"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
deelt dus alleen een netwerksignaal, heeft geen intern DSL-modemxDSL/Cable router
en nee, dat gaat dus niet via adsl over isdn werken. (of nouja, dat wordt wel ondersteund, maar dan heb je dus nog een modem nodig. moet je je oude ST gaan bridgen, en da's dus dubbel op)
maarreh, zo slecht is die ST510 niet hoor, er zijn (zeker in deze prijsklasse) veel slechtere routers te koop. je kunt van elke router een lading probleemtopics vinden (zoek voor de grap eens op de SMC barricade. mateloos populair omdat mycom hem verkoopt
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 19:12 ]
Gezien het er niet expliciet bij staat neem ik aan dat de router geen problemen heeft met de verschillende modems die je eraan kan hangen..
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
En jij hebt _al_ die problemen ?Yohan schreef op 26 april 2004 @ 19:03:
Gezien de vele problemen met mijn huidige router (een Alcatel Speedtouch 510i), (type het typenummer in op de search en je vindt tientallen problemen) wil ik een andere router aanschaffen.
Als je poorten tekort komt kun je er net zo goed een kleine switch achterhangen.
Maar de routers van cisco zijn ook best goed.
Kun je gerust aanschaffen.
Abort, Retry, Quake ???
Verwijderd
/me zoekt nog steeds een euro-smilieMaar de routers van cisco zijn ook best goed.
Kun je gerust aanschaffen.
De Alcatel 510 heeft een ingebouwde router, dus is een switsch in principe genoeg. Maar ik begrijp dat je daar van afwil, dan zal je toch echt een nieuw modem moeten kopen. En die zijn vaak duur...
Suc6
Mwah, zo dramatisch duur zijn cisco routers niet. 2 x 10mb ethernet en je bent er al. Denk dat je daar een € of 100 voor kwijt bent.
Heb een tijdje geleden een 2503 (isdn router) gehaald voor 70€.
Je moet de boel alleen wel ff weten te proggen, maar dat is geen probleem hier
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Veel time-outs (als meerderen tegelijk surfen), afmelden op msn zodra meerderen tegelijk msn-en, bij gebruik van port-mapping-gestuurde programma's zoals Emule gaan alle computers offline behalve de computer waar dat programma op draait etc.zoooper schreef op 26 april 2004 @ 19:34:
welke problemen heb jij eigenlijk met je router dan?
Router is al een keer vervangen, vele malen ge-reset, opnieuw geconfigureerd etc. etc.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Tijd voor een nieuwe sig..
Toen het modem werd vervangen zat direct de nieuwste firmware er al op. Nieuwere versies zijn nog niet uit.Koffie schreef op 26 april 2004 @ 20:03:
Firmware van je modem al eens geupgrade ?
Verwijderd
Download de firmware voor PPPoA dan wordt je speedtouch alleen een ADSL modem. Hang dan aan je Speedtouch een router naar keuze.
De PPPoA firmware kun je bij KPN downloaden...
Verwijderd
Spoofing config gebruiken als je dat wilt.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 08:52:
Een mogelijke oplossing:
Download de firmware voor PPPoA dan wordt je speedtouch alleen een ADSL modem. Hang dan aan je Speedtouch een router naar keuze.
De PPPoA firmware kun je bij KPN downloaden...
Ik kan het echter niet echt aanraden. Speedtouch in spoofing met e-tech router erachter gaf problemen. Switch gehaald, en de speedtouch laten routen. Werkt als een trein
De blokhaken in de topictitel zijn voor het OS... ipv [Aanschaf] Router had je ook gewoon Aanschaf router kunnen doen, maakt niet zoveel uit...
Bergen schreef op 01 mei 2004 @ 13:16:
offtopic:
De blokhaken in de topictitel zijn voor het OS... ipv [Aanschaf] Router had je ook gewoon Aanschaf router kunnen doen, maakt niet zoveel uit...
Is dat een ongeschreven regel dan?
Ben iig niet de enige die zich daar niet aan houdt:
[rml][ Wireless] Kaart vind AP niet..[/rml]
[rml][ WLAN] Linksys WAG54G met SurfSnelADSL?[/rml]
[rml][ P4P800] onboard LAN TX ultratraag[/rml]
[rml][ Switch] Stroomverbruik 24ports Nortel[/rml]
Dat kloptYohan schreef op 01 mei 2004 @ 11:56:
Hm.. dus als ik mn Speedtouch alleen als Modem zou gaan gebruiken, en een externe router er aan koppel, dan gaat het portmappen etc. allemaal via die 2e router?
Ik heb dus een chello modem aan een Linksys WRTG54 hangen. Modem doet niks anders dan signalen doorkoppen naar de Linksys die routeert en eventueel portforwards doet.
Internet >> Modem >> Router
Van linksys zijn ook adsl/idsn routers te koop, kijk anders eens hier >>> www.linksys.nl
Deze bijvoorbeeld: http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=414
Of die hier verkocht wordt weet ik niet, laat staan dat hij geschikt is voor europees ISDN / ADSL.
Voor deze informatie kan je beter bij je ISP terecht voor wat betreft de support en ondersteuning.
Op de kast staat Cisco Systems
[ Voor 26% gewijzigd door aReaRe op 01-05-2004 17:01 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Yohan schreef op 01 mei 2004 @ 15:06:
offtopic:
Is dat een ongeschreven regel dan?
Ben iig niet de enige die zich daar niet aan houdt:
[rml][ Wireless] Kaart vind AP niet..[/rml]
[rml][ WLAN] Linksys WAG54G met SurfSnelADSL?[/rml]
[rml][ P4P800] onboard LAN TX ultratraag[/rml]
[rml][ Switch] Stroomverbruik 24ports Nortel[/rml]
In de huisregels staat een stukje geschreven over de topictitel en over het gebruik van blokhaken. Dat van het OS is een ongeschreven regel inderdaad, maar in veel gevallen is de titel simpelweg duidelijker zonder blokhaken. In jouw geval ook; het gaat over de aanschaf van een router, dus is de titel: "Aanschaf router". Weinig reden om het eerste woord tussen blokhaken te zetten. My 2 cents. Maargoed, genoeg off-topic geblaat. :]