Toon posts:

PC valt nog steeds zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als windows is opgestart valt na ongeveer 1 min. de pc uit. Ik moet eerst de stroom eraf halen wil ik de pc weer kunnen starten.

Wat heb ik al gedaan:

Voeding vervangen
Moederbord vervangen
Cpu vervangen
Geheugen getest (gaf verder geen fouten aan)
Gescand op virussen (Geen virussen gevonden)
Hardeschijf in andere pc gehangen en de pc bleef gewoon draaien

Ook heb ik gekeken of de temperaturen van de cpu, moederbord goed waren maar hier was verder niks bijzonders aan de hand.

MOEDERBORD: Asrock K7S8X
CPU: AMD DURON 1600 MMX SOCKET A
COOLER: COOLERMASTER DP5-7H53F
GEHEUGEN: DDR 256 MB 333
VGA: STANDAARD ATI RADEON 7000 64 MB AGP
HD: 60 GB 7200 RPM MAXTOR
VOEDING: 300 WATT MAXPOWER

Heb ook alle draadjes eraf gehaald en met een schroevedraaier de pooltjes kortgesloten maar het probleem blijft zich nog voort doen.

Pc zit aan een geaard stopcontact. Heb de pc ook aan een andere groep gehangen maar er is geen beter resultaat.
Heb ook met het minimale geboot maar bij windows valt hij nog uit.

Voltages van de voeding zijn correct.
Processor niet overgeklokt.
Ik hoop nou genoeg informatie te hebben gegeven.

Ik denk zelf dat het nog aan het bios kan liggen. maar de bios die erop staat is de hoogste versie die men kan krijgen tot nu toe. (Versie 2.2)

Hier de url waar de BIOS settings op staan.
http://srv03.pcextreme.nl/~belshof.nl/

Hebben jullie misschien ideeen om dit probleem op te lossen dan zou ik dit graag willen weten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 17:57 ]

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Blijf de aan\uit knop niet hangen?

Draadje eraf en even de pooltjes kortsluiten om de computer op te starten

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:53

UTM

Maakt je mobo mischien ergens kortsluiting ?

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Windows al opnieuw geïnstalleerd ? (Eventueel op een andere schijf)

Zit je pc in een geaard stopcontact geprikt ?

Meh!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Uhm specs van je hardware?

Stel je hebt een Athlon XP 3000+ en daarbij een Radeon 9800, en je hebt steeds een 200 watt mini-atx voeding gebruikt, dan kun je 1000 andere 200 watt mini-atx voedingen proberen, maar blijf je het probleem houden.

Hoeveel zijn de temps, heb je cooler er goed op gemonteerd (erg belangrijk bij Athlon). Etc ...

BF2 stats Systemen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zou je misschien even de specificaties van je systeem willen posten, dat is vaak erg handig.

Ik neem aan dat je PC uitvalt terwijl hij gewoon idle is?
Is je voeding wel krachtig genoeg?
Heb je al geprobeerd om met echt alleen het minimale te booten, dus alleen de onderdelen die je echt nodig hebt om in je OS te komen.
Doet ie dit ook als je opstart van een DOS bootflop?
Ander stopcontact geprobeerd? (beter gezegd een andere stroomgroep, het kan zijn dat dit komt door stroompieken/dalen).
Zit ie op een geaard stopcontact?
Wat hangt er allemaal aan het stopcontact waar je pc aan zit?
Neem aan dat je alle stekkers aan de binnenkant van de pc goed hebt gecontroleerd en aangedrukt :)
Hoe zijn de voltages van je voedings lijnen?
CPU & RAM timing settings in het BIOS gecontroleerd?

Zoals al gezegd is kortsluiting ook een punt, daarom zou ik even met echt alleen de minimale hardware proberen te booten.

Srry dat ik met een hele lijst kom maar dit zijn de dingen die mij te binnen schieten ;)
Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 26-04-2004 19:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Processor teveel overgeclocked kan ook een oorzaak zijn. Zonder specs is het maar een beetje raden. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

dreeke schreef op 26 april 2004 @ 19:34:
Processor teveel overgeclocked kan ook een oorzaak zijn. Zonder specs is het maar een beetje raden. ;)
Ga der van uit dat ie hem niet ge'oced heeft anders had ie de oorzaak waarschijnlijk zelf ook wel kunnen raden, maar het zou kunnen.
Idd wat je zegt, zonder specs kunnen we enkel gissen.

Verwijderd

Topicstarter
8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij het opstarten met een bootflop valt hij uit.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:53

UTM

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 22:24:
Ook bij het opstarten met een bootflop valt hij uit.
Dat kan je beter gewoon in bovenstaande post van jou zetten dmv van de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Probeer eens te booten met alles uit de kast, dus alles op je bureau ofzo (let wel op goede ondergrond) nu sluit je tenminste uit dat het eventueel geen kortsluiting is ;)
Ik denk zelf dat het nog aan het bios kan liggen. maar de bios die erop staat is de hoogste versie die men kan krijgen tot nu toe. (Versie 2.2)
Flash dan eens een oudere bios erin. Dit kan geen kwaad, en je kan het altijd proberen :)
Wat ik eigenlijk mis is: Sinds wanneer doet dit probleem zich voor? Mischien dat een recente software install/uninstall of een hardware wissel iets van doen heeft

[ Voor 55% gewijzigd door UTM op 26-04-2004 22:47 ]

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 11:07
In toevoeging op w03f, als je alle onderdelen tijdelijk uit je systeem haal, bespaar je ook een hoop stroom (sluit ook maar 1 hdd aan bijv). Op deze manier kan je ook je voeding testen.

Mocht het probleem blijven komen, denk ik dat je toch een probleem met je voeding heb. Misschien ken je iemand die een voeding heeft die wat sterker is? Waarmee je het kan proberen?

In sommige gevallen heb je ook ledjes op je moederbord, weet niet of de Asrock dit ook heeft. Zo ja, controleer je moederbord boekje eventjes.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat mij opviel dat tijdens het installeren van win xp pro de pc 1x uitviel. Dit vond ik natuurlijk erg raar maar heb er verder niet bij nagedacht. Later ging het probleem zich steeds vaker voordoen.

Maar zal idd alles eruit halen en op mijn bureau leggen om vervolgens te kijken of het probleem zich dan nog voordoet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 23:01 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 23:00:
Nou wat mij opviel dat tijdens het installeren van win xp pro de pc 1x uitviel. Dit vond ik natuurlijk erg raar maar heb er verder niet bij nagedacht. Later ging het probleem zich steeds vaker voordoen.

Maar zal idd alles eruit halen en op mijn bureau leggen om vervolgens te kijken of het probleem zich dan nog voordoet.
Als ik ju was zou ik dan idd eens naar je BIOS gaan kijken en je timings eerst controleren. Het zou kunnen dat er iets "fout"zit. Dus succes.
Dat van alle hardware er uit halen had ik ook al gezegd. Dat bedoelde ik met booten met de minimale hardware.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik weet nu in ieder geval zeker dat er geen kortsluiting onstaat in de kast want heb nu alles eruit gehaald maar valt vervolgens nu ook al uit tijdens het starten van win xp.

Dan moet het haast wel in het bios zitten maar zou niet weten wat daar verkeerd kan staan. Een heleboel natuurlijk maar heb niks vreemds bij de settings gezien. O-)

Hier de url waar de BIOS settings op staan.
http://srv03.pcextreme.nl/~belshof.nl/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 18:02 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Hmmz Vcore staat in je BIOS, volgens system hardware monitor op 1.5 Volt.
Ik heb even snel gekeken op alternate, daar zou hij op 1.75 Volt moeten draaien.

Valt je PC ook in de BIOS uit bij bv system hardware monitor, kun je tevens kijken of ie te hoge temp aangeeft, bv dat hij net 70 graden aangeeft voordat ie uitvalt ofzo (=> koeler controleren).

Ja die bedoelde ik, vaag vanochtend was dat de link voor de Duron 1600 toen ik keek.

[ Voor 16% gewijzigd door Kleintje81 op 28-04-2004 18:16 ]

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 28 april 2004 @ 10:30:
Hmmz Vcore staat in je BIOS, volgens system hardware monitor op 1.5 Volt.
Ik heb even snel gekeken op alternate, daar zou hij op 1.75 Volt moeten draaien.

Valt je PC ook in de BIOS uit bij bv system hardware monitor, kun je tevens kijken of ie te hoge temp aangeeft, bv dat hij net 70 graden aangeeft voordat ie uitvalt ofzo (=> koeler controleren).
Hij valt niet uit in de Bios, maar ik zal het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar je bedoelt vast deze link:
link
Pagina: 1