Nou is het al zover dat mijn gehele netwerk helemaal naar de klote is en het niet eens meer terug geconfigureerd krijg.
Had een USB-hub gekocht, een USB-ISDN moden en een USB-netwerkkaart.
Eerst die USB-hub, dat ging perfect met mijn USB-webcam die ik al had.
Toen die USB-ISDN erbij, een grote lichtshow van knipperende ledjes maar werken ho maar.
Terug in de doos ermee, toen was het de beurt aan die USB-netwerkkaart.
Alles opnieuw ge-installeerd, nachtwerk ervan gemaakt, vanmorgen ook nog enkele uurtjes erbij, wat denk je?
Juist ja, ook hier werken ho maar.
Ook deze terug in de doos en wat doe je dan met een USB-hubje met een apparaat erop?
Ookdan maar terug in de doos, nou die gozer van die winkel keek wel raar toen ik terug kwam om mijn 550 gulden.
Gelukkig deed hij niet zo heel moeilijk, was hert dus blijkbaar gewend kreeg ik zo het gevoel.
Ondertussen mijn enigzins verguisde TELES-kaart terug gezet, gelukkig deed die het wel.
Maar toen kwam mijn netwerk nog.
Tja die krijg ik in geen velden of wegen meer aan de gang.
Momenteel lijkt het net of er geen kabel tussen zit, ze zien zichzelf wel maar elkaar niet.
En dat terwijl de ledjes achterop schijnbaar normaal reageren.
Haal ik nu de kabel ertussen uit dan gaan ze als een bezetene staan te knipperen.
Dus ik ga ik nu vanuit dat ze elkaar wel voelen maar nog niet zien.
Hoe ga ik dat nu oplossen, alles staat normaal ingesteld zoals het al jaren heeft gewerkt.
Ik denk dat het wellicht nog een pittig karweitje wordt voordat alles weer normaal werkt.
Dus als jullie me de komende maanden missen, wees niet ongerust, ik ben dan in diepe overpeinzing aan het netjeswerken.