VideoCD in PC en DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 23:41
Ik heb hetvolgende probleem.

Ooit heb ik eens een film gemaakt en deze als VCD gebrand en dit werkt verder prima.

Maar nu moeten bepaalde familieleden die film ook hebben maar die hebben niet allemaal een DVD-speler, maar wel allemaal een PC.

Nu heb ik dus een mooi autorun menuutje gemaakt die begruikt maakt van de zelfde filmpjes als de VCD (in de map MPEGAV).

Nu heb ik geprobeerd met Nero (de oude interface) bij de optie wat voor cd je wilt branden VCD gekozen.

Maar als ik dan alle bestanden (dus de VCD files en de autorun files e.d.) naar de compilatie wil slepen begint hij al te mekkeren dat bepaalde bestanden (iets met CDI ofzo) er niet op kunnen.

Ik denk geen probleem gewoon branden die handel maar mooi niet dus want de optie CD branden is niet beschikbaar :?

Kan iemand mij helpen zodat deze film zowel op een DVD-speler en op een Pc is af te spelen

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 19:09

UTM

Maar als ik dan alle bestanden (dus de VCD files en de autorun files e.d.) naar de compilatie wil slepen begint hij al te mekkeren dat bepaalde bestanden (iets met CDI ofzo) er niet op kunnen.
Is de inhoud gewoon niet te groot voor 1 cd :?
Kan iemand mij helpen zodat deze film zowel op een DVD-speler en op een Pc is af te spelen
Maar nu moeten bepaalde familieleden die film ook hebben maar die hebben niet allemaal een DVD-speler, maar wel allemaal een PC.
Die dvd doet het dus al ;)
Voor de computer kan je mischien het best van de film een avi maken en deze op cd branden.
  • TMPgenc downloaden
  • Film openen
  • Coderen naar Avi
  • Desnoods knippen dmv: MPG Tools - Cut & Paste (als ik me niet vergis :P)
  • Branden als gewone data cd
Dan kan de familie (mischien benodigd een codec) de film gewoon op de computer af spelen

[ Voor 64% gewijzigd door UTM op 26-04-2004 20:41 ]

• UTM

UTM

edit:
had edit moeten zijn :/

[ Voor 116% gewijzigd door UTM op 26-04-2004 20:40 ]

• Volk
w03f schreef op 26 april 2004 @ 20:37:
[...]

Is de inhoud gewoon niet te groot voor 1 cd :?

[...]

[...]

Die dvd doet het dus al ;)
Voor de computer kan je mischien het best van de film een avi maken en deze op cd branden.
  • TMPgenc downloaden
  • Film openen
  • Coderen naar Avi
  • Desnoods knippen dmv: MPG Tools - Cut & Paste (als ik me niet vergis :P)
  • Branden als gewone data cd
Dan kan de familie (mischien benodigd een codec) de film gewoon op de computer af spelen
Nee de film is niet te groot.

En de oplosssing die jij geeft is net het hele probleem.
Het is nou eenmaal fijner om een film te kijken op de TV dan op een PC.

• UTM

UTM

rfolkers schreef op 26 april 2004 @ 21:07:
[...]

Nee de film is niet te groot.

En de oplosssing die jij geeft is net het hele probleem.
Het is nou eenmaal fijner om een film te kijken op de TV dan op een PC.
Je zegt dat je hem dus ook voor op de pc wilt, en de oplossing die ik geef zorgt ervoor dat die op de pc kan. En vervolgens is dat het hele probleem :? Wat wil je dan? :)

• Volk
Als je goed leest dan zie je dat ik wil dat hij het en op een DVD-speler doet(een VideoCD) en op een PC (via autorun)

Dit moet dus allemaal op dezelfde CD.

Verwijderd

volgens mij wil hij dat als hij zijn VCD in ze pc stopt dat ie dan automatisch begint te spelen
dit kan mits je de juiste programma's op ze pc heeft dat ie dan autmatsich dat programma pakt
ik zou zeggen installeer WinDVD of power DVD op je ze en die komen vanzelf met de vraag als je er een DVD cq VCD instopt met autmatisch opstarten en dan klik je op ja en voila de film begint

Verwijderd

Zet er een VCDspeler programma bij. Ik had eens een CD met zo'n programmatje, wat ik handig hergebruikte toen ik het ook eens nodig had. Het was VideoCD Player van Roxio met als bestandsnaam VCD_PLAY.EXE en was 197 KB groot.

Het enige wat je dan nog nodig hebt is een autorun.inf bestand met als inhoud:
code:
1
2
3
[autorun]
OPEN=VCD_PLAY.EXE
ICON=VCD_PLAY.EXE

http://www.cartooncd.com/VCD_Play.zip

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 11:02 ]

• Volk
ok tnx hier heb ik wat aan

• Volk
rfolkers schreef op 27 april 2004 @ 11:51:
ok tnx hier heb ik wat aan
ok nog een keer een laatste vraag.

Dat proggiewerkt opzich mooi.

Maar hoe krijg ik dat bestandje bij die image in.
Ik heb al geprobeerd met winISO.
Maar als ik dan de ISO mount en het hele zaakje begint te starten dan zegt VCDplay dat de indeling ongeldig is :?

De fil bevat ook een menu enzo.
dus hoe kan ik die CD branden zodat ik het menu en alle stukken behoud en zodat ik dat proggie erbij op kan fikken.

Kan ik gewoon alle bestanden van de originele CD kopieren naar mijn harde schijf en dan de CD opnieuw branden?
Zo ja hoe werkt dit dan?
Moet dit als VCD of is Data CD ook goed?

Maar volgens mij kan gewoon het hele zaakje kopieren niet omdat een VCD meerdere tracks heeft (toch?)

[ Voor 7% gewijzigd door Volk op 28-04-2004 22:08 ]

Pagina: 1