Toon posts:

[RH9] problemen met ./configure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu inmiddels alweer een halfjaar vollop gebruik van een Redhat webserver. _/-\o_ Nu had ik nog een 2de server staan die wilde ik gaan uit rusten met RH9 voor een paar dagen als webserver te draaien de anderre webserver is uitgerust met RH8 dat werkt maar een paar dingen gaan niet helemaal goed +/- jaar 1 jaar online te zijn geweest een kleine Hardware upgrade + verse installatie met RH9. :P

Dus ik aan de slag met server 2 RH9 geinstalleerd alles loop goed dan wil ik gaan beginnen met mysql compilen en krijg ik de volgende error { NO ACCEPTABLE GCC FOUND IN $PATH } . Ik ben er nu al vanaf vanmorgen bezig heb op google gezocht heb de Got Search gehad maar nergens kan ik het antwoordt vinden van mij probeleem ik heb verschillende RPM gedownload maar nix helpt er krijg nog altijd de dezelfde fout dus nu aan het einde van de dag d8 ik nu gaan we een topic openen anders kom ik er echt niet meer uit

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20
is gcc geinstalleerd ?
rpm -qa | grep gcc
Zo niet die installeren (staan op je CDs)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:09:
NO ACCEPTABLE GCC FOUND IN $PATH
Leg eens uit wat je niet begrijpt aan deze foutmelding. Je wilt MySQL compilen, zoals je zegt. Dus is het logisch dat je dan een compiler nodig hebt. Is die geinstalleerd? Hoe heb je dat gecontroleerd? Staat hij wel in het pad (de kans dat hij wel geinstalleerd is maar niet in het pad staat is btw. erg klein, maar who knows)?