Software voor prijslijsten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:17
Ik weet niet of ik het hiero mag posten maar hier komt me vraag:

Bestaat er ook (freeware/gratis) software waarin je prijslijsten kan maken & je artikelen kan beheren? En ook een prijslijst kan uitdraaien.

Ik heb al veel gezocht maar kan zeer weinig vinden. Ik kan ook wel excel gebruiken...alleen het zijn "maar" 5000 artikelen. En om dat dan erin te gaan zetten als het ook in een mooie database kan.

Wat is makkelijk te gebruiken & goedkoop/freeware?

Ik zat zelf te denken aan MS Access...maar zijn er ook kant en klare databases die nie veel kosten of gratis zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenzelle op 26-04-2004 20:45 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-08 22:05
Wat is makkelijk te gebruiken & goedkoop/freeware?

Ik zat zelf te denken aan MS Access...maar zijn er ook kant en klare databases die nie veel kosten of gratis zijn?
MySQL :?

• jeroenzelle
in welke zin?

Uitleg graag :P .

Want ik zoek namelijk software die gewoon een artikelen database heeft & een prijslijst ook kan uitdraaien.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Jeroenz18 schreef op 26 april 2004 @ 20:44:
in welke zin?

Uitleg graag :P .

Want ik zoek namelijk software die gewoon een artikelen database heeft & een prijslijst ook kan uitdraaien.
mySQL is een gratis database... Je moet echter wel kunnen programmeren voor je daar iets mee kan :) Maar dan kan je er ook alle mee.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jeroenzelle
tsja...ben nieuwbie he!

Ik heb nu een voorbeeld prijslijst in Excel formaat gevonden. Kan ik deze verbinden met MS Acces?

Zodat ik in Acces gewoon het product kan wijzigen & dat ie dat in het Excel bestand opslaat? Zoja...hoe? :P

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jeroenz18 schreef op 26 april 2004 @ 20:47:
tsja...ben nieuwbie he!

Ik heb nu een voorbeeld prijslijst in Excel formaat gevonden. Kan ik deze verbinden met MS Acces?

Zodat ik in Acces gewoon het product kan wijzigen & dat ie dat in het Excel bestand opslaat? Zoja...hoe? :P
waarom niet gewoon in Excel houden dan als je het daar nu toch al in hebt zitten?

offtopic:
en sinds wanneer is MS Access/MS Excel goedkoop/freeware :?

• jeroenzelle
ik heb al Excel & Acces op me computer staan.

Maar wat ik gewoon wil is dat ik in Access het volgende kan doen:

- Artikel wijzigen
- Artikel opzoeken

En dat via een makkelijk scherm. Anders moet ik in die 5000 regels tekst gaan zoeken (via de zoekfunctie).

Kan iemand zoiets simpels maken/uitleggen?

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenzelle op 26-04-2004 20:53 ]

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
In Access: File => Get External Data

In Excel: F1 -> Vlookup of gewoon Lookup

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
Jeroenz18 schreef op 26 april 2004 @ 20:51:
ik heb al Excel & Acces op me computer staan.

Maar wat ik gewoon wil is dat ik in Access het volgende kan doen:

- Artikel wijzigen
- Artikel opzoeken

En dat via een makkelijk scherm. Anders moet ik in die 5000 regels tekst gaan zoeken (via de zoekfunctie).

Kan iemand zoiets simpels maken/uitleggen?
hmm ja, dit moet toch gewoon met Access kunnen? moet je eerst een soort form maken, en dan kun je er later nog een zoekding bij maken. Ben er alleen niet heel erg bedreven in, dus je zult toch ff verder moeten zoeken hier :).

Aftrap: [search=access database form]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou ook eens met Access aan de slag gaan. Is een prima omgeving om zoiets te maken wat je zoekt, en redelijk makkelijk te leren.

Bekijk bijvoorbeeld eens de voorbeeld database bij Access: Noorderwind (of Northerwind bij de engelse).

Kan je uiteindelijk meer mee dan met Excel, als je 't later nog een beetje wil uitbreiden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Gewoon Acces gebruiken en dan DMV SQL je zoekopdrachten uitvoeren

Zo heb je zeer veel mogelijkheden en het is helemaal niet moeilijk.
Je kan ook nog een indexje maken waardoor het helemaal makkelijk wordt.
dus even een klein tutorialtje op i-net over SQL en je probleem is opgelost.
Pagina: 1