Toon posts:

Image file branden met Nero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik een imagefile (.cue) wil branden op dvd dan geeft Nero aan dat ik geen DVD+r erin moet doen maar een CD-R. Maar ik wil de film kunnen kijken op mijn dvd speler !

En verder nog....... avi + mpeg bestanden, kan ik die ook branden zodat ik ze oop mijn dvd kan kijken ?

Help me please !

Thanks in advance !

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je moet in Nero wel goed aangeven dat je DVD gaat branden en geen CD ;)

avi en mpeg is een gevalletje VCD branden, zie ook hier

Tipje, probeer de search eens en geef ook aan dát je die hebt gebruikt als je hebt gesearcht. Heel veel is zo namelijk te vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is hem juist. Ik geef aan dat ik een DVD wil branden !?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:36:
Dat is hem juist. Ik geef aan dat ik een DVD wil branden !?
Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/nero.jpg
Zo dus? Want dan kan ik me niet voorstellen dat hij om een CD ipv een DVD blijft vragen :)

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 20:16
Een workaround zal zijn om een programma zoals DAEMON Tools te instaleren, deze maakt een virtuele DVD speler aan, waar je het image kunt laden alsof het een normale DVD is, hierna kan je met nero deze gewoon kopieren. (kan je gelijk kijken of je image wel goed is voor je deze op dvd brand ;-) )

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/index.php

[ Voor 27% gewijzigd door eXcyle op 26-04-2004 18:45 . Reden: website toegevoegt ]

Verwijderd

Topicstarter
Smartdodo,

Ik kan rechtsboven in het menu alleen CD selecteren en geen DVD !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

doukie73.. zoals ik al eerder had gezegd is het verstandig om even te zoeken voor je een topic opent.
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:46:
Smartdodo,

Ik kan rechtsboven in het menu alleen CD selecteren en geen DVD !
Dan heb je dus niet een versie van Nero die DVD's ondersteund. Of kun je voor de rest wel DVD's branden? Verder zou je dit topic eens kunnen bekijken:

[rml][ DVD] .cue en .bin naar DVD[/rml]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:46:
Smartdodo,

Ik kan rechtslinksboven in het menu alleen CD selecteren en geen DVD !
Je hébt toch wel een DVD brander? Anders zou je kunnen overwegen Nero eens opnieuw te installeren.
Kijk anders eens bovenin Nero bij: Recorder --> Choose Recorder... wat voor Disc Types hij aangeeft.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 14:14
Is die file uberhaubt wel een image van een DVD en niet van een CD? :P

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Crash-Override schreef op 26 april 2004 @ 18:59:
Is die file uberhaubt wel een image van een DVD en niet van een CD? :P
Dat maakt niet uit, je kunt een image van 700MB ook gewoon op een DVD branden :)

Ik wist echter niet dat er versies van Nero zijn die geen DVD-recorder ondersteunen, zou een logische verklaring zijn idd :)

Verwijderd

Topicstarter
Met record now kan ik geripte DVD's gewoon branden. Maar als ik een image wil branden kan ik geen DVD selecteren.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:41

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:16:
Met record now kan ik geripte DVD's gewoon branden. Maar als ik een image wil branden kan ik geen DVD selecteren.
Dat komt omdat je een image hebt van een CD en niet van een DVD.
Image van CD kan je dus alleen op een CD branden, zo moeilijk is dat niet te begrijpen toch?

Waarschijnlijk zal het dan om een (S)VCD gaan en die kan je meestal wel afspelen in je DVD speler. Dat zou je even in de specs van je DVD speler moeten nakijken.

Verder heeft het omzetten van zo'n image om hem te kunnen branden op DVD weinig zin. Je zal nooit kwaliteits verbetering krijgen. Beetje zonde om er dan een DVD aan te verspillen imo.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:04
je kan m ook mouten en dan naar je schijf kopieren en dan de files naar een mapje op de C:/ copieren en dan alsnog op een dvdtje branden ;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 14:14
SmartDoDo schreef op 26 april 2004 @ 19:02:
[...]

Dat maakt niet uit, je kunt een image van 700MB ook gewoon op een DVD branden :)

Ik wist echter niet dat er versies van Nero zijn die geen DVD-recorder ondersteunen, zou een logische verklaring zijn idd :)
True, maar als je een niet dvd formaat erop gooit kan ie em nog niet afspelen :P
(afgezien van svcd etc. die een dvd speler mogelijk wel ondersteund)
Het ging er mij meer om dat hij er zeker van was dat het daadwerkelijk een image was van iets wat zijn dvd speler ondersteund :)
Zie ook momania voor verdere uitleg wat betreft het cd verhaaltje.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

momania schreef op 26 april 2004 @ 19:47:
[...]

Image van CD kan je dus alleen op een CD branden, zo moeilijk is dat niet te begrijpen toch?
Crash-Override schreef op 26 april 2004 @ 20:24:
[...]
Zie ook momania voor verdere uitleg wat betreft het cd verhaaltje.
Euh, het zal wel maar ik kan gewoon een CD-iso op een DVD branden met Nero :?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 11:27
Vanzelfsprekend kun je van de kopie van een cd (image bestand) geen dvd maken, waar hebben we het over!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 11:27
Sorry voor mijn dwaze reactie hierboven; SmartDoDo heeft gelijk, het werkt inderdaad met een cd-iso op een dvd. Ook als het een 'bootable' cd zou betreffen is de dvd gemaakt met de cd-iso 'bootable'.
Pagina: 1