HP Designjet 100: steeds kopfouten

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb hier een HP Designjet 100 (A1 plotter) en een HP Business Inkjet 2200 naastelkaar staan. Beide gebruiken dezelfde inkttanks en dezelfde koppen. (HP Nr 10 en 11)

Recentelijk doet de plotter het vaker wel dan niet en geeft willekeurig fouten aan over de printkoppen. De Business inkjet printer heeft nergens last van.
Als test heb ik net alle cartridges en koppen uit beide apparaten omgewisseld. Business inkjet gaat vrolijk uitlijnen, de plotter gaat echter vrolijk zeuren dat zn zwarte kop niet goed is :(

Iemand die dit vaker gehad heeft met wat duurdere professionele HP inkjet printers?

[edit]
Heb net in de business inkjet de kopstatus opgevraagd van de koppen: alles 30 procent, de gele 90 procent (die had ik al vervangen).

Is het normaal dat zo'n plotter die koppen zo hard afschrijft? die Business Inkjet doet al 4 jaar met dezelfde koppen en van de plotter is nog niet eens het zwarte halfvolle patroon vervangen.

[ Voor 23% gewijzigd door _JGC_ op 26-04-2004 21:25 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Schop :P

Inmiddels doen beide printers het weer gewoon, na verwisselen van alle koppen heb ik de designjet nog even uit moeten zetten en toen kon ie weer fatsoenlijk printen.

Blijft nog altijd de vraag staan waarom de meegeleverde patronen langer meegaan dan de koppen, meestal koop je zo'n ding omdat het andersom hoort :P