)

[ Voor 47% gewijzigd door dreeke op 26-04-2004 21:42 ]

Verwijderd

sdomburg schreef op 26 april 2004 @ 21:36:
[...]

Vergelijken met assen van auto's is wel erg scheef. De ene as is de andere niet :)
Misschien overdreven, maar zeker niet veel anders. Okay de krachten zijn iets anders, maar de manier waarop ze slijtage uitoefenen blijft hetzelfde. Groot of klein.

De momenten e.d. veranderen, maar da's alleen in grootte. (en idd, zo erg als de hobbels in een weg zal het niet worden)

Maar wat denk je van een spoel die niet helemaal recht is? Dus met een "slag" loopt? Hoe klein dan ook, dat geeft rare krachten in alle richtingen op een zoals Dreeke zelf al zegt kleine as.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 21:45 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

maar blijft zon plaat dan wel rechtop staan vraag ik me af als ik dat zo zie

die dingen die ervoor gemaakt zijn hebben iets dat de plaat tegen houd, wat een standaard platenspeler niet zal hebben

[ Voor 45% gewijzigd door Paulus0013 op 26-04-2004 21:46 ]

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 26 april 2004 @ 21:45:
maar blijft zon plaat dan wel rechtop staan vraag ik me af als ik dat zo zie
Wel als je het deurtje dichtdoet. :) (let op dat kleine conische plaatje op de deur)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Flex82, mijn spoelenrecorder draagt spoelen van metaal die een doorsnede hebben van 26cm, met tape erop wegen die enkele kilo's. Die spoelen zijn lang niet altijd even mooi recht.
Dat ding stamt uit 1981 en ik kan je met een gerust hart vertellen dat de asjes nog helemaal recht zijn (hij staat hier vlak naast me te draaien). ;)

Verwijderd

dreeke schreef op 26 april 2004 @ 21:46:
Flex82, mijn spoelenrecorder draagt spoelen van metaal die een doorsnede hebben van 26cm, met tape erop wegen die enkele kilo's. Die spoelen zijn lang niet altijd even mooi recht.
Dat ding stamt uit 1981 en ik kan je met een gerust hart vertellen dat de asjes nog helemaal recht zijn (hij staat hier vlak naast me te draaien). ;)
Ik zeg ook niet dat het kapot moet/zal gaan hoor. :)

Ik bedoel alleen dat als je een speelapparaat van horizontaal naar vertikaal zet er veel meer vreemde krachten op komen dan een kracht recht naar beneden (zwaartekracht +eigen gewicht).

Als een apparaat ervoor gemaakt is dan hebben ze (als het goed is) er wel rekening mee gehouden idd, zoals bij jouw apparaat het geval is.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:44:
[...]

Misschien overdreven, maar zeker niet veel anders. Okay de krachten zijn iets anders, maar de manier waarop ze slijtage uitoefenen blijft hetzelfde. Groot of klein.

De momenten e.d. veranderen, maar da's alleen in grootte. (en idd, zo erg als de hobbels in een weg zal het niet worden)

Maar wat denk je van een spoel die niet helemaal recht is? Dus met een "slag" loopt? Hoe klein dan ook, dat geeft rare krachten in alle richtingen op een zoals Dreeke zelf al zegt kleine as.
Ik heb hier het boek "Industriële Productie" van Prof. dr. ir. H.J.J Kals, Ir. Cs. Buiting-Csikós, Ir. C.A. van Luttervelt en Ir. K.A. Moulijn voor me liggen, die ik gebruikt heb bij het vak Elementaire Functies en Materiaalkeuze. Daarin worden heel veel verschillende types assen, met elk hun eigen eigenschappen besproken. Verder spelen allerlei factoren een rol, zoals kracht, tijdsduur, materiaaltype, diameter, model etc. Je kan dus zeker niet gaan roepen dat een as van een auto een bepaalde kracht onder bepaalde omstandigheden aankan, en dat dus een compleet andere as in een platenspeler onder compleet andere omstandigehden het daarom ook wel zou houden.

Hopelijk besef je nu hoe absurd je vergelijking was.

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 26-04-2004 21:55 ]

Verwijderd

sdomburg schreef op 26 april 2004 @ 21:51:
[...]

Ik heb hier het boek "Industriële Productie" van Prof. dr. ir. H.J.J Kals, Ir. Cs. Buiting-Csikós, Ir. C.A. van Luttervelt en Ir. K.A. Moulijn voor me liggen, die ik gebruikt heb bij het vak Elementaire Functies en Materiaalkeuze. Daarin worden heel veel verschillende types assen, met elk hun eigen eigenschappen besproken.
Okay, die heb ik ook gelezen ooit ja, maar ook "Materiaalkunde voor de Technici" van Budinski en "Machineonderdelen" van Roloff en Matek.
Verder spelen allerlei factoren een rol, zoals kracht, tijdsduur, materiaaltype, diameter, model etc. Je kan dus zeker niet gaan roepen dat een as van een auto een bepaalde kracht onder bepaalde omstandigheden aankan, en dat dus een compleet andere as in een platenspeler het daarom ook wel zou houden.
Ik heb nooit gezegd dat een auto exact dezelfde krachten krijgt, maar juist dat elke as vergelijkbare krachten te verwerken krijgt. Maar bij een auto zijn ze natuurlijk nooit exact hetzelfde omdat het immers een andere situatie is.
Ik gebruikte het alleen als voorbeeld en had geen zin om het helemaal uit te gaan typen. :)

En je zegt het nu zelf ook, een as is onderhevig aan allerlei factoren en kan niet zomaar vertikaal (Radiaal) belast worden, dat bedoel ik ook.
Hopelijk besef je nu hoe absurd je vergelijking was.
Niet absurd, maar een poging tot vergelijking.

En ik kan zeker wel berekenen of een as van een auto een bepaalde vaste situatie iets aankan of niet, mits de gegevens van de situatie bekend zijn.
En zelfs dan zijn ze nog wel te bepalen.

Gewoon een kwestie van Dynamica combineren met Mechanica en wat (ontzettend saaie!) werktuigonderdelen berekenen/opzoeken in tabellen.

Volgensmij dacht jij dat ik een auto-as precies hetzelfde vond als een platenspeler as.
Dat was niet de bedoeling, misschien heb ik het niet duidelijk genoeg neergezet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 22:03 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Dat is niet zo.

Klik hier voor een plaatje van een verticale platenspeler
Dat ding heb ik hier nog werkend staan, echt een mooi ding :) .
En naar mijn mening slijt de plaat hier nagenoeg niet omdat de naald altijd recht op de groef staat itt de meeste platenspelers.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• sdomburg
DannyVersluis schreef op 26 april 2004 @ 22:09:
[...]

Dat ding heb ik hier nog werkend staan, echt een mooi ding :) .
En naar mijn mening slijt de plaat hier nagenoeg niet omdat de naald altijd recht op de groef staat itt de meeste platenspelers.
Kan je me vertellen of de naald met de groef meegevoerd wordt, of dat de arm waaraan de naald zit met een zeer stabiel tempo over de plaat heenschuift? Dat laatste zou mits het perfect werkt best knap zijn :)
DannyVersluis schreef op 26 april 2004 @ 22:09:
Volgensmij dacht jij dat ik een auto-as precies hetzelfde vond als een platenspeler as.
Dat was niet de bedoeling, misschien heb ik het niet duidelijk genoeg neergezet.
Pardon, zo las ik het wel ja :)

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 26-04-2004 22:22 ]

Verwijderd

sdomburg schreef op 26 april 2004 @ 22:21:

Pardon, zo las ik het wel ja :)
:)
No problem, ik was ook te lui om het goed uit te leggen. ;)
Was bang dat al die jaren Wtb voor lul was (wat ik af en toe ook denk.)

• DannyVersluis
  • Niet online
[...]

Kan je me vertellen of de naald met de groef meegevoerd wordt, of dat de arm waaraan de naald zit met een zeer stabiel tempo over de plaat heenschuift? Dat laatste zou mits het perfect werkt best knap zijn :)
Zodra de arm beweegt merkt de platenspeler het en past zijn positie aan, dus als de arm niet meer recht hangt word dit gedaan.
Overigens een goed systeem als je t mij vraagt, want hij beweegt dus met de groeven mee.

Verwijderd

[...]

[...]
Ik dacht dat de groeven op een plaat spiraalisch (spelling, I know) naar binnen loopt.
Zo gaat de naald langzaam naar de binnenkant van de plaat.

Volgensmij is dat bij een plaat goed te zien aan de buitenkant, daar zitten een paar hele grove groeven.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 22:38:
[...]

Ik dacht dat de groeven op een plaat spiraalisch (spelling, I know) naar binnen loopt.
Zo gaat de naald langzaam naar de binnenkant van de plaat.

Volgensmij is dat bij een plaat goed te zien aan de buitenkant, daar zitten een paar hele grove groeven.
Dat snap ik, maar omdat reeds eerder gemeld werd de de plaat geen tot nauwelijks slijtage ondergaat, was ik even benieuwd welk systeem erachter zat. Een hele precieze electromotor zou hetzelfde kunnen, onafhankelijk van de plaat, plus dat er minder wrijving optreed.

Verwijderd

sdomburg schreef op 26 april 2004 @ 22:40:
[...]

Dat snap ik, maar omdat reeds eerder gemeld werd de de plaat geen tot nauwelijks slijtage ondergaat, was ik even benieuwd welk systeem erachter zat. Een hele precieze electromotor zou hetzelfde kunnen, onafhankelijk van de plaat, plus dat er minder wrijving optreed.
idd, maar de arm van een platenspeler wordt in balans gehouden door een evenwicht. Aan de achterzijde van de arm zit een contragewicht.

Maar platen slijten altijd in, tenzij je ze met een laser zou uitlezen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

sdomburg schreef op 26 april 2004 @ 22:40:
[...]

dat kan niet, omdat niet bij elke plaat de groeven even ver uit elkaar zitten. De snelheid van de motor moet zich dus altijd aanpassen aan de groeven van de plaat en dat gaat op jouw manier niet. ;)

Een plaat slijt weliswaar altijd, maar met een goede platenspeler kun je die slijtage zo minimaal houden dat deze te verwaarlozen is.

Verwijderd

dreeke schreef op 26 april 2004 @ 21:41:
Een beetje draaitafel blijft het wel doen hoor, hoe schuin je hem ook zet. Maar het is harstikke slecht voor je platen!

Voor als je het linkje over het hoofd gezien had:

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~stijn/hifi/lt10v.jpg

Een vertikale platenspeler. Deze hoort gewoon zo, en werkt probleemloos op deze manier. :)
Even wat anders:

Volgensmij kan je niet kleinere LP's erop draaien of wel? Het lijkt mij dat de rails van de arm niet ver genoeg gaat en dat die tegenhouder op de deur te groot is.
Of heb ik dat fout? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 15:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:10:
maw genoeg redenen om je platenspelers waterpas te plaasten ;)
de naald is toch evenschuin als de plaat ??
dus de verhouding van naald vs plaat is toch ongewijzigd?

Wat is de reden , dat lagers sneller slijten omdat ze schuin staan?

• sdomburg
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 15:23:
[...]

Even wat anders:

Volgensmij kan je niet kleinere LP's erop draaien of wel? Het lijkt mij dat de rails van de arm niet ver genoeg gaat en dat die tegenhouder op de deur te groot is.
Of heb ik dat fout? :)
Die kleintjes hebben dacht ik een net zo groot beplakt binnendeel als de grote. Moet dus wel kunnen :)

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025
ooit van turntablism gehoord?

scratchen met cd's lol

enne 'echte' dj's draaien met platen, niet met cd's. Dat doen alleen van die café dj's :P

Mijn rig

• Xander
  • Laatst online: 00:53
sdomburg schreef op 27 april 2004 @ 20:22:
[...]

Die kleintjes hebben dacht ik een net zo groot beplakt binnendeel als de grote. Moet dus wel kunnen :)
Alleen die kleintjes hebben een groter gat, normaliter kun je daar gewoon zo'n "schijfje" op je platenspeler leggen om die toch te kunnen draaien, alleen ik denk dat dat dus idd niet echt super gaat i.c.m. die "tegenhouder" (thanks Flex82 voor het verzinnen van een naam :P ) aan de binnenkant van de deur.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DannyVersluis
  • Niet online
Bij de platenspeler die ik heb gaat dat wel lekker hoor, zoals je ook op het plaatje ziet hebben ze het apparaat er ook voor gemaakt dat hij het kan.
En het mooie van het ding is dat je op play drukt en zelf het begin van je plaat gaat (ook kleintjes) dus gewoon een heel makkelijk ding is het.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
XanderH schreef op 27 april 2004 @ 20:31:
[...]

Alleen die kleintjes hebben een groter gat, normaliter kun je daar gewoon zo'n "schijfje" op je platenspeler leggen om die toch te kunnen draaien, alleen ik denk dat dat dus idd niet echt super gaat i.c.m. die "tegenhouder" (thanks Flex82 voor het verzinnen van een naam :P ) aan de binnenkant van de deur.
Dat zijn dus gewoon 45 rpm singles. Denk niet dat je die zomaar op zo'n vertikale kunt draaien, maar daar zal vast een speciale adapter voor zijn. Je hebt namelijk altijd al een adapter nodig voor 45 rpm singles, dus men zal hier wel een iets aangepaste versie voor hebben.

Verder zijn er wel kleinere plaatjes, van die kleine demo's op het formaat van een cd. Die kun je hier niet op afspelen, want de arm gaat niet zo ver. Maar dat geldt voor de meeste platenspelers. Soms gaat de arm wel verder, maar door de automatische afslag denkt 'ie dat hij aan het einde is en zal hij stoppen. Hiervoor heb je toch echt een zwaardere draaitafel nodig.

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1