Waarom voldoet de Magicstor 2.2GB niet aan de CF standaard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ik heb vanmiddag een canon 300D + IBM microdrive 2.2gig gekocht bij Progress automatisering in Hengelo.

toen ik thuis kwam (na 90 kilometer + file) heb ik alle verpakkingen open gemaakt
en kwam tot de ontdekking dat ik geen IBM maar een magicstor 1'' drive had !
ok, dan maar een magicstor dacht ik en wou ik aan mijn eerste foto's beginnen.
foto'schieten ging goed. tot dat ik de camera uitzetten..... :X
ik hoorde nog steeds de ''microdrive'' draaien en zoeken! ik denk dat de lees/schrijf kop niet goed in de 'park'stand komt te staan... als ik de camera weer aan wil zetten start deze niet op.

ik ben dus gaan zoeken op internet naar mijn probleem.... blijkt dat de kaart niet compatible is met mijn camera ! verder zijn er ook verschillende mensen met slechte ervaringen http://www.robgalbraith.c...howflat.php?Number=223579

kijk het is ten eerste een fout van Progress als hun gewoon een magicstor op de site hadden staan had ik hem nooit gekocht O-) maar wat ik al helemaal niet snap is... waarom kan een andere camera hier wel me overweg ? het is toch gewoon een CF standart ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:48
Problemen zijn inderdaad bekend, ik zou die magicstore lekker terugsturen. Ze hebben inderdaad verkeerde informatie op de site staan, IBM maakt niet eens 2,2GB drives. Er schijnt wel een nieuwe versie op de markt te zijn waar deze compatibiliteits problemen de wereld uit zijn. Waarom fabrikanten zich niet goed aan de standaard houden, ja wie zal het zeggen. Er llijken meerdere 'varianten' op dezelfde CF standaard te zijn, want waarom zou het anders wel in sommige andere aparaten werken.

Edit: http://www.steves-digicams.com/microdrive.html
For the time being I would recommend that you purchase an IBM or Hitachi Microdrive and avoid any possible problems with the Magicstor drives.
Goedkope optie is trouwens het slopen van een Muvo2 Mp3 speler en daar de 4gb hitachi microdrive uit rippen: 4 gb microdrive voor ca 325 euro
Goedkoopste Muvo2 is nu +/- 250euro.

[ Voor 46% gewijzigd door waslijn op 26-04-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
nou ik stuur hem lekker trug , en hoop dat ze een IBM 2 gig terug kunnen stuuren (nieuwste van IBM) of ga ik maar voor een solidstate kaart en ben ik meteen van mn Microdrive koorts verlost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28
Heb vorig jaar op de HCC dagen een vergelijkbare kaart gekocht, alleen dan van eht merk Transcend. Daar had ik toch wel hog verwachtingen van en toen was 225 euro voor 2,2 gb niet veel. Maar precies dezelfde problemen: de verkoper deed niet moeilijk en ik kreeg mijn geld terug.
Ondertussen heb ik een echte IBM Microdrive gekocht en deze werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
hmpf fijne kaart dus die NEP IBM :(

is de ibm een beetje snel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28
B-lennium schreef op 28 april 2004 @ 17:24:
hmpf fijne kaart dus die NEP IBM :(

is de ibm een beetje snel ?
Wat is snel: op m'n 300d zit een buffer van 4 foto's, dus de snelheid is niet zo belangrijk. Kan niet veel verschil merken met het andere kaartje dat ik heb: Apacer Photo Steno Pro, 256 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

Ik denk wel dat een microdrive meer stroom verbruikt toch?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Pagina: 1