Ik heb zoals je misschien net gelezen hebt, ook een Voodoo 5 Heatsink mod uitgevoerd. Ik heb dus de originele heatsinkjes vervangen door grotere. CPU-heatsinks wel te verstaan. Een klein Socket A coolertje van Coolermaster.
Het verslagje:
Ik heb me voor een groot deel gehouden aan de startpost. Op een paar kleine dingentjes na.
Ik heb eerst de fan's van de kaart gehaald. Vervolgens ben ik de heatsinks gaan verwijderen. Een floppyijzertje gepakt en een grote schroevedraaier. Na wat wrikken en wat prutsen ging de eerste (2e core) los. Kort hierop ging ook VSA100 nr1 heatsink eraan.
Ik had pech, er bleef een enorm residu van epoxy op de chips achter. Dat moest er dus vanaf. Met een stanleymesje ging wat lastig. Toen heb ik het geprobeerd met een "electrischfornuisschraapvuilwegwataangebakkenis" ding. Ging al wel beter, maar helaas hield ik wat krassen op de chipbehuizing over

Daarna effe schoongemaakt met wat nagellak remover, ging prima.
Voor de 2e chip pakte ik het iets anders aan. Ik heb de epoxy ingesmeerd met wat nagellakremover. Vervolgens met dat fornuisding eroverheen. Je schraapte zowaar er een laagje met heel wat gemak vanaf. Ik dacht, dat ga ik vaker doen. En warempel; een 15 tal keren later was de chip prachtig schoon zonder krassen en is de tekst op de chip perfect leesbaar. Alleen vergeten op te schrijven
Vervolgens waren de heatsinks aan de beurt. Hierin heb ik 2 gaten geboord ter hoogte van de gaten voor Pushpins in de Voodoo 5 PCB. Voor 1 heatsink heb ik een gat erin moeten boren. Er zat een klein condensatortje in de weg helaas. Maar dat is allemaal goed gegaan, heatsink is alleen lichtelijk gehandycapt nu

.
Vervolgens pasten natuurlijk geen enkele pushpins erdoorheen, dus ik pakte wat tiewraps. 4 hele en 4 koppen ervan. De hele tiewraps gingen door de heatsinks heen en de koppen kwamen aan de onderkant van de Voodoo 5. Het zooitje even straktrekken (want de koppen van de hele tiewraps zaten vastgekneld tussen de koelvinnen) en ik had een mooie stevige constructie. Uiteraard was ik niet vergeten Arctic Silver 3 op de cores te smeren
Het resultaat
De heatsink worden lekker warm. De achterkant van de kaart, blijft relatief gezien ook lekker cool, conclusie is dus dat het lekker werkt. Ben alleen 2 PCI sloten kwijt
Overigens heb ik de originele 3dfx fannetjes aan de zeikant van het koelblok gemonteerd, zodoende is er nog enige actieve koeling.
Verder heb ik niet veel meer getest behalve een nietszeggende 3dmarkscore van 2536, wat gewoon oké is. OC'en komt nog
Pics heb ik helaas ook niet, komen ook nog hoop ik!