Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Het is mij gelukt met een MAC in een Windwos netwerk. Heb files/drives gedeeld voor de MAC, geen problemen, maar het is al een tijd geleden dat ik het aan de praat het gekregen, misschien kun je zeggen waar je op vast loop en wat je allemaal instelt. Kan ik ff controleren!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nou ik install gewoon zoals het hoort. Selecteer appletalk als login in Win95 en start daarna de fileserver.
Op de iMAC ook appletalk aangezet en zo, maar als ik dan het netwerk ga afspeuren zie ik de fileserver niet ....
(Zo moet het toch of niet???)
Op de iMAC ook appletalk aangezet en zo, maar als ik dan het netwerk ga afspeuren zie ik de fileserver niet ....
(Zo moet het toch of niet???)
uuhmm, ik zal ff kijken hoe ik het hebt ingesteld op mijn werk. Ik weet wel dat je niet hoeft in te loggen met de AppleTalk protocol!
Niet?
Dus je kan gewoon inloggen op een windows netwerk en daarnaast een appletalk fileserver draaien ???
Dus je kan gewoon inloggen op een windows netwerk en daarnaast een appletalk fileserver draaien ???
idd, PCMACLAN verzorgt alle file sharings... het protocol moet natuurlijk wel zijn geinstalleerd maar je hoeft er niet op aan te melden.
Waar loop je nu nog op vast dan?
Waar loop je nu nog op vast dan?
Nou ik zie niets in de network neighberhood verschijnen bij de mac ....
Wat moet je ook in vredesnaam met een MAC????
Verkoop hem en koop een gewone PC!
Verkoop hem en koop een gewone PC!
Feyenoord!
*blaaaaaaat*
Als je niks zinnigs te melden heb zeg dan niks.
Als je niks zinnigs te melden heb zeg dan niks.
welke winsock gebruik je, weet niet of het uitmaakt maar de oude win95 heeft een oude winsock! winsock2 is de nieuwste.
Verwijderd
PCMaclan installeren
Servernaam ingeven
Users en groups aanmaken
Shares maken
Op de mac chooser, Appleshare
En da moet het werken.
Op de mac wel aangeven dat appletalk via ethernet moet gaan!
Werk er al jaren mee zonder problemen.
Servernaam ingeven
Users en groups aanmaken
Shares maken
Op de mac chooser, Appleshare
En da moet het werken.
Op de mac wel aangeven dat appletalk via ethernet moet gaan!
Werk er al jaren mee zonder problemen.
Zal van het weekend nog eens gaan prutsen.
Kijken of het dan wel lukt.
Kijken of het dan wel lukt.
Verwijderd
Ik heb zelf een iBook waarop ik Dave heb geinstalleerd. Je krijgt dan in de chooser een extra icoo waarmee je je WinXX omgeving kan zien. (Wel goed de workgroup instellen e.d.)
PC MacLan van Miramar ook eerst geprobeerd, maar dat programma verdiend de award voor het meest suckende programma van het jaar......
PC MacLan van Miramar ook eerst geprobeerd, maar dat programma verdiend de award voor het meest suckende programma van het jaar......
Verwijderd
Werk zowel met Dave als PcMaclan, en geven beide geen problemen. Dave heeft als voordeel dat het via TCP/IP werkt.
Pagina: 1