Asus p4sdx, geen beeld, lange beeps

Pagina: 1
Acties:

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11-2025
Tijdens gebruik valt in een keer het beeld weg en krijg ik met korte onderbrekingen lange beeps te horen. Dit zelfde gebeurt nu iedere keer met opstarten. Zowel muis (usb) als toetsenbord(ps/2) lichten niet op.
Videokaart vervangen door een ander: geen verschil.
Geheugen( 2 reepjes van 256) verwisselt, met een reepje opgestart etc. geen resultaat.
Alle fans draaien.
Cmos eveneens gereset. Geen resultaat. ( batterij los, pin verwisselt, 20 sec wachten en het spul weer teruggezet.)
Ik zit zelf te denken aan brak Moederbord of Processor ( P4 ).
Maar hoe kom ik hier achter ??

Verwijderd

en wat zegt de manual over de interval van de beeps, het mobo probeert je te vertellen wat er mee loos is.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tijdens gebruik valt in een keer het beeld weg en krijg ik met korte onderbrekingen lange beeps te horen.
Dit duidt op een memory-probleem. Het lastige is echter dat het probleem vermoedelijk niet in het memory zelf zit, maar dat de memory-beep alleen maar een symptoom is van het onderliggende probleem. Zelf gaf je al aan dat je het moederbord verdenkt. Dit is inderdaad een mogelijke oorzaak. Naast het moederbord kan ook de voeding dergelijke problemen veroorzaken. Ik zou dus zeker even met een andere voeding testen.

Ik vermoed dat je CPU ok is; een CPU brandt namelijk meestal óf helemaal uit, óf helemaal niet :+ Het feit dat het mobo nog kan piepen duidt erop dat er overigens ook op dat de CPU nog intact is, hoewel dit geen garantie is. Maar het zou me verbazen als het je CPU is die het probleem veroorzaakt. Uiteraard kan het geen kwaad om even te controleren of de koeling nog in orde is, nou je toch met je neus in de kast zit :)
en wat zegt de manual over de interval van de beeps, het mobo probeert je te vertellen wat er mee loos is.
Zoals gezegd: memory. Lange beeps met korte tussenpauzen zijn al meer dan 10 jaar de universele manier voor een mobo om aan te geven dat er stront aan de knikker is en dat het wellicht met het geheugen te maken heeft ;)

[ Voor 16% gewijzigd door koraks op 26-04-2004 21:00 ]

• anguilla
Zowel in de handleiding als op de website van Asus kan ik hierover niets terugvinden .

• anguilla
koraks schreef op 26 april 2004 @ 20:59:
[...]

. Naast het moederbord kan ook de voeding dergelijke problemen veroorzaken. Ik zou dus zeker even met een andere voeding testen.

;)
Met een andere voeding geprobeerd ,zelfde resultaat.
Met de fan van de processor lijkt niets mis.

Maar is het niet zo dat wanneer het aan het geheugen ligt dat je nog iets op je scherm moet zien?

[ Voor 13% gewijzigd door anguilla op 26-04-2004 21:23 ]