[Discussie] 3dfx Forever - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.678 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:21

Thandor

SilverStreak

@Mojo, het leek mij ook makkelijk om het "Voodoo II spul" hier te regelen.
Tenzij het niet mag, maar dan horen wel het wel denk ik. En aangezien we nu al een paar dagen bezig zijn hiermee......Er zijn binnen een paar dagen behoorlijk veel nieuwe posts bijgekomen :9 .

Misschien is de Voodoo 1 & 2 wel werkend te krijgen op een nForce 2, tweaks :? :P. Als ik die Voodoo II's heb ga ik het wel een keer proberen op mijn EPoX 8RDA. Misschien als ik de PCI Latency Timer hoger zet, of nog een paar dingetjes verander ;)

P.S. : Nieuw plaatje toegevoegd --> Diamond Monster 3d II Box & Card :)

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 08-07-2004 16:06 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 16:14
@ Mojo

Zijn 2 Voodoo's 2 in SLI wel werkend te krijgen op een Nforce 2 mobo?

@ AMD FREAK

Ik ga het ook gewoon proberen, moet toch gewoon lukken? Als er 50 GOT'ers mee bezig gaan weet ik wel bijna zeker dat er iets uit komt. >:)

[ Voor 52% gewijzigd door Gaming247 op 08-07-2004 14:21 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Gaming247 schreef op 08 juli 2004 @ 11:42:
[...]

Zijn er dan ook Voodoo II AGP? Want ik had het namelijk over AGP en niet over PCI ;) :)
Dan heb je toch een foutje in je post gemaakt, ik citeer:
abit NF7-S (met Nforce 2 chipset) zit volgens mij en universeel agp-slot . Dus dat gaat wel werken.
Je hebt het over AGP .. :)

/edit

ik heb geen enkele voodoo 2 pci werkend gekregen op mijn abit nf7-s met de p4p800 van asus is dit geen probleem geweest (intel).

2x diamond voodoo2 8mb werkte niet op de abit nf7-s
en ook 2x 12mb voodoo 2 van maxigamer wouden niet werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Kimberly op 08-07-2004 16:26 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Heeft niemand hier een nForce 3 chipset :?, om te proberen of de Voodoo PCI kaarten daar wel op draaien :?
Ik las nl. op T.net dat de nForce 4 ook voor Opteron's zou worden. En aangezien mijn volgende pc een Dual Opteron wordt, daar moet natuurlijk ook een Dual Voodoo II in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
@Deorgere

Ik heb het toch over AGP? :?

Ik heb trouwens deze Voodoo 2's in SLI weten te bemachtigen:

Afbeeldingslocatie: http://syconn.krekr.nl/Voodoo/DSC00001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://syconn.krekr.nl/Voodoo/DSC00002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://syconn.krekr.nl/Voodoo/DSC00003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://syconn.krekr.nl/Voodoo/DSC00004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://syconn.krekr.nl/Voodoo/DSC00005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://syconn.krekr.nl/Voodoo/DSC00006.jpg
Plaatjes zijn klickbaar.

Netjes toch:)

Nu noge even uitzoeken hoe je ze werkend in SLI zet.

[ Voor 199% gewijzigd door Gaming247 op 08-07-2004 18:16 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das wel een leuk setje ja, maare ik vind de foto's niet echt scherp. ik kan niet lezen wat de snelheid van de geheugen chips zijn.

Het is trouwens wel een Skywell Technologies Magic 3DII PLuS! 24MB, eigenlijk 2x 12MB in SLi.

Skywell Technologies maakte de beste Voodoo2's ter alle tijden waarop Diamond Multimedia een vette tweede plaats kreeg. :)

Graag de foro's wat kleiner, voorbeeld [img=500]url...[/img] Want het is aardig wat laden voor mensen met tragere verbindingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
@Obi-Wan
het laden van de foto's gaat niet sneller als je het verkleint met img tags maar dan haat de browser het plaatje op en dan verkleint ie het, dus dat is alleen handig voor de lay-out

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Mooi topic :) en handig want ik heb denk ik even hulp nodig.

Ik zocht net op got en kwam erachter dat Generals ( C&C ) niet goed werkt met een Voodoo 5 5500 en XP.... Nu heb ik al wat drivers geprobeerd.

Maar in een topic stond al dat het niet kon, maar hij kreeg het toch voor elkaar door tijdens de intro te alt tabben naar windows en weer terug.

Nu heb ik door een technisch mankement ;) cq download :P geen introfilmpje. en komt hij direct met de melding dat er toch iets niet goed is.

Iemand die mij even ( snel ) kan helpen want we willen graag gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@ orange.x

http://www.forumzone.it/t...+Generals+su+Voodoo+5+%21

Deze link is niet gebroken ;)., kheb um zelf getest :P
Als je --> We're sorry, but we can't supply the file you requested krijgt, probeer het dan over een paar minuten weer. Lukt het helemaal niet, ik heb hem nu nog op schijf staan ;)

(TIP...een dode link :?, kijk naar de bestandsnaam en voer die in bij google..)

[ Voor 56% gewijzigd door Thandor op 08-07-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaKiller schreef op 08 juli 2004 @ 19:10:
@Obi-Wan
het laden van de foto's gaat niet sneller als je het verkleint met img tags maar dan haat de browser het plaatje op en dan verkleint ie het, dus dat is alleen handig voor de lay-out
Oh oke, dat had ik effe niet door, bedankt ;)

Maar goed jammer dat de foto's niet scherp zijn, want echt mooi zijn ze ook weer niet, dus niet echt de moeite waard op zo maar pics te posten die er niet mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Als de PTT nu niet zo traag was dan had ik zelf al wat foto's kunnen schieten :(

Ik kreeg trouwens meteen nog een aanbod om een Voodoo Banshee te kopen (AGP) is 7,50 euro een redelijk bedrag? (Als ik op de Banshee reageer?)

[ Voor 10% gewijzigd door Gaming247 op 09-07-2004 10:30 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Obi-wan: Deze Skywell is slechts de standaard 100mhz reference design.
Deze is dus zo ongeveer hetzelfde als alle andere voodoo2's. Er zijn wel speciale Skywells, zo'n paar als jij hebt bijv. Maar die zijn er ook van verschillende merken.
Kd8 dat ik op 3dfxzone zo'n thread had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie je voodoo 5 5500 op de chip in windows aanraken?
en bedankt voor die generals info,nu kan ik ook eindelijk proberen om generals te spelen!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 10:59 . Reden: effe ûn zin erbij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chip aanraken??? Met de handen ofzo??
AMD-freak zal ik de Duitsers inlichten over deze aankoopsactie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Laatst online: 01-01-2022
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:52:
@ Obi-wan: Deze Skywell is slechts de standaard 100mhz reference design.
Deze is dus zo ongeveer hetzelfde als alle andere voodoo2's. Er zijn wel speciale Skywells, zo'n paar als jij hebt bijv. Maar die zijn er ook van verschillende merken.
Kd8 dat ik op 3dfxzone zo'n thread had gemaakt.
De standaard kloksnelheid van het Voodoo2 reference design was 90MHz, niet 100MHz. Daarom zijn die Skywell's sneller dan de op 90MHz geklokte Voodoo2 kaarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik bedoelde de geheugen snelheid. De Snelheid van de standaard voodoo2 zijn 100mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ook al staat er 100MHz op de memchip van je voodookaart. Het draait op 90MHz.
Behalve die Skywell's dus ;)

Binnenkort weer wat voodoo kaarten in m'n huidige nForce2 sys proppen. Staat wel leuk als je een raampje hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door PD2JK op 09-07-2004 11:36 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man mijn Voodoo2's draaien ook op 100mhz met gemak. En ze hebben ook 100mhz geheugen chips. Dat hebben ze allemaal, het gaat er maar om hoe de standaard driver ingesteld staat hoe snel ze zogenaamd Standaard lopen.
Diamond deed dat door ze standaard op 93-95mhz te laten lopen. En dan in een review lazen we dan: Ja die van Diamond was toch wel de snelste hoor. RARARA hoe zou dat toch komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Jup, klopt helemaal, ze draaien met gemak 100MHz. De kaarten worden alleen snikheet. :/

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 11:15:
Op de achterkant van de kaart waar de core zit.....
Kan je die aanraken of is het te heet?
De 1e core dis waar de vga aansluiting zit.

En voor generals op een voodoo 5 kan je ook patch 1.07 gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAAROM???? Dat zou kunnen maar als je statisch geladen bent is de chip DOOD.
Dus moet je eerst de verwarming ff aanraken of een polsbandje dragen, voordat je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dan raak je eerst je computerkast aan en dan die core.

Maar ik wil effe weten hoe heet die bij jullie word. Ik kan hem een paar seconden vasthouden en dan word het te heet.

generals start wel op maar bij het laden van een skirmish game valt ie uit en geeft een fout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow je wil weten hoe heet die word. Dan kan je het best een goefkope digitale thermometer kopen. Je kan ook zoals ik van plan ben een casemod maken zodat je altijd kan zien hoe heet het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het koelblok van een voodoo 3 erop gedaan. Maar ik denk doordat ie te weinig ribben heeft niet echt beter koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch wel een fan erbij hangen he???
Het beste kan je zo'n kopere titan koelers pakken, die werken vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@antraxbomb:
Je hebt het over de V5 5500 toch?
[rml][ HSM] Voodoo 5 5500 HeatSink Mod[/rml] :Y)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft hier nog een mooie mod voor zijn Voodoo2???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik regel wel ander koelblokken als ik weet hoe ik ze in e gaten vast kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon gaatjes boren in het koelblok en een klein schroefje er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 11:15:
Over het inlichten, ik weet niet hoeveel kaarten er dan in totaal nodig zijn. Ik weet nl. niet hoeveel kaarten die gast heeft. Verder, als ik de kaarten op zou moeten sturen, richting Duitsland bv. wat kost het dan :?.
Misschien zouden we dan moeten kijken hoeveel kaarten er nodig zijn (bv. dat op GoT 40 kaarten, en ergens in Duitsland ook 40).
Als dat zo zou zijn, dan zou ik dus beter 40 kaarten naar iemand in duitsland kunnen sturen, i.p.v. de kaarten allemaal invidueel Duitsland in te sturen.

Ik heb alleen nog geen mail gehad van die gast met z'n Voodoo II's. Als ik geen reply krijg stuur ik nog een mail, met de vraag : Als ik 60 kaarten koop, zijn ze dan 2€ p.s. ? Aangezien dat in de marktplaats advertentie staat.
Verder zet ik er dan bij hoeveel interesse er is.
En ik vraag hem meteen hoeveel kaarten hij in totaal heeft. (En of er een SLI kabel bij zit) (60 kaarten en 30SLI kabels is dus genoeg)

Ik wil hem dus eerst even mailen/mail ontvangen :P.
Als jullie nog tips/vragen hebben om in de mail te zetten, breek los ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het lijkt mij ook het beste voor ons en de Duitsers als we dan alles naar 1 persoon daar sturen en die verstuurt het dan weer naar de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
AMD-FreaK schreef op 09 juli 2004 @ 13:36:
[...]

Ik heb alleen nog geen mail gehad van die gast met z'n Voodoo II's. Als ik geen reply krijg stuur ik nog een mail, met de vraag : Als ik 60 kaarten koop, zijn ze dan 2€ p.s. ? Aangezien dat in de marktplaats advertentie staat.
Je kan beter een wat ander zin formuleren: Iets van, Op Marktplaats staat 60 Voodoo's voor 2 euro, ik wel er 60 dus dat word dan 120 euro.

Dan kan hij er niet meer onderuit anders kan hij nog een smoesje verzinnen dat het opeens 3 euro is ofziets. (Nu kan dat ook wel maar minder makkelijk)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Mijn eigen Voodoo 5 wordt ook bloedheet op de eerste chip in windows zelf. Wees gerust ;)

Ik moet ook nog eens een keer een heatsink mod doen. Maar ik heb geen zin om me hele lego bak er voor aan te passen dan :P ik heb er de ruimte niet voor.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik dacht al dat als ik een spel ging spelen dat ie door ging fikken. Maar valt dus mee.

Ik heb de chip schoongemaakt. En moet nu dus wachten op 2 koelblokjes.....
Draai nu met een TNT2 :r

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb je ooit met zo'n TNT2 M64 willen games?? Een Hell en ie liep ook nog eens op 125mhz. Rot kaart!!!!!!!!!!!!
Mojo heb je echt een kast van lego blokjes????
Lijkt me wel handig met sommige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 14:45:
Ja heb je ooit met zo'n TNT2 M64 willen games?? Een Hell en ie liep ook nog eens op 125mhz. Rot kaart!!!!!!!!!!!!
Heb GTA3 nog is rond gespeeld met die kaart (P3 450 MHZ, 320MB SD-ram). Ging nog best goed eigenlijk. En een vriend van mij wou GTA3 ook spelen met een Voodoo3 (AMD 700, 128MB SD-ram) en hij had maar half beeld 8)7 .Ik was toch destijds best blij met die kaart :)

Maar nu even iets anders:
Wat voor processor past het best bij een Voodoo 2(in SLI)? +/- 300 mhz?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Voodoo II schaalt goed op met een snellere CPU.
Een AMD K6 233 met een Voodoo II is niet veel sneller dan een AMD K6 233 met Voodoo 1.
Wanneer je echter een K6 450 gebruikt schiet de Voodoo 2 omhoog.
Een Voodoo II zal ongv. opschalen met een Pentium II 400/450 denk ik.
(Met een 333MHz loopt 'ie net ff beter dan met een 300MHz :P)

@3dfx-tweaker --> Check de sig. van Mojo ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 09-07-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 14:45:
Mojo heb je echt een kast van lego blokjes????
Lijkt me wel handig met sommige dingen.
Jup 8) Met leuke hardware erin voor mijn Voodoo 5.

Het Grote Lego Mod Topic

Er staan 3 mods in de start post. Daarvan werken van mijn oude mod de thumbs niet meer. Als je er op klikt, opent die gewoon het plaatje. Van die bak waren de Specs een P2 400 @ 500 en een Voodoo 2 in SLI. De 2e mod is van iemand anders en de 3e erin is mijn huidige.
offtopic:
Als je commentaar hebt op dat ding, of je vindt hem mooi, doe dat dan ajb in dát topic en niet in deze :P

Ik heb met mijn Voodoo 3 ook geen GTA kunnen spelen. later bleek dat het wel kon, maar toen had ik geen zin meer om te proberen :P . Wel heb ik met mijn V3 3500 later GTA Vice City gespeeld. Liep nog best aardig. Ik moet deze vakantie maar eens gaan experimenteren met mijn Voodoo bakje, welke spellen hij allemaal draait. Iemand tips?

Ik ga proberen onder Windows 98 SE met de evolution drivers en die alpha dingen, met mijn Voodoo 5 dus :P :

- Call of Duty (werkt al)
- Battlefield 1942 (werkte wel, met beeldfouten, met Evo drivers)
- Generals (hoort te werken)
- GTA 3
- GTA Vice City
- UT 2K4 (heb ik niet, moek effe lenen nog)
- Warcraft III Frozen Throne (hoort ook te werken)

Iemand nog toevoegingen?

[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 09-07-2004 18:41 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@Mojo
Warcraft III : Reign of Chaos draaide ook op een PII 350 met Voodoo 3 3000, wel heel traag ;)

Ga je die spellen proberen met V3 3500 of met V5 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op 09 juli 2004 @ 11:43:
Jup, klopt helemaal, ze draaien met gemak 100MHz. De kaarten worden alleen snikheet. :/
hehe mijn Skywell setje haalde 120Mhz Synchroom met gemak, werd idd erg heet jah, maar met Delta Fan Cooling kwam ik een eind! :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een redelijk groot koelblok gevonden, en die ben ik nu in 6 stukken aan het zagen, daarna lap ik ze. Maar waar zal ik ze mee vastzetten??? Ik was aan het denken aan 2 componentenlijm. Maar weet iemand nog iets anders dat vrij goed mengt met warmte gelijdende pasta???

@Obi-Wan Ja ik kreeg ze max op 115mhz zonder koeling op de chips (wel grote fan erlangs. Maar niet echt stabiel, maar jij hebt mazzel met je 110mhz geheugen!!!!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@ 3Dfx-tweaker --> Wil je die blokken op jouw home made 3Dfx-Tweaker Voodoo II gaan zetten :?
Maak dan 2 gaten in het PCB waar de de koelblokken mee vast kunt zetten.

p.s. : Heeft iemand hier ook een 3dfx Case Badge :?

én er is op marktplaats een bijzondere Voodoo II te koop :
Aangeboden: Diamond Monster 3D II PCI 128MB :P

[ Voor 40% gewijzigd door Thandor op 09-07-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat valt niet te doen, is nml geen ruimte voor. Ik zal ze er met een of andere lijm hem erop moeten lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je zou wat koelpasta kunnen pakken, en dan aan de puntjes van de chip wat seconde lijm doen. Daar wordt de chip het minst warm dus heb je weinig verlies aan warmtewisseling tussen heatsink en chip.

Als koelpasta kan je het beste Arctic Silver 5 gebruiken, maar das een beetje duur voor 6 chips :P . Pak dus liever gewone.

Een andere oplossing is warmtegeleidende koelpastalijm. Zalman adhesive.

Edit:
Daarnaast heeft mijn Voodoo 3 3500 TV AGP een nieuw onderkomen gekregen. De PC van mijn ouders, is gedeeltelijk geupgrade.

Specs:
MSI MS-6309 met vervangen condensatoren :P
Intel Pentium 3 600E @ 800EB (100->133 FSB)
2x 128 MB SD-Ram @ 133 MHz CL2
6,3 GB HDD
Windows XP

1414 3dmark 2001 SE Punten, best netjes vond ik zo :)

[ Voor 31% gewijzigd door Mojo op 09-07-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@Mojo
De WizMark 3.0
http://212.162.49.81/down...d9e319ed27f8653a8e500.exe

De Benchmark van 3dfx. Kun je die draaien op dat systeem :?

Mijn XP @ 2900+ met FX5600 :r oc'ed doet er 3,3 Sec over. Score : 353000.0
AMD K6-2 400 (2,2V) @ 450 (6x75, 2,1V) met Voodoo 1 @ 58MHz : 37,81 Sec. Score : 31061.4

Hmmz, dat kan die XP2900+ dus 11x zo snel :9

[ Voor 46% gewijzigd door Thandor op 09-07-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik krijg een error dat het bestand niet bestaat. Moet je niet ingelogd zijn om hem te kunnen downloaden ofzo? Ik zal verder eens kijken. :)

Daarnaast, weet iemand welk programma ik moet gebruiken als ik TV wil kijken om mijn Voodoo 3 3500 TV onder Windows XP? Want het meegeleverder progsel werkt dan niet helaas.

Wellicht Pinnacle troep ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@Mojo, hij doet het hier wel ;), gewoon 1x links klikken :P
ftp://150.254.10.91/pub/Benchmarks/3D_Tests/wizmrk30.exe , andere link

Staat er niets op Voodoofiles.com (een progsel/driver o.i.d.) om die TV functie te gebruiken:?, helaas heb ik geen Voodoo 3 3500 TV :'(

[ Voor 72% gewijzigd door Thandor op 09-07-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff tussendoor.
Welke forums over 3dfx zijn vrij actief.
Deze ken ik al:

Falconfly central
3Dfxzone
Tweakers 3dfx forever thread
Voodooalertx3dfxgamers (bijna helemaal dood)
X3dfx board ( ook bijna niet over 3dfx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 19:19:

@Obi-Wan Ja ik kreeg ze max op 115mhz zonder koeling op de chips (wel grote fan erlangs. Maar niet echt stabiel, maar jij hebt mazzel met je 110mhz geheugen!!!!!
Nou, je zou mij mischien wel gek opkijken, maar mijn Skywells hebben maar 100Mhz geheugen, alleen ze trekken het met een makkie op de 120Mhz barrere' en die Voodoo2 chips ook.

Dat vond ik nou B) bizar B) aan het hele gedoetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?????? Dat is vreemd want ik heb een plaatje op 3dfxzone van je collectie gezien en dat waren toch 110mhz skywells. Kzal nog eens ff goed kijken.

Edit. Ik zie dat de plaatjes er al af gehaald zijn. Maar ok dan neem ik aan dat ze 100mhz hebben. Maar kan je een Skywell voor me inscannen. Liefst op hoge resolutie 1200dpi. Ik zou namelijk wel eens willen zien wat ze anders hebben gedaan dan het reference kaartje.

Edit 2. @AMD-freak:
Als je nog niet genoeg mensen hebt voor de VOodoo2 kaarten, ga dan naar www.voodooalert.de/wbb2 En post daar ff een bericht. Is wel in het Duits, ik doe het wel als dat een probleem is.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je aan het geheugen op een voodoo II al zien op welke snelheid het draait?

Ik heb er hier ook 2 liggen van verschillende merken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat staat er nml op. Ik heb op de marktplaats van Voodooalert.de al een topic gemaakt over die kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok zal ik even kijken op welke snelheid mijne draait.

de 1e is een creative met magic silicon geheugen op 100mhz.

de 2e is een 3dfx met geheugen zonder echte naam. Dit staat erop :

VG264265cj SA1LU1 -25
en onder het merk logotje staat 824.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een 100mhz, dat kan ik zien vanwege die -25, dat betekent 25ns.
En 25ns is 100mhz, tenminste bij de chips die op de Voodoo2 gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Maar dat betekent _niet_ dat het geheugen op 100MHz draait.
Die 25 is een aanbevolen maximum snelheid, de kaart kan net zo goed op 90MHz draaien.
Die snelheden kun je niet van de chips op de kaart afleiden, daar ben je programma's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee maar we hebben het hier dan ook over de standaard snelheid van de geheugen chips. Niet op welke snelheid hij draait.
Ps. Maak wat reclame voor die 2 euro voodoo's. Anders krijgen we ze nooit verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Voodoo II
Ik heb nog geen mail gehad. Ik zal hem opnieuw mailen met de informatie en dergelijke van hierboven. (Op Marktplaats staat 60 Voodoo's voor 2 euro, ik wel er 60 dus dat word dan 120 euro. ) Zoiets dus ;)
Als je reclame wilt maken over de Voodoo II's, bekijk mijn Sig :P

De Mail is nu verstuurd. Nu nog wachten op een reactie.

[ Voor 73% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag liever of alle kaarten van Creative zijn, want dat zijn ze volgens mij.
En zeg dat je er waarschijnlijk meer als 60 verkopen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@ 3Dfx-tweaker, Ik weet niet op we nog meer Voodoo II's kunnen verkopen hier. Dus van mij mag je op Voodoo Alert een berichtje zetten. (Ik ben niet zo goed in duits ;), lezen, dan snap ik het een beetje, maar schrijven o.i.d. :?...wordt nie wat.

Ik weet niet hoeveel kaarten er in totaal zijn, dus zet er bij dat het NIET om 60 beschikbare kaarten gaat.
Want als er in totaal 60 zijn, blijven er 20 tot 28 kaarten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer gebeld voor die Voodoo's toen ze nog per stuk werden verkocht.
Ben ff de naam kwijt, maja ik kreeg amper contact met ze via de telefoon.

Edit. Ik weet 't weer dat was gr8price.nl
Ik weet niet of zij nog steeds die kaarten hebben. Misschien hebben ze ze doorverkocht.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 13:36:
Ik heb een keer gebeld voor die Voodoo's toen ze nog per stuk werden verkocht.
Ben ff de naam kwijt, maja ik kreeg amper contact met ze via de telefoon.
Ik had eerst via marktplaats gemaild, het mail adres is @greatprice.nl (aangezien hij mij teruggemaild heeft)
Verder heeft hij volledige info erbij gezet:
-->
Mijn giro is 6*****7

Groet,
Naam
Straat
Postcode + Plaats
06-5*******

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok trouwens hoe gaan we het versturen???
Want ik heb nu al zeker 4 Duitsers die er 2 willen, en dat worden er meer na vanavond. Ik woon vrij dicht aan de Duitse grens ( zo'n 20km). Maar ik weet niet hoe duur het is om zoiets op te sturen. En als het ECHT OEM is dus alleen kaart +SLI-kabel dan kunnen we ze in een grote envelop doen. Maar ik weet niet of er dan te lomp mee wordt omgegaan. Het drukt de kosten voor de mensen die er maar 2 willen, niet voor de idioten zoals ik die denken dat ze er 10 nodig hebben.
Daarom neem ik voor mij dan een mooi doos.

PS. Hoe zwaar zou dat zijn, want ik zie dat ik voor 17 euro een pakketje van 5 kg naar Duitsland kan sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Versturen in een envelop doe maar niet, tenzij je zo'n bubbel ding erbij hebt (die je bij de Microsoft Update CD's krijgt :P, kun je gratis bestellen bij Microsoft, 5 per adres.
Dus 5x2000NL, 5x2000UK,5x XP-NL...ga zo maar door, office erbij. En je kunt al je Voodoo II's versturen en er nog een gratis Microsoft Update CDtje bij doen :).
Verder woon ik ook niet zo ver weg van Duitsland (Lintelo, vlakbij Aalten, dat weer een beetje bij Doetinchem ligt, en dat ligt allemaal in Gelderland)
Waar woon jij dan :? (Strax ben je een verre buur :P)

Kan iemand hier ff een Voodoo II wegen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nee ik woon in Noord-limburg.
Maar er zijn toch verschillende stevige enveloppen.
Op Voodooalert.de hadden ze het erover.

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Er zullen vast nog wel stevige enveloppen zijn. Ik weet alleen niet hoe groot zo'n Voodoo II precies is en of ze uberhaupt wel in zo'n Microsoft bubbeltje envelop passen. Ik heb alleen die enveloppen niet meer |:( , m'n moeder heeft ze laatst gebruikt om iets te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo'n voodoo2 is zo'n 19cm lang pas met gemak in zo'n standaar bubble envelop.
En hoe wil je al die gratis enveloppen krijgen???
Trapt Microsoft daarin????

Ps. kzal zometeen ff mijn voodoo2 wegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik had dus een hele lading van die enveloppen (stuk of 20 :P).
Ik weet dus niet of ik het nu nog een keer kan proberen om die cd's te bestellen aangezien ik al een lading van die dingen heb besteld...
En CaseBadges @ voodoo alert :?...heb ik nog niet gevonden, heb je een link :? Je hebt al ge-edit zie ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een oude Voodoo AGP kaart te kopen.
(voor de coolheidsfactor/heb) Maar draaien die alleen op agp 1.0? 3,3 v?
Dat zou opzich geen probleem zijn want ik heb een ASUS A7N8X met agp pro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

AGP 2x dacht ik, volgens mij staat er in het begin van dit topic ook wat over. Welke AGP sloten je wel & niet kon gebruiken.
Een Voodoo kaart met een AGP aansluiting is een 3.3V based graphicscard. Dit wil zeggen dat deze kaart alleen past in een universeel AGP slot (2x/4x) en niet in een 4x only slot.
Let hier dus op!
Dat staat er dus.

Maar waarom koop je geen 2x Voodoo II :*) , die zijn PCI & kunnen in SLI draaien. Dus hoef je je nergens zorgen over te maken ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Laatst online: 01-01-2022
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:26:
Ik ben van plan om een oude Voodoo AGP kaart te kopen.
(voor de coolheidsfactor/heb) Maar draaien die alleen op agp 1.0? 3,3 v?
Dat zou opzich geen probleem zijn want ik heb een ASUS A7N8X met agp pro :*)
Op de Voodoo4 na zijn alle AGP Voodoo kaarten incompatible met nieuwe moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom heb ik de V2 nog steeds omdat elka pc nog pci-sloten heeft.
Maar ik denk dat halverwege de Athlon 64 tijd het afgelopen is met pci 32-bit
Kzal 't gaan missen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@3Dfx-tweaker.
Daarom moet je je homemade 3dfx-tweaker Voodoo II ook PCI-Express maken ;), dus er een PCI-Express bridge op zetten.
en jouw sig. er staa GaT ipv GoT :P.
Verder post jij alleen in dit topic, en hier komen toch meestal dezelfde mensen :), ik zou zeggen, post eens 3-4 berichten in een ander Topic, dan zien ze jouw Sig. er denken ze : :D een goedkope Voodoo II, laat ik eens even kijken.

En hier -->
http://www.voodooalert.de...6fe30342fbf0606edb7e4a69f
Post deze link ff naar die "Deadeye" kerel.
[rml][ Discussie] 3dfx Forever - Deel 6[/rml]

[ Voor 72% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik doen, en een pci-express bridge is HEEL moeilijk.
Ik geloof dat ze er zelfs nog niet eens zijn.

@AMD-freak:
Hier staan de TPG tarieven: http://www.tpgpost.nl/voo...en/posttarieven/index.jsp

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@ 3dfx-tweaker
HEEL moeilijk, des te meer een uitdaging ;).
K'zou zeggen, hou dan een paar van die Voodoo II's achter de hand, maybe kun je over een jaar wel een PCI-Express bridge kopen :9

Verzend is dus 5,50 neem ik aan :?, heb je nl. je Voodoo II al gewogen :?

[ Voor 46% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Wegens omstandigheden gaat het verkoop van de Voodoo II's hier verder --> 3Dfx4ever.tk - Goedkoop Voodoo II's
Kopers van de Voodoo II's
AMD-FreaK
Skaah
Thakiller
Gaming247
Gaming247 vriend
DAlchemist
Omega_Supreme
3Dfx-tweaker
Beastlock
Mojo
Demoniac
M1lamb3r
4 of 6
2
2 indien lage prijs 4
4
2 of 4
2
2
10
2 mailen, i.v.m. vakantie
2
2
2

Dat zijn dus misschien wel 42 kaarten. Sowieso 36

Iedereen die kaarten wil hebben, ff checken of je erop staat, en of de hoeveelheid kaarten klopt.
@3dfx tweaker --> moet ik voor jouw 10 kaarten neer zetten :?
@Voodooalert.de --> stuk of 8 kaarten.

Alles bij elkaar dus misschien 48 kaarten. Sowieso 40

Wegens omstandigheden gaat het verkoop van de Voodoo II's hier verder --> 3Dfx4ever.tk - Goedkoop Voodoo II's

[ Voor 87% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja waarom denk je dat ik er zoveel wil, voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
.
Gelieve deze inkoopactie nog in dit deel afronden of voortzetten op
een ander forum. IA's zijn niet meer toegestaan volgens de regels.

niet boos worden op mij, ik probeer er enkel voor te zorgen dat het topic niet weer op slot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

NitroX infinity schreef op 10 juli 2004 @ 15:55:
.
Gelieve deze inkoopactie nog in dit deel afronden of voortzetten op
een ander forum. IA's zijn niet meer toegestaan volgens de regels.

niet boos worden op mij, ik probeer er enkel voor te zorgen dat het topic niet weer op slot gaat.
Goed punt : Alleen waar moeten we verder gaan :?, iemand suggesties :?
Of zeggen we van : Wachten op de mail van die gast en zo snel mogelijk die kaarten kopen/verkopen...., en verder op het duitse forum nog kijken hoeveel geinteresseerden zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@ NitroX infinity --> Ik heb een nieuw topic 3Dfx4ever.tk - Goedkoop Voodoo II's :)

[ Voor 47% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ff mijn sig veranderen.
Wel mooi adres, laten we er plaatjes en shit op smijten. Mooi adres om een DB te plaatsen hint hint hint.

Komt er nu editie zeven ofzo??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@3Dfx-tweaker, deel 7 komt volgens mij als we de 1000 500 posts bijna gehaald hebben. We zitten nu op 483 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow dan moeten we nog ff flink door lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nee, bij 500 posts. Daarom attendeerde ik jullie over 'het sluitingsgevaar', zodat het nieuwe deel 'schoon' kan beginnen. Maar nu weer ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Mojo schreef op 09 juli 2004 @ 21:46:
Ik krijg een error dat het bestand niet bestaat. Moet je niet ingelogd zijn om hem te kunnen downloaden ofzo? Ik zal verder eens kijken. :)

Daarnaast, weet iemand welk programma ik moet gebruiken als ik TV wil kijken om mijn Voodoo 3 3500 TV onder Windows XP? Want het meegeleverder progsel werkt dan niet helaas.

Wellicht Pinnacle troep ofzo?
Niemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

compitabiliteits mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

.@ Mojo

Zoals ik al zei : Is er op Voodoo Files geen progsel o.i.d.
http://www.voodoofiles.com/4980
... y`all i made drivers for the voodoo 3500 that makes the TV work in windows XP!!! i spent 4 hours on it! get it at ....
Nu zie ik wel dat de download dooi is :/

Andere links : http://www.lynn3686.freeserve.co.uk/voodoo3.html (scroll naar de beneden bij "Download" (Meer info & een download)

Het bestand dat je moet downloaden heet : Voodoo3500DriversForWindowsXp.zip, probeer die te vinden met Google o.i.d. en je komt wellicht wat verder ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Zoals in dit topic staat van 3Dfx4ever.tk : http://bikermice.demon.nl/3dfx/forum/viewtopic.php?t=16

Heb ik oudere PC bladeren met interresant reviews & verhalen van de 3dfx Voodoo kaarten. Deze ben ik nu aan het inscannen. Zo kunnen deze (exclusieve reviews, je vindt ze dus nergens op internet) bij ons in het archief. Ik weet alleen niet of dat mag vanwege copyright etc. :?
Zou ik er maar gewoon bij zetten : De geweldige review van de Compute r Totaal, Copyright Computer Totaal productions o.i.d. ;)
Aangezien voor in het blad staat : Niets uit deze uitgave mag op enigerlei worden overgenomen zonder uitdrukkelijke toestemming van de uitgever. ISSN: 0927-2739

[ Voor 13% gewijzigd door Thandor op 11-07-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Die reviews mogen denk ik wel hoor :) Post ze maar.

Ben er wel benieuwd naar.

Ik zal morgen eens kijken voor die drivers, bedankt :) ik had helemaal niet aan Voodoofiles gedacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
drivers ect mogen natuurlijk ook op mijn ftp ,zodat het iig niet down gaat.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

ThaKiller schreef op 11 juli 2004 @ 11:31:
drivers ect mogen natuurlijk ook op mijn ftp ,zodat het iig niet down gaat.
En er is weer een nieuwe 3dfx driver :P

http://www.3dfxzone.it/news/puntatore.php?uid=332

Ik ben benieuwd wanneer we de final kunen verwachten. Ik ga iig een hoop testen en benchen deze vakantie.

Blll, wat een pokkewerk. Epoxy van een Voodoo 5 chip afhalen :(

Maar binnenkort wel lekker leuke heatsinks :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mojo op 11-07-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik heb een hele lading artikeltjes & shit van 3dfx ingescand. Een middag + enkele uren meer bezig geweest met scannen. :O
Ik heb 66 jpg's (of wel bladzjides) die elks 1024x768 pixels zijn. Het hele pakket weegt ongv. 20MB. :)

Ik kan alleen niet op de FTP komen :/ Ik ben soms 8)7 aan het uploaden......
Steeds connection timed out, cannot connect to server e.d.
Ik gebruik FileZilla, of moet ik een ander progsel gebruiken :?
Ik krijg ze er nu helemaal niet meer op :/, heeft iemand een andere FTP met 20MB ruimte voor die pics..

[ Voor 41% gewijzigd door Thandor op 11-07-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 10-09 14:22
AMD-FreaK schreef op 11 juli 2004 @ 19:16:
Ik heb een hele lading artikeltjes & shit van 3dfx ingescand. Een middag + enkele uren meer bezig geweest met scannen. :O
Ik heb 66 jpg's (of wel bladzjides) die elks 1024x768 pixels zijn. Het hele pakket weegt ongv. 20MB. :)

Ik kan alleen niet op de FTP komen :/ Ik ben soms 8)7 aan het uploaden......
Steeds connection timed out, cannot connect to server e.d.
Ik gebruik FileZilla, of moet ik een ander progsel gebruiken :?
Ik krijg ze er nu helemaal niet meer op :/, heeft iemand een andere FTP met 20MB ruimte voor die pics..
Ja hoor, geen probleem voeg me maar ff toe bij msn. (zie profiel)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
ff voor de gene die nu willen gaan uploaden mijn server ligt eventjes plat , ik weet niet precies waarom hij zo aant bokken is :|

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb zoals je misschien net gelezen hebt, ook een Voodoo 5 Heatsink mod uitgevoerd. Ik heb dus de originele heatsinkjes vervangen door grotere. CPU-heatsinks wel te verstaan. Een klein Socket A coolertje van Coolermaster.

Het verslagje:

Ik heb me voor een groot deel gehouden aan de startpost. Op een paar kleine dingentjes na.

Ik heb eerst de fan's van de kaart gehaald. Vervolgens ben ik de heatsinks gaan verwijderen. Een floppyijzertje gepakt en een grote schroevedraaier. Na wat wrikken en wat prutsen ging de eerste (2e core) los. Kort hierop ging ook VSA100 nr1 heatsink eraan.

Ik had pech, er bleef een enorm residu van epoxy op de chips achter. Dat moest er dus vanaf. Met een stanleymesje ging wat lastig. Toen heb ik het geprobeerd met een "electrischfornuisschraapvuilwegwataangebakkenis" ding. Ging al wel beter, maar helaas hield ik wat krassen op de chipbehuizing over :( Daarna effe schoongemaakt met wat nagellak remover, ging prima.

Voor de 2e chip pakte ik het iets anders aan. Ik heb de epoxy ingesmeerd met wat nagellakremover. Vervolgens met dat fornuisding eroverheen. Je schraapte zowaar er een laagje met heel wat gemak vanaf. Ik dacht, dat ga ik vaker doen. En warempel; een 15 tal keren later was de chip prachtig schoon zonder krassen en is de tekst op de chip perfect leesbaar. Alleen vergeten op te schrijven :(

Vervolgens waren de heatsinks aan de beurt. Hierin heb ik 2 gaten geboord ter hoogte van de gaten voor Pushpins in de Voodoo 5 PCB. Voor 1 heatsink heb ik een gat erin moeten boren. Er zat een klein condensatortje in de weg helaas. Maar dat is allemaal goed gegaan, heatsink is alleen lichtelijk gehandycapt nu >:) .

Vervolgens pasten natuurlijk geen enkele pushpins erdoorheen, dus ik pakte wat tiewraps. 4 hele en 4 koppen ervan. De hele tiewraps gingen door de heatsinks heen en de koppen kwamen aan de onderkant van de Voodoo 5. Het zooitje even straktrekken (want de koppen van de hele tiewraps zaten vastgekneld tussen de koelvinnen) en ik had een mooie stevige constructie. Uiteraard was ik niet vergeten Arctic Silver 3 op de cores te smeren ;)

Het resultaat

De heatsink worden lekker warm. De achterkant van de kaart, blijft relatief gezien ook lekker cool, conclusie is dus dat het lekker werkt. Ben alleen 2 PCI sloten kwijt :D

Overigens heb ik de originele 3dfx fannetjes aan de zeikant van het koelblok gemonteerd, zodoende is er nog enige actieve koeling.

Verder heb ik niet veel meer getest behalve een nietszeggende 3dmarkscore van 2536, wat gewoon oké is. OC'en komt nog :)

Pics heb ik helaas ook niet, komen ook nog hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@Mojo
Kewl :9
Jammer dat je de info op de core niet hebt opgeschreven... Als ik zoiets zou doen is juist het eerste waar ik aan denk : Paar foto's maken ;).
Wat is het type cooler dat je er gezet hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat je het zei van die info van de core heb ik het effe snel opgeschreven. Maar ik ga in mijn computer een radeon 9600pro gooien doordat ik gewoon ook spellen wil spelen. Dat houd me er niet van om de voodoo 5 _/-\o_ te modden en misschien nog in een andere computer te gooien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Hier 3 prototypes van de Rampage:

Afbeeldingslocatie: http://www.shifter.sk/fendo/vfpost/rampage.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.shifter.sk/fendo/vfpost/rampageopen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.shifter.sk/fendo/vfpost/rampageclose.jpg

Ergens weet ik nog vaag dat er ook een nieuwsbericht op tweakers.net stond
Ecit: gevonden:
nieuws: 3dfx Voodoo5 6000 en Rampage reviews