chello op blacklist spamcop

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik kan geen mail meer verzenden, want Chello staat klaarblijkelijk op de blacklist van Spamcop.

De errors zijn duidelijk:
Reason: Service unavailable; Client host [213.46.243.24] blocked using bl-spamcop.heyendaal.net; Blocked
- see http://www.spamcop.net/bl.shtml?213.46.243.24
en
Recipient: </****@s****n.nl>
Reason: 5.7.1 <****en@s*****.nl>... Mailtransfers blocked, see bl.spamcop.net
Ervaren jullie dit ook, of kennen jullie een alternatieve mailserver? Ik gebruik nu mail.chello.nl

[ Voor 4% gewijzigd door TromboneFreakus op 26-04-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem contact op met chello, als het goed is zou je niet via een andere mailserver moeten kunnen versturen (aangezien dat dan een open relay geworden is). Maar chello heeft vast wel meer dan 1 mail server dus try again en hopen dat het goed wordt geroute dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier geen problemen met de chello mailservice, maar ik gebruik dan ook de servers van 5 jaar geleden (pop2.arnhem.chello.nl) en heb daar geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
toen ik nog chello had was de mail server iets van smtp2.arnhem.chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:48:
Neem contact op met chello, als het goed is zou je niet via een andere mailserver moeten kunnen versturen (aangezien dat dan een open relay geworden is). Maar chello heeft vast wel meer dan 1 mail server dus try again en hopen dat het goed wordt geroute dit keer.
Ik heb zowaar nu al een eerste automatisch reactie. Ik vermoed echter - Chello kennende - dat het niet meer is dan een echt automatisch reactie.
Geachte heer Jansen,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. Voor een correcte afhandeling van uw verzoek wordt uw bericht doorgestuurd
naar de juiste afdeling. U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:51:
Heb hier geen problemen met de chello mailservice, maar ik gebruik dan ook de servers van 5 jaar geleden (pop2.arnhem.chello.nl) en heb daar geen problemen mee gehad
Dat lijkt te werken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Ik gebruik smtp.brabant.chello.nl zonder problemen...

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
Niemand die het probleem ook ervaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Solcon blokkeert Chello :?
Klanten van Solcon kunnen wel zelf het spamfilter aan of uit zetten...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
TromboneFreakus schreef op 26 april 2004 @ 19:55:
[...]

Dat lijkt te werken, bedankt!
Mmmm, toch niet (meer). Nu die van Brabant eens...

update: werkt ook niet. Ben ik nu gek, of is er niemand hier die van Chello gebruik maakt?

Ander geblokkeerd ip: http://www.spamcop.net/bl.shtml?213.46.243.15

[ Voor 31% gewijzigd door TromboneFreakus op 26-04-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chello gaat continu op al die blacklists door totaal gebrek aan een werkende abuse-afdeling. Is iets waar je mee moet leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
little_soundman schreef op 27 april 2004 @ 03:05:
Chello gaat continu op al die blacklists door totaal gebrek aan een werkende abuse-afdeling. Is iets waar je mee moet leren leven.
Er is een auto-reply van de abuse afdeling zodra je iets doorzendt, maar of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt betwijfel ik...

Van Customer Support kreeg ik ook al zo'n stom antwoord: "we gaan er z.s.m. iets aan doen". Aarghhh |:( : geef me gewoon direct een alternatieve mailserver.

En dan die verwijzing dat ze me graag telefonisch te woord staan: alsof ik zin heb me door first level support heen te worstelen voor ik iemand te spreken krijg die wat van Internet weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:51:
Maareuh, mail.chello.nl, mail.arnhem.chello.nl en pop2.arnhem.chello.nl zijn gewoon hetzelfde IP adres wa?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
Nu moet ik trouwens wel zeggen dat ik gisteren prima kon mailen.

Dat doet niet af aan het feit dat dit probleem nooit zou mogen zijn ontstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 12:31
little_soundman schreef op 27 april 2004 @ 03:05:
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Waarschijnlijk sta jij op die blacklist omdat er spam vanaf jouw ip adres is gestuurd... Niet Chello de schuld geven maar eerst zelf je pc nakijken op eventuele spyware/virussen

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bovendien is die IP in de bovenste post niet het IP van mail.chello.nl (dat is 213.46.243.2 - ping maar eens mail.chello.nl :z )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
dion_b schreef op 29 april 2004 @ 18:37:
Bovendien is die IP in de bovenste post niet het IP van mail.chello.nl (dat is 213.46.243.2 - ping maar eens mail.chello.nl :z )
Dat is het ip van de user. Die persoon staat op de bloklist (zijn ip), niet de mail server van Chello!

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Had ik volgens mij laatst ook last van. ik relay van m'n eigen webserver naar die van chello, maar het betreffende mailtje werd door de mailserver van de ontvanger gebounced. Alleen was het ip dat gebounced werd a)niet mijn ip b)niet het ip van chello mailserver.

Om precies te zijn:
Mail system error, reason: 213.46.243.20 has been blocked by spamcop.net

[ Voor 17% gewijzigd door marshal op 30-04-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
marshal schreef op 29 april 2004 @ 23:58:
Had ik volgens mij laatst ook last van. ik relay van m'n eigen webserver naar die van chello, maar het betreffende mailtje werd door de mailserver van de ontvanger gebounced. Alleen was het ip dat gebounced werd a)niet mijn ip b)niet het ip van chello mailserver.

Om precies te zijn:
Precies. Er wordt hier vanalles beweerd over dat ik wellicht een virus heb of spam verstuurd zou hebben, maar:
- een virus heb ik niet (of hij is door de handmatige scan van Norton heen geglipt);
- spam verstuur ik niet; (itt: o.a. [rml][ spam] is er wel een oplossing voor?[/rml])
- een eigen mailserver draai ik niet;
- mail verstuur ik via mail.chello.nl;
- spyware heb ik niet (check door AAW en SPytbot S&D);

Hoe Chello het netwerk opzet weet ik niet en wat er gebeurt na aflevering bij mail.chello.nl boeit me ook niks: feit was dat ik niet kon mailen naar personen met een server die een check op spamcop uitvoerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
marshal schreef op 29 april 2004 @ 23:58:
Om precies te zijn:
Dat is toch een doos van chello? Maar goed, welke provider gebruikt dan ook spamcop om te blokken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

epias schreef op 05 mei 2004 @ 00:44:
[...]
Dat is toch een doos van chello? Maar goed, welke provider gebruikt dan ook spamcop om te blokken |:(
Dat is inderdaad een doos in het chello netwerk, maar niet de mailserver van chello (althans niet meer :? ), en ook niet mijn eigen mailserver.

Overigens vind ik dat sommige van die spamblokkers te ver gaan. Een provider van familie van mij in Canada gebruikt een of andere filter die mijn mailserver blokt omdat ik een dynamisch ip-adres heb.
Nou, zo dynamisch is dat anders niet, want bijna iedereen die ik ken die chello heeft heeft al jaren hetzelfde ip-adres en die zijn nooit gewijzigd, of bij hoge uitzondering.
Pagina: 1