speedtouch benaderen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Aangezien het me de nodige hoofdbrekers kostte, even de volgende tip.

Voor het delen van ADSL via een draadloos netwerk had ik geen kabels om te gebruiken, maar alleen de router voor draadloos internet en de draadloze ontvangers.

Probleem was dat de modem knipperde dat er geen verbinding was. De router zo instellingen dat er een ADSL-modem achter hangt werkt ook niet, aangezien de modem zelf een DHCP-server is. Gebruikmaken van de CD lijkt dat geen optie, aangezien die software vereist dat de modem aan de pc zit (en dat wordt echt gecontroleerd). Dit lijkt een frustrerende impasse, wanneer je geen kabels hebt.

De oplossing is eenvoudig. Ga eerst naar de router en stel deze zo in dat alles automatisch gaat.

Benader vervolgens draadloos de modem en upload het ini-bestandje met de ADSL-instellingen van KPN. Simpel gezegd vertel je het modem op die manier in welke taal het netwerk van KPN spreekt. Vervolgens even username en password invullen.

Hierna is alles al klaar!

Dus NIET op de router invullen dat je ADSL hebt en NIET op de modem meteen al je username en password invullen. Beide dingen deed ik, maar het eerste klopt niet aangezien het modem geheel op zichzelf werkt en het tweede werkt niet aangezien het modem standaard voor andere ADSL-netwerken ingesteld staat.

Misschien helpt het mensen hier.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
En voor de duidelijkheid: dit gaat over het ethernet modem van KPN. Het idee voor het normale of het multipc modem is uiteraard hetzelfde.

De router in kwestie is een Sweex Wireless Access Point - basis model 11b