[WinXP Partitie] Partitie behouden, na recover via image

Pagina: 1
Acties:

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb de search al gebruikt, alleen ben ik er niet uitgekomen (volgens mij ben ik een speciaal geval). Het zit als volgende:

Ik wil graag mn PC recoveren, dus WinXP opnieuw installeren. Alleen heb ik geen WinXP CD, maar een image van XP die op een aparte partitie (E:\) zit (ik heb geen cd gekregen, toen ik mijn pc had gekocht).

Ik wil graag mijn Mp3 collectie, wat op de D:\ partitie staat, behouden nadat ik mijn PC heb gerecoverd.

Ik heb begrepen dat je met de WinXP cd, kan kiezen op welke partitie hij XP installeert (bij mij staat XP gewoon op C:\), maar kan ik dan nu ook gewoon aannemen, dat hij dat ook bij mij doet - de keuze voorleggen dus - (ook al is het via die 'image').

Ik wou het toch nog even zeker weten, voordat ik mn collectie kwijtraak (DVD'tjes branden zou ook lang duren, en een Ghost image werd te groot).

Hoop dat alles duidelijk is:

PC recoveren via een 'image' dat op E:\ staat, zonder dat partitie D:\ verwijdert wordt.

Dankuwel,

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als de hd in je pc standaard al opgedeeld was in meerdere partities, en je image-files op één van die partities staat, kun je er vanuit gaan dat de recovery niet je hele partitie-indeling overhoop gooit, en dus gewoon recoverd naar de partitie waar Windows standaard opstaat (C:\). Ik verwacht niet dat je de kezue krijgt naar welke partitie je 'm wil recoveren, hij zal gewoon de eerste partitie pakken en daar alles overschrijven. Wat voor een merk pc gaat het trouwens om, er zijn hier vast wel mensen met ervaring met zo'n zelfde pc.

Verwijderd

Het staat of valt inderdaad met dat image. Als dat niet meer is dan een kopie van de CD, dan heb je geen probleem. Als het een 'system restore' image is, kun je problemen krijgen.

Welke bestanden staan er allemaal in de root van dat image?

• EmRuTToY
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:18:
Het staat of valt inderdaad met dat image. Als dat niet meer is dan een kopie van de CD, dan heb je geen probleem. Als het een 'system restore' image is, kun je problemen krijgen.

Welke bestanden staan er allemaal in de root van dat image?
E:\

E:\ Recover
E:\ swconf.dat
E:\ PASS.RPT

E:\Recover

E:\Recover RETTEN.000
E:\Recover RETTEN.001
E:\Recover RETTEN.002
E:\Recover RETTEN.003
E:\Recover RETTEN.EXE

Dat zijn de bestanden op E:\

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb weleens iets fijns gehad daarmee. ook een pc met een image (driveimage gebaseerd) op de d: schijf. ik wilde c: recoveren. zat een prachtige executable bij enzo, zag er heel mooi uit. echter hij kapte er mee net na het starten. waar hij op hing? d:\image. ofwel het was een disk-image die zichzelf wilde overschrijven. lekker dom, wat heb je daar nou aan. als het een image is van een partitie weet je iig zeker dat het goed is.

• EmRuTToY
  • Niet online
subtiel kickje :9

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoeken op retten.exe levert veel links op. Een daarvan http://forum.computeridee.nl/messages/3/8632.html?1018909151 bevat informatie dat ALLE partities overschreven worden. Ziet er dan ook beroerd voor je uit... als dit juist is tenminste. Even Medion (of je leveranciers helpdesk) bellen voor meer informatie lijkt me niet geheel onverstandig.

ARME AOW’er

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Nielson schreef op 27 april 2004 @ 20:08:
Wat voor een merk pc gaat het trouwens om, er zijn hier vast wel mensen met ervaring met zo'n zelfde pc.
Wat Nielson ook al vroeg, om wat voor merk PC gaat het, ik vermoed een Packard Bell want die maken volgens mij gebruik van een recovery partitie. Maar of je daar alleen het OS kan terug zetten op de partitie die jij wil betwijfel ik. Ik heb ooit eens een Compaq gehad met een recovery CD die dus alles overschreef...!!!

GuardianAngel was me voor en duidelijker kan het niet, jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door John2B op 30-04-2004 16:51 . Reden: typo's plus add GuardianAngel ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1