ISDN via USB?

Pagina: 1
Acties:

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Er worden tegenwoordig ook al ISDNmodems voor op USB aangeboden.
Waar moet ik op letten?
Gebruikt deze ook een IRQ of niet?
Iemand enige ervaring ermee?
Wat kost zo'n ding en is het probleemloos aan te sluiten? :7

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik gebruk oa een ISDN-Vigor van Draytec (oid). Deze gebruikt geen extra irq (zoals volgens mij alle usb devices), aansluiten is een fluit van een eurocent en het werkt simpelweg goed. Prijs weet ik ff niet meer..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Piet Marisael
Ik heb er eentje zien ztaan in de Conrad catalogus, eentje van Dynalink voor 209,00 gulden.
Zie daarvoor ook op: http://www.dynalink.nl/nederlands/producten/is128pu+.html
Leek mij wel aardig dat je dan een IRQ zou vrijkrijgen en ook nog een PCI-slot. :7

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
euhm piet ik heb wel kabelinternet maar weet uit ervaring met usb
dat usb apparaten NOOIT een extar irq boven op die van de usb bus vragen
due kun je 128 apperaten op de usb aansluiten allemaal op de irq van de usb bus zelf
mooi he :)

.

• Piet Marisael
Ja dat is mooi, minder mooi is dat ik er nou een gekocht heb die alleen maar met alle lampjes in vol ornaad staat te knipperen
Werken ho maar, had die verkoper ook nog een PMCIA kaart meegegeven in plaats van een USB-netwerkkaart.
Sodeju, heel de avond kwijt en nog werkt er niks. :r

• Anton
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

De ISDN Vigor is volgens mij wel een aardig apparaat. Maar neem niet dat ding van de kpn!! Lees hier waarom.

Ik scrobbel ook audio

• Piet Marisael
Nou is het al zover dat mijn gehele netwerk helemaal naar de klote is en het niet eens meer terug geconfigureerd krijg.
Had een USB-hub gekocht, een USB-ISDN moden en een USB-netwerkkaart.
Eerst die USB-hub, dat ging perfect met mijn USB-webcam die ik al had.
Toen die USB-ISDN erbij, een grote lichtshow van knipperende ledjes maar werken ho maar.
Terug in de doos ermee, toen was het de beurt aan die USB-netwerkkaart.
Alles opnieuw ge-installeerd, nachtwerk ervan gemaakt, vanmorgen ook nog enkele uurtjes erbij, wat denk je?
Juist ja, ook hier werken ho maar.
Ook deze terug in de doos en wat doe je dan met een USB-hubje met een apparaat erop?
Ookdan maar terug in de doos, nou die gozer van die winkel keek wel raar toen ik terug kwam om mijn 550 gulden.
Gelukkig deed hij niet zo heel moeilijk, was hert dus blijkbaar gewend kreeg ik zo het gevoel.
Ondertussen mijn enigzins verguisde TELES-kaart terug gezet, gelukkig deed die het wel.
Maar toen kwam mijn netwerk nog.
Tja die krijg ik in geen velden of wegen meer aan de gang.
Momenteel lijkt het net of er geen kabel tussen zit, ze zien zichzelf wel maar elkaar niet.
En dat terwijl de ledjes achterop schijnbaar normaal reageren.
Haal ik nu de kabel ertussen uit dan gaan ze als een bezetene staan te knipperen.
Dus ik ga ik nu vanuit dat ze elkaar wel voelen maar nog niet zien.
Hoe ga ik dat nu oplossen, alles staat normaal ingesteld zoals het al jaren heeft gewerkt.
Ik denk dat het wellicht nog een pittig karweitje wordt voordat alles weer normaal werkt.
Dus als jullie me de komende maanden missen, wees niet ongerust, ik ben dan in diepe overpeinzing aan het netjeswerken. :7

• Piet Marisael
Nou zoals jullie nu wel kunnen zien, ik heb er 9 dagen erover gedaan om het weer werkende te krijgen.
De oorzaak?
Hoogstwaarschijnlijk een kombinatie van een kapotte netwerkkaart en een kapotte BNC-kabel.
Die er inzat werd gloeiend heet. :(
BNC-kabel zag er ook niet zo heel lekker uit. :(
Na de kaart vervangen te hebbende kreeg ik gelijk de nieuwe hardware wizzard.
Dus die kaart zal kapot geweest zijn.
Nou dat was dan mijn ervaring met het over proberen stappen naar USB.
Als ik ooit nog zin krijg dan zal ik nog wel eens naar die configuratie van Anton. :7
Pagina: 1