[Discussie] 3dfx Forever - Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.677 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omega_Supreme schreef op 05 juli 2004 @ 23:17:
hehe ik zit nu aan de 500 mb >:) Ik heb zelfs een intervieuw met Rolo01 oven zn voodoo 5 6000! Maar de werkende Rampage is in het bezit van Amigamerlin. Ik spreek hem de laatste tijd niet zo veel meer dus ik zou niet weten hoe het ervoor staat. Ik weet wel dat er 2 drivers voor zijn voor opengl één en voor de rest. Quake 3 heeft men erop gespeeld en ook 3dmark2000 werkt. Verder helaas dus geen info. Mocht ik hem spreken dan zal ik er naar vragen. Of ie de kaart ook echt welterusten zegt voor het slapen weet ik niet :9 ...ik geloof niet echt dat ie een collector is. De niet-werkende Rampage ligt ergens in de US ik weet de naam van de betreffende persoon niet meer. Maar met wat speurwerk moet dat te vinden zijn ;)

offtopic:
obi-wan je mag best zeggen dat amigamerlin de rampage heeft das geen vertrouwelijke info hoor
was dan niet Hank Semanic? die de defecte 3dfx Spectre 1000 had? Nou wat ik wel weet is dat de defecte kaart een Rev 4100 A0 was, of het was de eerste Rampage based 3dfx kaart die er gemaakt werd. Dat kan je zien dat hijeen A0 PCB heeft en de werkende een A1 PCB heeft ;)

@ AMD Freak---> hier heb je een plaatje van mijn collectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen999/600x450/DSC01406.JPG

alleen dit is nog een foto toen me collectie 27 delig was, het zijn er 28. De 28ste is de Creative Labs 3D Blaster Voodoo2 8MB Retail !!! :D zomaar gratis gekregen van een bekende Computer Winkel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

@ Omega_Supreme.
Waar heb je de intereview vandaan :?.. P2P :? Zo, ja geef dan ff de bestandsnaam
Als je een Link hebt is het natuurlijk ook toppie :)

En wat zou zo'n 3dfx Spectre 1000 waard zijn :?, of zou Amigamerlin hem voor 500 Miljoen € niet weg doen ;) , 500 mij, € is natuurlijk een vriendenprijsje voor die enige werkende kaart ter wereld :9

@ Obi wan
Mooie collectie _/-\o_
Ik heb ook een A-Trend Helios 3D, de Voodoo Edition. Dit is een Voodoo 1 4MB.
Verder heb ik geen Voodoo kaarten :/ , ik wil er nog wel wat. Een Voodoo 2 zal ik ook wel ergens op de kop tikken (Op marktplaats staat een gozer, maar die wil alleen alle 60 Voodoo2's in 1x verkopen voor 120 euro. (Nieuw in doos). Als hij er nu gewoon 2 voor 4€ verkocht, dan had ik er een paar in huis gehad :P )
Voodoo 3/4/5 wil ik sowieso wel kopen.
Binnenkort heb ik nl. een 5e PC in huis staan met specs leuk voor een 3dfx bak :
AMD Athlon 1000
Ram --> 256 of 512 DDR 266MHz
20GB Seagate hdd
Nu nog een GeForce2MX :r , daar moet een mooie 3dfx kaart voor in de plaats komen ;)
Verder wat zooi erbij, maar dat boeit niet zo.

Processoren heb ik wel wat meer van. Antieke PC's (de bijzondere dan) vind ik ook wel mooi. K'heb niet voor niets een 286 @ 20MHz _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Thandor op 06-07-2004 00:05 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft nVidianook nog wat 3dfx kaartjes liggen zoals de rampage......
Ik had dat ergens gelezen, maar weet niet meer waar. ( effe proberen op te zoeken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
nog ff iets ... alle 3dfx zooi mag wat mij betref op de bovenstaande ftp, de folders hebben read/write access dusse das no-problemo
ThaKiller schreef op 05 juli 2004 @ 16:38:
De 3dfx collectie van edskes staat hier:
3dfx documenten
3dfx pictures
gebruik s.v.p. een fatsoenlijk ftp programma i.v.m. connecties (IE heeft de neiging er overbodig veel te maken)
hier dus...
ik ga er in mn vakantie wel een plaatjes db van maken dus dat word dan wat netter. Als iedereen dus aan de files voor de db meewerkt dan zal het een zeer complete db worden denk ik.

[ Voor 70% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 06-07-2004 00:22 . Reden: ff wat extra info ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 23:52:
Volgens mij heeft nVidianook nog wat 3dfx kaartjes liggen zoals de rampage......
Ik had dat ergens gelezen, maar weet niet meer waar. ( effe proberen op te zoeken )
Dan wordt het tijd om de GoT knokploeg in te schakelen en bij nVidia langs te gaan ;) , als nVidia die kaarten nou ff zou verkopen.....
(wees niet bang dat ze dan niet zeldzaam worden :P, zelfs dan zullen ze nog zeldzaam zijn :).

Als we dan daar toch zijn kunnen we misschien ook wel ff wat nieuwe Voodoo kaartjes bakken :), de GotFX Voodoo 6 7500 met 8 VSA-200 Chips :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 05 juli 2004 @ 23:58:
[...]

Dan wordt het tijd om de GoT knokploeg in te schakelen en bij nVidia langs te gaan ;) , als nVidia die kaarten nou ff zou verkopen.....
(wees niet bang dat ze dan niet zeldzaam worden :P, zelfs dan zullen ze nog zeldzaam zijn :).

Als we dan daar toch zijn kunnen we misschien ook wel ff wat nieuwe Voodoo kaartjes bakken :), de GotFX Voodoo 6 7500 met 8 VSA-200 Chips :Y)
Dan vind ik dat niet origineel meer, sorry hoor maar zo zie ik het weer, er bestaat in mijn hoofd geen ander 3dfx als de echte 3Dfx/3dfx , als elk ander echte 3Dfx/3dfx fan hier. Ik heb wel respect voor nVidia , omdat ze nu 3dfx tech gebruiken in hun NV40 GPU aka GeForce 6800 series.

Die NV40 GPU heeft de M-Buffer van de Rampage, de FSAA van de Voodoo5 6000, aka Rotated Grid Anti-Alaising , dus zo slecht zijn ze ook weer niet, en hun SLI heeft ook iets van 3dfx zijn Sli van de Voodoo2 en Voodoo5 kaarten.

Zo legde Edskes _/-\o_ het heel goed uit hoe dat zat:

"Er staat bij dat de SLI techniek anders is, namelijk niet beeldlijn voor beeldlijn maar dat de ene kaart de bovenkant en de andere de onderkant van het beeld rendert. T.o.v. de Voodoo2 klopt dit, maar bij de Voodoo5 is het ook al zo dat de ene VSA-100 de bovenkant en andere de onderkant voor zijn rekening neemt. Het verschil met de Voodoo5 t.o.v. hiervan is natuurlijk dat het nu (en bij de Voodoo2) écht twee kaarten zijn en niet twee chips op één kaart (onboard SLI) (bij de Voodoo5)."

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 00:03:
[...]

Dan vind ik dat niet origineel meer, sorry hoor maar zo zie ik het weer, er bestaat in mijn hoofd geen ander 3dfx als de echte 3Dfx/3dfx , als elk ander echte 3Dfx/3dfx fan hier.
Daar heb je op zich wel gelijk in jah, maar hetgene wat ik boven schreef zou toch sowieso nooit gebeuren :).
3dfx is 3dfx en het zal nooit meer zo worden als het was. Ook al zouden alle werknemers van 3dfx het bedrijf opnieuw starten. Dan zou het nooit meer als vroeger worden aangezien ze waarschijnlijk andere technieken in de kaarten zullen bakken. De kaarten zoals de Rampage zullen ook nooit meer opnieuw gemaakt worden. :'(

En wat is zo ongeveer de totale waarde van jouw 3dfx VooDoo collection :?

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 06-07-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 15:10
Ik heb echt geen idee meer waar dat interview vandaan komt. Wel van internet maar niet een doorsnee site :P Ik weet ook niet of rolo01 wil dat die shit public wordt in nederland natuurlijk. Je moest voor die site namelijk wel membership hebben ofzo :?

Die niet-werkende rampage is niet in het bezit van Hank Semenec dat is zeker maar zo te zien heeft nog niemand de echte beziter gevonden. Dan zal ik zelf maar es de handen uit de mouwen steken.
Wat een werkende Rampage waard is is niet echt goed in te schatten. Maar het is niet zo erg als jij nu net doet geloven. Patience aka Nightbird die sommigen van jullie wel bekend zal voorkomen zei ooit dat als de kaart weg zou gaan over ebay dat je er sowiezo meer dan 2000 euro voor zou moeten neerleggen. Maar dat blijft een gok want die kaart zal NOOOIT het huis van Amigamerlin verlaten.

8 VSA chips is helaas niet origineel meer. Quantum 3D heeft ook al zon ding gemaakt. Er is helaas 0,0 support voor dat ding onder windows dus echt veel heb je er niet aan.

En heeft nVidia nog 3dfx kaarten liggen :? Er zijn er maar 2 toch? Damn als dat zo is mogen ze die wel eens gaan publicere want das niet eerlijk!

powered by 3dfx voodoo 5 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulen waarschijnlijk onder een dikke laag stof liggen of aan de muur van trofeeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
http://www.3dfxzone.it/en...D=437&SearchTerms=rampage

http://www.3dfxzone.it/en...D=297&SearchTerms=rampage

http://www.3dfxzone.it/en...D=121&SearchTerms=rampage

http://www.3dfxzone.it/en...D=202&SearchTerms=rampage

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfxzone.it/public/uploaded/Glide/2003727125317_winme.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfxzone.it/public/uploaded/Glide/2003727125455_envbmapping.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfxzone.it/public/uploaded/Glide/200372723951_rampage3dm2000.jpg

dat is was er op het engelse gedeelte van 3dfxzone te vinden is (soms is het wat outdated!)

er liggen dus geen rampage kaarten bij nVidia :)

deze vond ik ook nog:

http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/articoli/rampage.htm

hier wel een vertaalmachine nodig denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Omega_Supreme op 06-07-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo lees zijn er 2 rampage kaarten bekend. Maar je weet het niet.....
Als nVidia ze heeft/had liggen worden ze niet gebruikt of zijn ze weggegooid.

Ik ben nu toch een beetje weer naar de geschiedenis van 3dfx te kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
Middle Level Rampage Configuration :
4 way SLI ( 2 Rampage chips and 2 T&L units )
32-512 MB memory support (200MHz DDR) >:)
12.8GB/sec memory bandwidth
1.6Gigapixel fill rate ( core clock at 200MHZ)
150 million triangles/polygons per second

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een Voodoo 3 2000 AGP liggen. Iemand die deze wil ruilen voor een PCI versie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Dat zal niemand zomaar doen denk ik:)

PCI is meer waard namelijk ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op 06 juli 2004 @ 12:48:
Dat zal niemand zomaar doen denk ik:)

PCI is meer waard namelijk ;)
Het gaat om 2 pleuro 50, dat wil ik wel bijbetalen. :7

Wat is de reden ervan dat de PCI duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hebben ex-3dfx werknemers ooit bevestigt of er een werkende Rampage bestaat?, aangezien die bovenste plaatje natuurlijk nep kunnen zijn. Als ik op m'n oude Riva TNT 2 de drivers forceer om die van de FX5950 Ultra te gebruiken, dan staat er ook netjes nVidia GeForce FX 5950 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:54:
[...]

AGP versie is toch meer verkocht dan de PCI versie, dus ook meer op de markt verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
AMD-FreaK schreef op 06 juli 2004 @ 12:59:
Hebben ex-3dfx werknemers ooit bevestigt of er een werkende Rampage bestaat?, aangezien die bovenste plaatje natuurlijk nep kunnen zijn. Als ik op m'n oude Riva TNT 2 de drivers forceer om die van de FX5950 Ultra te gebruiken, dan staat er ook netjes nVidia GeForce FX 5950 Ultra.
Ik verzeker je dat die plaatjes niet nep zijn. De bron ken ik namelijk persoonlijk, niemand minder dan Amigamerlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme

Ik denk niet dat 2,50 zal voldoen. Ik heb vroeger 3 weken lang me de pleuris lopen bellen om zo snel mogelijk zo'n kaart te bemachtigen. En PCI kun je nu nog steeds naast je primaire AGP kaart gebruiken terwijl dat met een AGP niet gaat.
Dat kaartje heeft heel wat jaartjes trouw dienst gedaan totdat ik een geforce ti4600 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omega_Supreme schreef op 06 juli 2004 @ 13:44:
[...]

En PCI kun je nu nog steeds naast je primaire AGP kaart gebruiken terwijl dat met een AGP niet gaat.
Dat is ook de reden waarom ik er 1 wil. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

En persoonlijk heb ik liever de AGP versie, die is nét een tikje sneller :)

Verschil is iets van 10% na wat metinkjes :) Toch nog redelijk wat.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
Ja dat is toch redelijk veel als je je bedenk dat het niet eens echt AGP is. Ik moest in die tijd wel een PCI hebben omdat ik geen AGP slot had op mn moederbord. Hehe wat een tijden! Nou snap ik waarom oude mensen altijd zeggen vroeger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Hallo heej, wat een verzamelingen. Dat men intresse heeft in die kaartjes! Nu was 3dfx natuurlijk wel hét merk onder de videokaarten, maar ze sparen... :|

Anyhoe ik heb hier nog een 3dfx voodoo 3 3000 liggen, zonder boekie (twee weken geleden weggemikt met het oud vuil, don't sue me for that, I didn't know!) of doos (die is al helemaal lang geleden de deur uitgegaan), en de koeler is eraf (maar er nog wel bij). Die twee pinnetjes waar de koeler mee vast hoort te zitten is bij eentje het veertje weg.

De liefhebber mag em komen ophalen te haarlem, mail me maar :)

(AGP versie btw)

[ Voor 5% gewijzigd door wacco op 06-07-2004 14:47 ]

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@wacco

Voodoo kaarten sparen vreemd :?, er zijn zoveel dingen die gespaard worden :), wat dacht je van geld, auto's, bijzondere processoren.... noem maar op. Bijna alles wordt wel gespaard.

En de mensen die de 3dfx kaarten sparen zijn fans. En er zijn ook fans van de Rolling Stones die alles van de Rolling Stones hebben. Bv. Alle albums + doosje, boekje en alles wat er bij hoort.
Als jij die albums nou eens wegdenkt en er 3dfx kaarten voor in de plaats zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
Helaas kan ik em niet komen ophalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

AMD-FreaK schreef op 06 juli 2004 @ 16:28:
@wacco

Voodoo kaarten sparen vreemd :?, er zijn zoveel dingen die gespaard worden :), wat dacht je van geld, auto's, bijzondere processoren.... noem maar op. Bijna alles wordt wel gespaard.

En de mensen die de 3dfx kaarten sparen zijn fans. En er zijn ook fans van de Rolling Stones die alles van de Rolling Stones hebben. Bv. Alle albums + doosje, boekje en alles wat er bij hoort.
Als jij die albums nou eens wegdenkt en er 3dfx kaarten voor in de plaats zet ;)
En daar sluit ik me helemaal bij aan. Mijn eigen verzameling is niet zo gigantisch groot. Ik heb een Voodoo 1, Voodoo 3 2000, Voodoo 3 3000, Voodoo 3 3500 en een Voodoo 5 5500 AGP. Owja en een Banshee AGP SG-Ram. Daarnaast binnenkort misschien weer een V2 SLI.

Voor mij was mijn Voodoo 3 3000 een geweldige kaart waar ik gigantisch veel plezier aan heb beleefd. Zodoende zit ik veel in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV89
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03-2022
Is 15 euro nog een redelijke prijs voor een Diamond Monster 3D II PCI 12mb (Voodoo2) incl. doorluskabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

SanderV89 schreef op 06 juli 2004 @ 19:22:
Is 15 euro nog een redelijke prijs voor een Diamond Monster 3D II PCI 12mb (Voodoo2) incl. doorluskabeltje?
doorluskabeltje is standaard ;)

Zoals vermeld staat in het begin :
Voodoo 2 12MB - € 15,00

Naar mijn mening is dit wel vrij veel. Ik zou er eerder 10 Euro van maken o.i.d.
7,5€ zou ik als laagste doen voor verkoop.

Edit --> Op marktplaats zie ik 2x Voodoo 2 (Dus in SLI), voor 10 euro.
Dat zou op 5€ per kaart komen + het feit dat de kaarten samenwerken.
Verder zie ik een VooDoo 2 staan voor 7,5€, hij heeft aan mij de verkoop prijs gevraagd ;)

Deze -->
Partij Voodoo II PCI VGA ADD-On 8MB - Nieuw in doos
Die is wel mooi op zich, nieuw in doos. Kosten 2€ perstuk. Niet duur dus, maar komtie :/ , je moet 60 kaarten in 1x kopen. Dus 120€. Als hij nou 4kaarten voor 8€ deed dan had ik er wel wat gekocht. :) (Ik hoop dat hij dit leest :*) )

[ Voor 42% gewijzigd door Thandor op 06-07-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderV89
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03-2022
AMD-FreaK schreef op 06 juli 2004 @ 19:30:
[...]

doorluskabeltje is standaard ;)

Zoals vermeld staat in het begin :
Voodoo 2 12MB - € 15,00

Naar mijn mening is dit wel vrij veel. Ik zou er eerder 10 Euro van maken o.i.d.
7,5€ zou ik als laagste doen voor verkoop.
Dat dacht ik ook dus daarom vroeg ik het even. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27
Kunnen we niet een IA opzetten voor die gast van marktplaats met 60 VII borden? Ik wil er wel twee afnemen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Skaah schreef op 06 juli 2004 @ 20:27:
Kunnen we niet een IA opzetten voor die gast van marktplaats met 60 VII borden? Ik wil er wel twee afnemen iig.
Ahh, kijk dat is nou toch weer mooi.
Jij wilt er 2. Ze zijn toch zo goedkoop neem er dan meteen 4 ;) , 2 uitpakken en 2 ongebruikt laten en netjes met doos en al in de vitrine kast zetten :)

Ik neem er 4, eventueel 6 als we niet aan een hoge vraag komen :P.

Nog meer mensen geinterreseerd in een Voodoo II *nieuw in doos :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
nog ff iets ... alle 3dfx zooi mag wat mij betref op de onderstaande ftp, de folders hebben read/write access dusse das no-problemo

De 3dfx collectie van edskes staat hier:
3dfx documenten
3dfx pictures
gebruik s.v.p. een fatsoenlijk ftp programma i.v.m. connecties (IE heeft de neiging er overbodig veel te maken)

ik ga er in mn vakantie wel een plaatjes db van maken dus dat word dan wat netter. Als iedereen dus aan de files voor de db meewerkt dan zal het een zeer complete db worden denk ik.
voor degene die het niet gelezen hebben.

En ik wil wel 2 voodoo 2's voor een euro of 4-6 :D en heeft er iemand een doorluskabel voor de voodoo 5 5500?

[ Voor 8% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 06-07-2004 21:05 . Reden: links ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 16:14
Ja ik ben ook wel geinterreseerd iin een Voodoo nieuw in de doos :9
Ik zou er dan wel 4 willen en een vriend van mij ook vast wel 2 misschien wel 4.

Volgens mij hebben we eerder tekort aan Voodoo's dan over 8)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik heb die gast met die Voodoo 2's een mail gestuurd, met de vraag of hij de kaarten nog heeft en dat wij er wel interesse in hebben :
Ik = Sowieso 4 kaarten (ook wel 6 :9 )
Skaah = 2 kaarten
Thakiller = 2 kaarten
Gaming247 = 4 kaarten + vriend die 2 of beter nog 4 kaarten wil.
DAlchemist = 2 kaarten
Omega_Supreme = 2 kaarten
3Dfx-tweaker = 6 of 8 kaarten
Beastlock = 2 kaarten

Dat zijn dus misschien wel 32 kaarten. Sowieso 26 :)
Die Voodoo II's gaan als warme broodjes over de virtueële Toonbank ;)

@ ThaKiller
Doorluskabel voor Voodoo 5 5500 :? Dat is een standalone kaart :P

[ Voor 35% gewijzigd door Thandor op 07-07-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
oops ... ik ken de voodoo 2 en heb nu sinds vandaag een vooodoo 5 maar er zit hellaas geen handleiding bij , iemand die die heeft en in kan scannen ofzo?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

ThaKiller schreef op 06 juli 2004 @ 20:55:
oops ... ik ken de voodoo 2 en heb nu sinds vandaag een vooodoo 5 maar er zit hellas geen handleiding bij , iemnand die die heeft en in kan scannen ofzo?
Hmmz, een handleiding is ook wel leuk voor op de FTP ;) . Er staat wel een FaQ op onder 3dfxdocs :)

En mensen --> trommel nog meer in Voodoo II voor 2 euro p.s. geinterreseerde mensen op :9

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 06-07-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:31

Nobby

Nuts!

@ AMD-Freak

Ik wil ook nog wel 2 voodoo 2 SLI kaartjes :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

DAlchemist schreef op 06 juli 2004 @ 20:59:
@ AMD-Freak

2 VooDoo 2 SLI.. Is dat 2x een Voodoo 2 in SLI (dus 4 kaarten)
Of is dat 2x een Voodoo 2 die je in SLI wilt zetten :)

Doe maar die eerste :P, komen we eerder aan de 60 :9.

Als we nou straks niet genoeg kopers hebben, dan zou het toch wel mogelijk zijn dat iedere geinterreseerde 1 of 2 kaarten extra koopt :?. Dan kun je er altijd een paar onaangebroken laten :9 of lokaal aan de buurjongen o.i.d. verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Valt dit eigenlijk wel te vertrouwen 60 voodoo 2 's nog (netjes) met orginele doos?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Gaming247 schreef op 06 juli 2004 @ 21:25:
Valt dit eigenlijk wel te vertrouwen 60 voodoo 2 's nog (netjes) met orginele doos?
Dat is zeker een goeie vraag.
Ik hoop het. Daarom moeten we ons daar eerst flink in verdiepen voor we de koop voor zetten.
Ik heb de verkoper gevraagd of hij de kaarten nog heeft en dat er interesse is voor sowieso 14 kaarten.
Verder heb ik er bijgezet dat van Gathering of Tweakers ook interesse kwam. :)

Nu nog afwachten op een mailtje, ik hou het in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega_Supreme
hahahah dat geeft wel een heel andere draai aan het 3dfx topic. Een hele handel in voodoo 2 kaarten. van welk merkt zijn ze?Ik wil er ook wel 2 hebben . Das 2 en niet 4! Et spijt me maar ik weet echt niet wat ik met 4 voodoo 2 kaarten moet van allemaal hetzelfde merk. Dus reken mij mee voor 2 kaarten. Ik ga er wel 3 weken vandoor (vanaaf 22:00 vertrek) maar ik zal kijken of ik ergens internet kan regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Omega_Supreme schreef op 06 juli 2004 @ 21:50:
hahahah dat geeft wel een heel andere draai aan het 3dfx topic. Een hele handel in voodoo 2 kaarten. van welk merkt zijn ze?Ik wil er ook wel 2 hebben . Das 2 en niet 4! Et spijt me maar ik weet echt niet wat ik met 4 voodoo 2 kaarten moet van allemaal hetzelfde merk. Dus reken mij mee voor 2 kaarten. Ik ga er wel 3 weken vandoor (vanaaf 22:00 vertrek) maar ik zal kijken of ik ergens internet kan regelen ;)
Zo erg is het toch niet dat er ff een lading Voodoo II's gedistribueerdworden :?
Dan komen ze in goede handen, misschien werden ander die kaarten wel weggegooid :| of misschien zijn ze al weggegooid, ik heb nl. nog geen mail terug gehad.
Maar we hopen natuurlijk allemaal dat de Voodoo II's er nog zijn :*)

2 Voodoo II kaarten = 2 Kaarten
2 Voodoo II SLI = 2x2 kaarten of 4 kaarten ;).
Voor de verduidelijking dus.
En wat je met meer Voodoo kaarten moet :?, in de vitrine kast zetten :P.
Desnoods aan iemand anders doorverkopen o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 06-07-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er zeker wel een stuk of 6 a 8 willen. De voodoo2 is mijn Favo 3dfx kaart.
Het boeit me niet dat het 8mb kaarten zijn, ik ben toch van plan om een pcb te maken en daar Sd-ram op te zetten. Met natuurlijk meer geheugen!!! 16mb per TMU.
@ AMD-freak, edit ook ff het totaal aantal dat gaat ongeveer van 24 to 38!!!!
We moeten wel niet te snel zijn met die 60 voodoo's ik ken een hele boel duitsers en als die komen is alles zo verkocht en is er niks meer voor ons. Zo hebben ze (wel uit Duitsland) zeldzame Quantum3d kaarten gekocht een stuk of 30 kaarten allemaal in Duitse handen!!! vooral Patience en Falconfly en Quenter f.68 hebben er best veel gekocht.

PS. AMD owned (khad altijd alleen maar AMD processors sind de 386dx, behalve de p1 233mmx :+ .) En niet gaan denken dat ik Duitsers haat, helemaal niet maar ze zijn nogal fanatiek op het 3dfx gebied!!! Maar als het moet kunnen we daar nog klanten vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 22:18:
Ik zou er zeker wel een stuk of 6 a 8 willen. De voodoo2 is mijn Favo 3dfx kaart.
Het boeit me niet dat het 8mb kaarten zijn, ik ben toch van plan om een pcb te maken en daar Sd-ram op te zetten. Met natuurlijk meer geheugen!!! 16mb per TMU.
Kijk eens aan ;), een echte Voodoo II Liefhebber :).
En een PCB maken met SDram :?
Voodoo I & II hebben toch EDO :?
En kun je handmatig 16MB per TMU doen :?

Als dat mogelijk is dan koop ik er misschien wel nog meer :P, mits mijn saldo toereikend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 05:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

Voodoo-kaarten in een vitrine?

Ik denk dat m'n Banshee nogal mishandeld voelt in een afgedankte Celeron 300 zonder L2 cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

rapture schreef op 06 juli 2004 @ 22:30:
Voodoo-kaarten in een vitrine?

Ik denk dat m'n Banshee nogal mishandeld voelt in een afgedankte Celeron 300 zonder L2 cache.
Vitrine :?, jah, zo'n IKEA kast met glas erin. Als je daar netjes een Voodoo II SLI in legt ;)
Plaats dan ook ff Voodoo II SLI in die Celly (Covington) (dus 2 kaarten :P), ze zijn niet duur :).
Tevens is zo'n cacheloze CPU vrij goed te oc'en >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de Voodoo2 Chip ondersteund 16mb per TMU max Sd-ram of SGram en EDO.
Alleen kan de Framebuffer maar maximaal 4 mb dus blijf je hangen op maximaal 1024x768 (in SLI).
En omdat Sd-ram niet op een normale Voodoo2 past moet er een heel nieuw PCB (printplaat) ontworpen worden. En je moet trouwens die platen zelf maken, als dat kan met zo'n fijne lijnen, of je laat het een bedrijf doen. Daarna moet je met de gepaste apparatuur alles erop gaan solderen ( en dat duurt wel even). Tenslotte moet je de drivers iets veranderen in de Memory adressing.

PS. Voodoo2 heeft geen BIOS!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@ 3Dfx-tweaker.
Hmmz, dat is best wel interessant zo'n Home Made Voodoo II :)
Kun je dan ook meteen 1 kaart SLI maken. Dus 2 kaarten op 1 kaart :). Moet toch kunnen lijkt mij :?, aangezien de Quantum 3D Obsidian X24 dat ook heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 06 juli 2004 @ 22:41:
@ 3Dfx-tweaker.
Hmmz, dat is best wel interessant zo'n Home Made Voodoo II :)
Kun je dan ook meteen 1 kaart SLI maken. Dus 2 kaarten op 1 kaart :). Moet toch kunnen lijkt mij :?, aangezien de Quantum 3D Obsidian X24 dat ook heeft ;)
hehe dat gaat niet zo gemakkelijk, de X24 is wel bijna 2x zo lang als een normale Voodoo2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Maximale afname tot 38 stuks:?, ik kom tot maximaal 30, Moet vanmiddag maar ff na gaan tellen. (Kan nu niet slapen :(, heb net maar ff een ei gebakken :9)
Verder weet ik niet hoeveel Voodoo II's die gast heeft. Aangezien er staat :
Minimale afname 60 stuks
Dus dat wil niet zeggen dat hij er "maar" 60 heeft. Maybe heeft hij er wel 120 of 180 :P.

En over AMD ;)--> Mijn eerste AMD is een 386DX40 :P, met 40MHz Copro.
In totaal iets van 9 AMD CPU's, een stuk of 20 Intel en 3 Cyrix, 1 IBM(DX20), 1 Harris 286/20.

P.S. GoT & Win95 ;) met IE 5.0 loopt niet meteen even lekker.

Ik hoop dat ik straks :z

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 07-07-2004 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

DAlchemist schreef op 06 juli 2004 @ 20:59:
@ AMD-Freak

Dat wordt dus gewoon 2 voodoo II kaartjes :) Ik heb er nog 1tje hier.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

@AMD-freak: tsja, als je het zo bekijkt ;)

Toch zou ik niet zomaar 3dfx kaartjes gaan verzamelen. Ik vind het wel cool om te zien dat een merk als 3dfx op deze manier in leven gehouden wordt. Ik zou zeggen, ga zo door, maar mij niet gezien ;)

Die agp voodoo 3 3000 is trouwens nog steeds voor de liefhebber, maar ik denk dat ie weer terug gaat op de stapel van kaartjes aangezien jullie ook het doosje enzow willen hebben :P

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ik heb eigenlijk ook wel intresse in 2 voodoo2 kaartjes :P
Dus als het door gaat count me in want voor 4/6euro kan je geen blauwtje lopen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@wacco :)
Die Voodoo 3 3000 moet je goed bewaren :P, als ik ooit in Haarlem kom (ooit....:P) dan zal ik er aan denken :D

@Alle Voodoo II Liefhebbers* :
Die gast heeft mij teruggemaild :
Als je er 10+ wil hebben betaal je 4 euro per kaart.
Vezending is 5.50
+ Giro & Adres eronder.

Dus helaas komt de prijs dan wat hoger, maar 8 euro voor 2 kaarten nieuw in doos* is toch ook niet veel :P.
Er valt vast nog wel wat van af te krijgen :P, hij heeft @ marktplaats immer neergezet 2 p.s.
Misschien doet hij voor 20 stuks wel 2 euro per kaart ;)

Dit was de aanbieding:
Voodoo II PCI VGA ADD-On 8MB - Nieuw in doos*

OEM verpakt in overdozen van 20 stuks.Compleet met driver CD.
Minimale afname 60 stuks.
*
Nu valt mij op : OEM verpakt in overdozen, Compleet met driver CD. Wil dat zeggen dat er 20 in 1 doos zitten zonder de doos van de kaart zelf :?.
Dus dat het alleen een nieuwe kaart is met driver CD. :?

Anyways, ook zonder doos is het wel goed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 07-07-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Zonder officieele doos?, hmm dat is jammer, naja niks aan te doen. AMDFREAK ga jij een inkoopactie starten of regellen we dit via GOT?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Gaming247 schreef op 07 juli 2004 @ 13:23:
Zonder officieele doos?, hmm dat is jammer, naja niks aan te doen. AMDFREAK ga jij een inkoopactie starten of regellen we dit via GOT?
Hmmz, ik heb nog nooit een inkoopactie gehouden en heb geen flauw idee hoe dat in z'n werk gaat. :)

Verder wil ik opzich wel regelen van dat ik de kaarten opkoop en dat mensen het geld overmaken en ik de kaarten opstuur.

Maar dan moet ik wel zeker weten dat alle kaarten die ik dan opkoop van die gast ook weer weg gaan, aangezien ik niet zoveel geld/behoefte heb voor 20 Voodoo II's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo beste mensen het is weer tijd om wat vreemde Voodoo's te plaatsen!

Dit had de doos van de 3dfx Voodoo3 1000 8MB geweest ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.jstorey.pwp.blueyonder.co.uk/i_por_pkg_001.jpg

en hier de DriverCD en het Boekje van de 3dfx Voodoo3 1000 16MB:
Afbeeldingslocatie: http://www.falconfly.de/img/V3-1000/V3-1000-16MB-manual-drivers.jpg

Compaq 3dfx Vooodoo3 3500 AGP + TV-Out 16MB:
Afbeeldingslocatie: http://www.thedodgegarage.com/3dfx/v3_surprise.jpg

Compaq 3dfx Voodoo3 3500 AGP + TV-Out &DVI 16MB!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.falconfly.de/temp/03.jpg

de 3500 met de TV-Out en DVI is nog nooit in productie geweest, Core/Mem liep op 200Mhz maar dat geldt voor beide.

Hier de IBM Voodoo4-2 4200 PCI + TV-Out + DVI 16MB DDR 64Bit Rev 4600 A1:

de boven kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.falconfly.de/img/preview-IBM_Voodoo4-2_4200_Front.jpg

en de onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.falconfly.de/img/preview-IBM_Voodoo4-2_4200_Back.jpg

en dit voor de lief hebbers:

1600x1200x32 links van die kaart:

de bovenkant:
http://www.falconfly.de/img/IBM_Voodoo4-2_4200_Front.jpg

de onderkant:
http://www.falconfly.de/img/IBM_Voodoo4-2_4200_Back.jpg

de Voodoo4-2 4200 16MB liep op 143Mhz synchroom.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@ Obi-Wan Kenobi
Interresante kaarten :).
Weet iemand waarom die Voodoo 3 V1000 8MB nooit gemaakt is :?, of komt dat omdat de V1000 8MB ook een Voodoo II is (toch:?)

En die Voodoo4-2 4200 PCI + TV-Out + DVI 16MB DDR 64Bit Rev 4600 A1 is een :9 kaart voor mijn AMD Athlon 1000MHz :) als vervanging voor die GeForce 2 :r

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 07-07-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Voodoo3 1000 8MB is er wel , Velocity-100 is eigenlijk een 8MB Voodoo3 1000 met maar 1 TMU , en de echte Voodoo3 1000 8MB en 16MB hebben 2 TMU's. bij de Velocity kaarten hebben ze 1 TMU uitgeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Waar heb je die plaatjes eigenlijk gevonden :?, ze staan nog niet op de FTP van ThaKiller Nu wel :9
ftp://213.10.80.171/

Bestandsnamen -->
3dfx IBM Voodoo 4 4200-2 PCI + TV-Out + DVI 16MB DDR 64Bit Rev 4600 A1 Back
3dfx IBM Voodoo 4 4200-2 PCI + TV-Out + DVI 16MB DDR 64Bit Rev 4600 A1 Front
3dfx Voodoo 3 1000 16MB manual +drivers
3dfx Voodoo 3 3500 Compaq AGP + TV-Out 16MB
3dfx Voodoo 3 3500 Compaq AGP + TV-Out &DVI 16MM
3dfx Voodoo 3 V1000 8MB Box

Kan ik de plaatjes gewoon onder 3dfxpics pleuren of moet dat gescheiden blijven :?

En er staan 2x 3dfx commercials op :P....van mij : 3dfx TV Spots
En 3dfxfilm van iemand anders :)
Ach ja, meer 3dfx is altijd beter ;)

Kzie ut al 8)7 www.falconfly.de (Eigenschappen van het plaatje....)

Op die site zag ik ook het volgende -->
Afbeeldingslocatie: http://www.falconfly.de/identify/Quantum3D_Obsidian_50-4220.jpg
Quantum3D Obsidian 50SB (Voodoo1)
(SLI capable w/ additional daughterboard

Is dit dan een Voodoo 1 in SLI mode :?, of is dit een Voodoo 1 met een 2d chip erbij:?

[ Voor 116% gewijzigd door Thandor op 07-07-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die quantum3D kaarten ook ergens te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:31:
Zijn die quantum3D kaarten ook ergens te krijgen?
2e hands vast wel ergens. Ik heb ze zover ik weet niet ergens te koop gezien maar als jij iemand kent die zo'n kaart heeft en als je dan genoeg geld biedt...is 'ie van jouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ AMD-freak:

Nee dat is geen Voodoo1 SLI, dat is een Voodoo1 met 2 TMU's. Wel kan je linksboven op de kaart aansluitingspunten vinden voor een soort kabel (niet zo'n een als een voodoo2 ). In Duitsland was laatst zo'n 4 maanden geleden een kerel die een stuk of 20 oude Quantum3d kaarten verkocht allemaal op de voodoo1 gebaseerd. Ze zijn allemaal al verkocht voor rond de 70 euro ongeacht het type.
Ook betekent OEM alleen maar dat er geen extra spellen bij zitten, dat betekent met doos, boekje, kabels, driver-cd en de kaart.
AMD-freak heb je de man al gevraagd hoeveel het kost als we er zo'n 100 kunnen verkopen. Als we niet genoeg mensen kunnen vinden gaan we gewoon over de grens zoeken, we moeten dit gewoon aan meer tweakers vertellen. Ik wed dat er meer mensen zullen zijn die er zeker 2 willen. En als je zelf de AI wilt doen zijn er denk het genoeg vrijwilligers.

PS. Mijn eerste voodoo2 PCB zal een verbeterde versie worden, eentje die veel langer wordt maar daardoor koeler dus stabieler met overclocken. Dingen die ik erbij wil doen zijn: een voltageregelaar, en een manier om de snelheid van het geheugen aan te passen. Zodat het geheugen via jumpers aan te passen is, zodat het 0.95/0.9/0.85/0.8/0.75 keer langzamer gaat lopen als de voodoo2 zelf.
Daardoor ben je niet gebonden aan de snelheid van het geheugen. Waardoor met goede koeling (die dankzij de gaten langs de chips goed te monteren is) flink wat hoger te klokken val.

Einde van het NOG langere verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

@ 3dfx-tweaker.

Je maakt nu een hoop beloftes waar jongen. Maar mag ik vragen hoe je van plan bent dat allemaal te doen? Je hebt er namelijk de complete datasheet van de Voodoo 2 voor nodig. Pinout's van alle chips die erop zitten. Daarnaast als je een eigen PCB wil, zal je die moeten ontwerpen.

En hoe wil je zo een PCB laten etsen? Dat is niet te betalen als je dat door een bedrijf laat doen. Daarnaast... de chips op het PCB?

Sorry, maar het lijkt mij een beetje ongeloofwaardig.

NOFI :>

Overigens wil ik ook wel 2 Voodoo 2's :) .

Ow en mijn Voodoo 3 3500 heeft even tijdelijk een nieuw huisje gekregen. P3 600E @ 800EB. 3dmark: 1413 punten. Kaartje schaalt lekker mee met CPU. Op een pentium 3 550C, doet hij maar 1007 punten :D . Overigens was die op de 800 Mhz op Windows XP. Onder Windows 98 verwacht ik zelfs hogere scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Voodoo-masters...

Ik kon nog geen antwoord op mijn vraag vinden dus nog maar een keertje: Als ik met DX-DIAG bij beeldscherm kijk, heeft mijn Voodoo 3 3000 maar 14,5 MB geheugen, en volgens Sisoft Sandra 2001 15 MB. Is mijn kaartje niet meer 100% of is dit een bugje ergens? OS is Win98se.

Help... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
@3Dfx-tweaker: OEM is kaart alleen plus hooguit een driver cd. :Y)

Leuke kaartjes die van Quantum3D. Persoonlijk zou ik graag een Obsidian2 willen hebben. Ik meen dat daar ook een AGP versie van was met 2 Voodoo 2 chips en een 2D chip.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik denk dat hij alleen kijkt naar het geheugen wat beschikbaar wordt gesteld voor Textures ofzo. Lijkt me sterkt dat er wat geheugen defect is, anders zou je artifacts in het scherm krijgen.

Don't worry mate! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftp://213.10.80.171/3dfxP...5500%20AGP%20Hercules.jpg

*weet effe niet meer hoe je het plaatje maakt

Maar bestaat deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:07:
ftp://213.10.80.171/3dfxP...5500%20AGP%20Hercules.jpg

*weet effe niet meer hoe je het plaatje maakt

Maar bestaat deze kaart?
nee, die kaart bestaat niet. Het is een photoshop plaatje, kijk maar goed naar de ventilators die erop zitten.

plaatje post je door: [img]adres[/] te doen

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 07-07-2004 20:14 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Kopers van de Voodoo II's
Ik = Sowieso 4 kaarten (ook wel 6 )
Skaah = 2 kaarten
Thakiller = 2 kaarten, 4 kaarten indien lage prijs van 2€
DAlchemist = 2 kaarten
Beastlock = 2 kaarten --> beastlock16EDhotmaildodcom als het door gaat.
Mojo = 2 kaarten
Demoniac = 2 kaarten
M1lamb3r = 2 kaarten

Dat zijn dus misschien wel 40 kaarten. Sowieso 32
Die Voodoo II's gaan als warme broodjes over de virtueële Toonbank ;)

@3Dfx-tweaker
K'zal wel vragen hoeveel hij per stuk vraagt als wij er 100 kopen :) (als hij er 100 heeft ;))
én wat gaan de 3Dfx Tweaker Voodoo II's per stuk kosten :? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Thandor op 08-07-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je denkt toch niet dat ik er meer als 2 ga bouwen. Weet je hoeveel werk dat kost!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 20:50:
Je denkt toch niet dat ik er meer als 2 ga bouwen. Weet je hoeveel werk dat kost!!!!!
Kun je die Voodoo II niet meteen ff PCI-Express compatible maken ;) , een PCI Express bridge erop >:)
Anders kunnen we de kaarten over een tijdje niet meer in de moderne PC's drukken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
amd freak zet er maar 4 voodoo's voor mij neer als ze per stuk 2 euro kosten. voor meer weet ik het nog niet.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dfx-tweaker?

Hoe wil je je eigen voodoo 2 maken ?
Ken je beter een voodoo 5 wat veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
* NitroX infinity heeft niet zoveel vertrouwen in dat hardware projectje van 3Dfx-tweaker.
Naast diverse problemen icm de hardware zal de software ook compatible gemaakt moeten worden.

Dat laatste is de reden waarom ze op het 3dfxzone.it forum nog geen steek verder zijn met hun project om 128MB RAM op een V5 5500 te plaatsen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik hoef HELEMAAL niets te veranderen aan de drivers.
Ik verander alleen de lay-out. Zodat er koelers op passen, dat het voltage regelbaar is, en dat ik het geheugen langzamer kan laten lopen te opzichte van de GPU's. Het is een normale voodoo2 maar dan met veel tweak mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op 07 juli 2004 @ 23:06:
* NitroX infinity heeft niet zoveel vertrouwen in dat hardware projectje van 3Dfx-tweaker.
Naast diverse problemen icm de hardware zal de software ook compatible gemaakt moeten worden.

Dat laatste is de reden waarom ze op het 3dfxzone.it forum nog geen steek verder zijn met hun project om 128MB RAM op een V5 5500 te plaatsen.
Dat zou wel vet zijn. >:)

Jammer dat nvidia niet nog een laatste chip van 3dfx namaakt... aka mojo,rampage :9~ die wel werkt...

Maar hoe wil je die lagen dan maken. Dat is echt prielwerk.

En kan iemand een link geven van dat forum over die voodoo 5 modden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik neem aan dat je het voltage dan met een potmeter wilt gaan regelen?
Hoe wil je de snelheid van het geheugen dan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mojo: Ik ben al iets geruster over mijn Voodoo 3, thx. Ik zie geen artifacts. Is er trouwens een programma om het geheugen van een Voodoo kaart echt grondig te testen, dus niet 3dmark of zo...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

* Demo heeft ook wel interesse in 2 Voodoo2's.. :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met deze drivers?
Ik ga ze proberen onder windows xp omdat je hiermee ofzo alles nieuwe spellen goed kunt draaien zonder een of andere rare tussen oplossing.

http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/voodoo5/win9x.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Als we bv. 50 kaarten kunnen verschepen via GoT. Hoe gaan we dat allemaal regelen :?

Iemand (Ik :?) koop de kaarten en ontvangt geld van iedereen hier.
En dan de kaarten naar iedereen opsturen :?. Desnoods ff kijken of er nog Tweakers o.i.d. in de buurt wonen, zodat ik maar 1x een pakketje hoef te sturen voor 2 mensen. Dat spaart weer kosten (We zijn toch allemaal Nederlands of niet :P)

Of heeft iemand een beter idee ;)

[ Voor 200% gewijzigd door Thandor op 07-07-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

AMD-FreaK schreef op 07 juli 2004 @ 23:26:
Als we bv. 50 kaarten kunnen verschepen via GoT. Hoe gaan we dat allemaal regelen :?

En dan de kaarten naar iedereen opsturen :?. Desnoods ff kijken of er nog Tweakers o.i.d. in de buurt wonen, zodat ik maar 1x een pakketje hoef te sturen voor 2 mensen. Dat spaart weer kosten (We zijn toch allemaal Nederlands of niet :P)

Lijkt mij het makkelijkste ja. Tenzij mensen als koerier willen spelen.

Ik woon iig in Wijchen 8)

@ Anhtraxbomb:

Mojo :*) O+

offtopic:
speel je generals? zo ja.. voeg me MSN eens toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 07-07-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 10:12

AKI

Na dit topic gezien te hebben dacht ik eraan dat ik ook nog iets als een 3DFX kaartje had liggen, na enigszins zoeken bleek het om een
Macronix 86251 Voodoo Rush met TV en S-Video out te gaan.

Er zitten twee 3DFX chips op en dus een macronix chip en 12 vaste geheugen chips en 4 losse.

Zelf doe ik hier niks meer mee, eenmaal gebruikt, (zelfs de TV-out deed het nog :)maar teveel gekloot eigelijk en ik heb toch geen oude win98 bak waar ik TV op wil kijken.
Nu zag ik dat er hier echt een paar verzamelaars zijn en liefhebbers, dus misschien kan ik een van jullie wel blij maken.

Ik hoef er eigelijk weinig voor terug, Ik zou het leuk vinden om eventueel hardware te ruilen, dus als iemand nog een andere oude PCI videokaart heeft die eventueel iets moderner is qua ondersteuning enzo dan hoor ik het wel.
Ik woon zelf in enschede mocht je in de buurt wonen..
Grtz Auke

Edit, zie net dat ie op pagina 11 staat, post van Obi-one-Kenobi;

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/zboss/3dfx/Collection/VoodooRushDragon.JPG

Mail Adres staan wel in profiel

[ Voor 11% gewijzigd door AKI op 08-07-2004 08:34 ]

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah als het door gaat laat het dan astublieft ff weten op mijn mail want ik ben niet altijd hier aanwezig :)
Hier is mijn mail beastlock16@hotmail.com

En dan nog ff een vraagje gaan 2 voodoo2 kaarten samen kunnen werken met een ati radeon9800pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

AKI Lemming schreef op 08 juli 2004 @ 00:03:
Na dit topic gezien te hebben dacht ik eraan dat ik ook nog iets als een 3DFX kaartje had liggen, na enigszins zoeken bleek het om een
Macronix 86251 Voodoo Rush met TV en S-Video out te gaan.

Er zitten twee 3DFX chips op en dus een macronix chip en 12 vaste geheugen chips en 4 losse.

Zelf doe ik hier niks meer mee, eenmaal gebruikt, (zelfs de TV-out deed het nog :)maar teveel gekloot eigelijk en ik heb toch geen oude win98 bak waar ik TV op wil kijken.
Nu zag ik dat er hier echt een paar verzamelaars zijn en liefhebbers, dus misschien kan ik een van jullie wel blij maken.

Ik hoef er eigelijk weinig voor terug, Ik zou het leuk vinden om eventueel hardware te ruilen, dus als iemand nog een andere oude PCI videokaart heeft die eventueel iets moderner is qua ondersteuning enzo dan hoor ik het wel.
Ik woon zelf in enschede mocht je in de buurt wonen..
Grtz Auke

Edit, zie net dat ie op pagina 11 staat, post van Obi-one-Kenobi;

[afbeelding]
offtopic:
Ik zou hem heel graag willen hebben voor mijn verzameling :)

Mail me maar naar meeuwissen53-at-zonnet-punt-nl, of voeg msn toe aan dat adres :)

Waarschijnlijk gaat de Voodoo 2 wel werken :) Maar op een nForce chipset misschien niet helaas, blijkt uit de prakteik :(

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 08-07-2004 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
waarom werken de voodoo's vaak niet op nforce chipsets ?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga effe razels 64 evolution drivers proberen onder windows XP.

Volgens hem heb je support van deze spellen :News in it?... well, now supports "perfectly" titles like:
- Halo (using the InSomNiaN's config file)
- NFS Underground
- Battlefield 1942
- UT 2004
- Tron 2.0 (using 3D-A)
- Pro Evolution Soccer 3
- Rise of Nations
- Call of Duty (using mesafx)
- Euro 2004
- Rayman 3
- Enclave
- Chaos Legion
- Worms3D (using mesafx)
- LOTR: Return to the King (using 3D-A)
- FIFA 2004
- Shangai Street Racer
- 18Wheels
- Star Trek Elite Force II
- Neighbours from Hell 2
- Doom 3 (using mesafx)
- Against Rome
- Air Strike 2
- Though Trucks Modified Monster
- BloodRayne (using 3D-A)
- Syberia 2 PC
- Unreal 2

and I hope a lot more

>:) Zal kijken of het onder XP werkt.

:'( werkt niet. Moet ik toch windows 98se installeren.... jmmr
--------
Welke windows draaien jullie met je voodoo kaart?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
ThaKiller schreef op 08 juli 2004 @ 09:42:
waarom werken de voodoo's vaak niet op nforce chipsets ?
Welke Voodoo's?
Voodoo's met een AGP bus kan ik misschien nog wel verklaren; nForce chipsets gebruiken naar mijn weten een AGP4x/8x slot welke dus niet compatible zijn met de AGP aansluiting van de Voodoo kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me broer heb een voodoo 5 5500 op een nFORCE 2 draaien van abit. ( pci )
Ik heb hem op een kt400 chipset draaien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Mijn 3dfx Voodoo5 5500 PCI draait prima op een Chaintech nForce2 moederbord. :)

Op ThaKiller's FTP server (_/-\o_) staan nu de volgende 3dfx directory's:
ftp://213.10.80.171/3dfxDivers/ - Vanalles en nog wat
ftp://213.10.80.171/3dfxDocs/ - Documenten (van 3dfx zelf)
ftp://213.10.80.171/3dfxDocZips/ - Andere documenten in zip formaat
ftp://213.10.80.171/3dfxMovies/ - Filmpjes, spots en animaties
ftp://213.10.80.171/3dfxPictures/ - De net volledig bijgewerkte plaatjescollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
NitroX infinity schreef op 08 juli 2004 @ 10:42:
[...]

Welke Voodoo's?
Voodoo's met een AGP bus kan ik misschien nog wel verklaren; nForce chipsets gebruiken naar mijn weten een AGP4x/8x slot welke dus niet compatible zijn met de AGP aansluiting van de Voodoo kaarten.
Voodoo II

En het verschilt per moederboord wat voor soort agp slot erop zit, op (bijv.) een abit NF7-S (met Nforce 2 chipset) zit volgens mij en universeel agp-slot . Dus dat gaat wel werken.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Gaming247 schreef op 08 juli 2004 @ 11:17:
[...]

Voodoo II

En het verschilt per moederboord wat voor soort agp slot erop zit, op (bijv.) een abit NF7-S (met Nforce 2 chipset) zit volgens mij en universeel agp-slot . Dus dat gaat wel werken.
Hehe, dus niet :)

Ik kon met mijn abit mainbord niet eens een voodoo2 gebruiken. Heb nu een asus p4p800 deluxe, en daar zit 2x 12mb voodoo 2 kaarten in, en alles werkt perfect.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb het dus over de Voodoo 2 (SLI of niet) die op nForce 2 chipsets zitten. Over het algemeen werken die _niet_ . Je krijgt dan een GENDAC error.

Andere kaarten werken AFAIK gewoon goed op nForce chipsets. Voodoo 1 weet ik niet echter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Deorgere schreef op 08 juli 2004 @ 11:27:
[...]

Hehe, dus niet :)

Ik kon met mijn abit mainbord niet eens een voodoo2 gebruiken. Heb nu een asus p4p800 deluxe, en daar zit 2x 12mb voodoo 2 kaarten in, en alles werkt perfect.
Zijn er dan ook Voodoo II AGP? Want ik had het namelijk over AGP en niet over PCI ;) :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Als het door gaat zou het dan mogelijk zijn dat ik ze wat later afhaal/opgestuurd kan krijgen, ik ga namelijk 2 weken op vakantie vanaf overmorgen. Ik woon in Goor, Overijssel, dit ligt aardig dicht bij Deventer, Enschede en Hengelo.

[ Voor 59% gewijzigd door Nobby op 08-07-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 3dfx filmpjes op de ftp van thakiller zijn zo lauw _/-\o_

Welk merk voodoo 2 kaarten bestellen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
zelf heb ik ook wel interesse in 2 voodoo 2's echter raad ik jullie aan om dit verder te regelenen op inkoopacties.net voordat de mods dit topic sluiten (en daar heb je ook meer bezoekers en kan je dus meer mensen vinden)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@antraxbomb
Het merk weet ik niet. Ik zal het wel vragen bij de volgende mail.

En over Voodoo's met nForce 2, ik heb mijn Voodoo 1 nooit aan de praat gekregen op mijn nForce 2. Hij draait nu lekker in mijn AMD k6-2 400 2.2V @ 450 2.1V. (Lager voltage, hogere clock dus :D )

Lijst :
Kopers van de Voodoo II's
Ik = Sowieso 4 kaarten (ook wel 6 )
Skaah = 2 kaarten
Thakiller = 2 kaarten, 4 kaarten indien lage prijs van 2€
DAlchemist = 2 kaarten
Beastlock = 2 kaarten --> beastlock16EDhotmaildodcom als het door gaat.
Mojo = 2 kaarten
Demoniac = 2 kaarten
M1lamb3r = 2 kaarten

Dat zijn dus misschien wel 40 kaarten. Sowieso 32

En ik weet niet of de modjes het erg vinden als wij dit doen :? , als het zo is stuur dan snel een mailtje, mr.mod :)
Hoe dat via Inkoopacties gaat weet ik niet, dan zou ik dat eerst ff moeten uitpluizen ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Thandor op 08-07-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Lijkt me dus duidelijk dat Voodoo 1 en 2. De standalone kaarten dus _niet_ draaien op een nForce, behalve bij grote uitzondering. Volgens mij is het 1 iemand gelukt het werkend te krijgen...

offtopic: Lijkt me makkelijker om het hier te doen, omdat het via marktplaats gaat, niet via een bedrijf ofzo. Daarnaast wonen M1lamb3r en ik allebei in wijchen :P

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.