Toon posts:

proggie voor beperken internettoegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo wie kan mij helpen met het volgende :
ik wil de internettoegang van de pc van mijn kids beperken niet op websites maar op een vooraf ingestelde tijd. wie weet er een programma hiervoor ?
alvast bedankt.

ps., het gaat hier om een pc achter een router met kabelinternet de andere pc,s moeten wel normaal toegang houden en nee op mijn router zit hiervoor geen optie dus ik zal het op de lokale pc moeten installeren. :?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik meen mij heel vaag te herinneren dat er zo'n optie zat in NetNanny, maar dat weet ik niet zeker. Is het trouwens de bedoeling dat ze maar een beperkte tijd kunnen internetten, of vanaf een bepaalde tijd?

offtopic:
Welkom op GoT :)

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 26-04-2004 18:53 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

NetLimiter
Oh wacht, da's voor applicatie's, niet overall |:(

[ Voor 60% gewijzigd door RaZ op 26-04-2004 18:53 ]

Ey!! Macarena \o/

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 14:50
Deze mischien?!

hmz, laat maar. Ik dacht dat het om alleen surfen ging. Maar ik zie nu dat het om hele internetverbinding gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Tarzan op 26-04-2004 18:56 ]

..:: ::..

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Douwe Jan schreef op 26 april 2004 @ 18:54:
Deze mischien?!

Dit is een browser voor kinderen, waarbij ouders een tijdslot in kunnen stellen. Als je slimme kinderen hebt, dat zullen ze mischien wel weer andere mogelijkheden ontdekken!! Maar het is het proberen waard!
In combinatie met strikte policies is dit best een goed idee. Maar dan moet je wel echt strikt zijn, niet dat je kinderen nog mogen installeren, want dan zijn ze hier zo voorbij.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Tarzan
Ja, mischien moet de TS even verduidelijken of hij bedoelt of het alleen om surfen gaat, of dat de kinderen ook toegang hebben tot msn o.i.d.

Anders is het gewoon een kwestie van firewall met wachtwoord instellen en dan zorgen dat alleen die browser toegang tot het web heeft!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:26
bij ons op school in de mediatheek hebben ze ook zoiets:

als ik op internet wil moet ik toestemming vragen en dan hebben zei een proggie draaien (op hun pc dus remote) waarmee ze dan het internet aangooien op de bepaalde pc :)

ik weet niet HOE ze het doen, dat moet ik maar eens gaan achterhalen...

[ Voor 4% gewijzigd door stevenP op 26-04-2004 19:15 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de hele internet ofwel netwerk toegang,, ik had eerst een router waar je dit per lokaal ip adres kon instellen maar ja die heb ik niet meer er moet toch een manier zijn om dit softwarematig in te stellen >?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 19:06:
het gaat om de hele internet ofwel netwerk toegang,, ik had eerst een router waar je dit per lokaal ip adres kon instellen maar ja die heb ik niet meer er moet toch een manier zijn om dit softwarematig in te stellen >?
/me Welkom op GoT
Welke router heb je nu en... is die andere router geen optie (meer?)

ARME AOW’er

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Wij gebruiken er ISA voor, maar dat gaat voor een thuisnetwerk denk ik te ver? Daarmee kun je wel instellen wie precies wat mag doen, we kunnen zelfs instellen of iemand op MSN mag of niet, dus wél internet, géén MSN. HEb het zelfs zo ingesteld dat als je op EEN msn/hotmail pagina komt, dat hij verwijst naar de teletubbie pagina :P Geavanceerd spul dus. maar je hebt thuis alles echt via de router draaien? OF is er ook een netwerk met de computers onderling? Lastig om zoiets te vinden. Maar waarom internet toegang beperken als je toch kabel hebt? Het kost niets meer of minder, en wil je dat ze niet internetten, dan gewoon even de stekker eruit trekken? Desnoods alleen de UTP kabel naar die PC. Als die kinderen al aan de UTP kabel en de router durven te zitten, dan heeft een progje niet veel zin (weten ze ook meestel wal hoe dat in elkaar steekt).

Verwijderd

Waarschijnlijk wil de TS niet dat bij zijn kinderen hun school lijdt onder internetgebruik (al schijnen ze het voor werkstukken nodig te hebben tegenwoordig, waar is het ouderwetse zoekwerk in de bieb gebleven?!). Mocht het niet lukken met een programmaatje (omdat de kinderen zooooo handig zijn tegenwoordig :+ ). Kan je nog altijd terugvallen op een tijdsklokje in je netwerkkabel of anders de hele 220V groep uitzetten waar je kind(eren) op zitten. Volgens mijn collega werkt dat als een speer. :D Zijn kinderen zijn nu zooo gehoorzaam :+.

• Tarzan
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 19:31:
Waarschijnlijk wil de TS niet dat bij zijn kinderen hun school lijdt onder internetgebruik (al schijnen ze het voor werkstukken nodig te hebben tegenwoordig, waar is het ouderwetse zoekwerk in de bieb gebleven?!). Mocht het niet lukken met een programmaatje (omdat de kinderen zooooo handig zijn tegenwoordig :+ ). Kan je nog altijd terugvallen op een tijdsklokje in je netwerkkabel of anders de hele 220V groep uitzetten waar je kind(eren) op zitten. Volgens mijn collega werkt dat als een speer. :D Zijn kinderen zijn nu zooo gehoorzaam :+.
Dit werkt meestal ook wel:
http://www.modemlock.com/summary/Internet_Limit.htm
:*)

• Devian
  • Laatst online: 07:36
schop, ik heb een collega die hetzelfde zoekt..

kabel internet moet na 23.00 uitgeschakelt worden op een windows 95 machiene.. internet is een verbinding via een router waar niks mee in valt te stellen. iets simpels, en niet uitgebreide internet cafe software is wenselijk.

https://wren.co/join/Devian

• Devian
  • Laatst online: 07:36
skop

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1