Toon posts:

Fujitsu HD 17,3 gig kopen of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik kan een Fujitsu MPD3173AT kopen (2de hands) voor 200,-- .'t Is alleen wel een 5400 RPM schijfje. Ken iemand deze schijf, en is het wat...? 't Lijkt mij wel een OK schijf..ondanks de lagere RPM. Het is gelukkig wel UDMA66.

Verwijderd

NIET DOEN!!!!

Fujitsu maakt de traagste en klotigste schijven die er op deze aardbol bestaan....

ik heb ervaring met de :

1,7 GB en de 10GB van fujitsu en deze laatste komt uit compaq en houdt de wd's en quantums niet bij....kan je nagaan wat het verschil is met seagate,ibm,maxtor....

Nee dan kan het nog zo;n formaat zijn, maar dit zou ik echt niet doen.....die fujitsu schijven zijn trouwens nog eerder stuk ook!

suc6

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik had een Fujitsu schijf van 20,4 GB voor 150,-

• Boogie-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb een 27gig en ben er heel erg tevreden mee!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook nog een kleinere, 4 gig ofzo, van een aantal jaar geleden en dat ding liep toch als een speer moet ik zeggen. Maar goed, 1 iemand vertelt mij nou dat ze niet OK zijn en onderbouwt het ook, en 2 mensen die zeggen dat het wel ok is geloof ik...jammer dat jullie het niet ff onderbouwen jongens :)

edit:
typo :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
fujitsu is zeker oke. lekker stil, maken lekker geluidje. erg betrouwbaar naar mijn ervaringen. enige nadeel is dat ze relatief traag zijn in verhouding met hun generatiegenoten (fujitsu loop naar mij idee altijd een trapje achter qua performance)
over betrouwbaarheid echter niets dan goeds, wij hebben er in het verleden een aantal van verkocht en nooit meer wat van gehoord (=goed)

ps
ze hebben nu zo'n serie 7200 tpm schijfjes met fluid bearing (lager dmv vloeistof) en dat zijn zo'n beetj de stilste schijfjes die er zijn. zijn o.a. verkrijgbaar bij target groothandel, vliegveld eindhoven

Verwijderd

Topicstarter
ach, ik koop 'm gewoon. 200,-- is iig niet duur dacht ik zo. En het is altijd beter dan de bagger die er nu draait in m'n systeem. :)

Tnx for your opinion, guys.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:30
Ik heb een 27 Gb schijfje van Fujitsu. De schijfjes zijn niet een van de snelste, maar je hoort 'm ook bijna niet !!

Het zijn wel leuke schijfjes, maar ze zijn gewoon niet de snelste..
D'r is wel een ding, ik weet nou nog steeds niet of er eigenlijk wel 3 jaar fabrieksgarantie op die dingen zit..
Pagina: 1