Toon posts:

Dual Channel Vraag.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik wil mijn pc upgraden met geheugen, op dit moment heb ik alleen 256mb PC2100 DDR erin zitten.
Ik wil voor betere prestaties morgen wat geheugen erbij gaan kopen namelijk:
Corsair 2x 256MB 400Mhz PC3200

Ik heb dus het boekje doorgenomen van mijn MSI K7n2g-ilsr maar nergens vind ik info over 2 soort gelijk in dual channel en 1 andere soort in een lege slot.

Ik ben van plan het setje Corsair in slot 1 + 3 te plaatsen en dan blijft slot 2 over en daar wil ik mijn oude 256mb pc2100 in plaatsen.

Ik heb de FAQ over Nforce2, maar ben niets wijzer geworden met betrekking tot het geheugen. Het enigste wat ik heb gelezen is dat sommige borden het liever hebben dat het zelfde MERK word gebruikt. Verder dat je geheugen word geklokt naar het laagste Mhz dat je in je bord hebt zitten en klopt zit?

Kan ik beter het corsair setje alleen plaatsen zonder 256mb PC2100 vanwege de prestaties of maakt dit niet zo heel veel uit? of kan ik ze alle 3 plaatsen?
(wat zouden jullie in mijn geval doen?)

Alvast Bedankt!!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

UTM

PMG FAQ - nForce2 DC geheugen en synchroniteit voor al uw vragen en problemen ;) Imo doe je er niet verstandig aan om dat andere reepje te plaatsen aangezien je dan de snelheid van de andere reepjes naar beneden trekt
Beide DIMM’s hoeven niet hetzelfde te zijn; de beide MC’s van de nForce2 zijn zoals eerder gezegd onafhankelijk van elkaar waardoor ze elk een DIMM met eigen toegangsparameters kunnen aansturen. De DIMM’s hoeven zelfs geen eens dezelfde omvang te hebben. Het is overigens wél aan te raden dezelfde DIMM’s te gebruiken omdat bij 128bit benaderingen (dus beide DIMM’s tegelijk) de langzaamste DIMM bepalend is voor de gehele snelheid
Doe gewoon dat reepje er niet in, en doe de 2x corsair reepjes erin. Echt veel verschil merk je niet tussen 512 mb DC Corsair PC3200 of 768 met een minder snel reepje er tussen :)

[ Voor 131% gewijzigd door UTM op 26-04-2004 20:00 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

Croga

The Unreasonable Man

hoe je het ook went of keert, het geheugen zal altijd de snelheid van de traagste bank aan nemen. In dit geval zal je Corsair geheugen dus op max 133/266 Mhz gaan lopen in plaats van de 400Mhz van zijn specs.

Ik zou, als ik jou was, gewoon dat PC2100 geheugen er uit gooien. In principe is de 512MB van die andere 2 modules genoeg voor het moment...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Croga schreef op 26 april 2004 @ 19:56:
Ik zou, als ik jou was, gewoon dat PC2100 geheugen er uit gooien. In principe is de 512MB van die andere 2 modules genoeg voor het moment...
Dat weet je niet voor TS. Er is bestaat software die meer dan >512 gebruikt.
Ten tweede draait het geheugen dan asynchroon en dat is niet per se sneller (vaak zelfs langzamer).

{signature}

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie de post van w03f, staat gewoon in de FAQ :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.