Toon posts:

[Sony Vaio] password nodig na bios reset

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een Sony Vaio notebook type PCG-GR314mp Incl alle toebehoren licenties serienr's etc.Van de week begon de windows die er op stond raar te doen.Dus ik dacht ik herinstalleer even windows xp en klaar is kees.Maar na de set up kreeg ik de melding overclocking fallied.pres f1 to enter bios.Dus ik heb in de bios alle begin instellingen terug gezet.Maar hij gooide letterlijk alles terug.Want nu krijg ik zodra ik de laptop aanzet gelijk de melding Enter password. Ik heb geen password ingestel dus ik laat het leeg en druk op enter maar hij wil echt niks meer. Ik kan wel op f2 drukken om de bios in te willen dan zie ik staan Phoenix bios.Maar gelijk weer pasword.

Wie ow wie kan mij helpen?
Ik ben bang dat ik hem anders maar vanavond ik de container gooi. :|

P.S. Sony heb ik al gebeld maar omdat het een pc is ouder dan 1 jaar moet ik al beginnen met 20 euro te betalen voor ik weet of ze me kunnen helpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-10 13:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien kan je (net als bij een PC) het bios resetten als je het ding open schroeft?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
als het een standaard paswoord is, is het vast wel terug te vinden.
Ik neem aan dat er geen paswoord op zat voor de BIOS reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er niet uit komt en hem in de container wilt gooien meld ik me als vrijwilliger om hem eruit te halen... >:)

Nu een meer behulpzame reactie: Zoek op Google naar een altijdwerkend password of een manier om je password te resetten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem open gemaakt en zie dan een battery zitten deze heb ik er 2 uur vanaf gehad maar zonder resultaat. er zat geen password op voor de bios reset.

Nu krijg ik van mensen te horen dat er een jumpertje moet zitten clear cmos maar deze kan ik nergens vinden .

Is er iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon het CMOS chipje er ff uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
Vind dit soort dingen altijd sneu, vandaar maar ff google geraadpleegt:

http://www2.geek.com/disc.../196/7827.html?1059335108 <> Zelfde iets als jij, en wat de reactie erop is, lijkt mij wel logisch. Helaas moet je hem ervoor openschroeven, voor de rest vind ik het slecht gedocumenteerd en zoek ik even verder in die richting.

http://www.pwcrack.com/security_chips_sony.shtml <> van die prijzen word je echt niet blij, dus ik denk niet dat je zoiets de moeite waard vind. (zelfde als deze)

En finally nog deze. Altijd even de moeite waard om te checken, nooit geschoten is altijd mis ;)

Suc6 en laat weten of het gelukt is.

PS: Op die laatste link staan nog een paar sites doorgelinked, dus ... misschien staat daar de uiteindelijke oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan dat maar bij veel laptops zit het meeste spul vastgesoldeerd.

(Was bedoeld als reactie op post van Roest_m. Ik moet toch maar eens een sneltyp-cursus gaan volgen :P )

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even aan het rond kijken gelukkig dat er mensen mij willen helpen.de laptop heeft altijd perfect gewerkt en in eens dit ik baal er goed van .En alleen maar door een nieuwe installatie. de backdoor paswords werken niet deze heb ik geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even kort er wordt inderdaad overal geschreven dat er een jumper zit om het te resetten.Maar nergens vind ik ook maar iets over waar dat dingetje zit ik heb de laptop nu open liggen en zie alleen die batterij en nergens een jumper. kan iemand mij vertellen of ik ergens een foto kan vinden waar dat het zit? ik kan wel een link met spec's van mijn laptop vinden

http://www.vaio-link.com/...ecs.asp?L=uk&H=yes&ID=604

maar ik zie nergens wat voor moederbord dat ik dan precies heb zodat ik er iets over kan gaan zoeken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me echt niet ben veel te bang dat ik iets kapot maak aan de binnen kant.

dan maar gan verkopen? of krijg ik er zeker niks meer voor ik vind het echt . . . Ik begin gewoon een hekel aan computers te krijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:16
Batterij eruit halen werkt ook altijd wel goed hoor als reset...

offtopic:
Als je meerdere berichten na elkaar post, gebruik dan de edit knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

t klinkt alsof ie meer waard is dan 20 euro ;)

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 16:10

BJD

Ik zou ff dat batterijtje + de ACCU er uit halen en hem zo 48 uur laten liggen.
Als hij het dan niet doet dan zou ik ff verder zoekken.
Trouwens wel raar dat sony je niet wil helpen (telefonich)
Vind het wel klantvriendelijk als ze je na de garantieperiode ook willen helpen.
(gewoon nog een x bellen er zitten weetikniethoeveel mensen daar in die callcenters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de batterij er al 3 dagen uitgeahd plus alle stroom er af. ik ga het overlaten aan mensen die er verstand van hebben of te wel ik ga hem voor 350 euro maar te koop aanbieden. ik ga wel op zoek naar een andere noteboekje het is maar om mijn mail te bekijken en is een foto te bewerken,

Wel iedereen heel hartelijk bedankt voor alle hulp.maar na een week klooien wordt ik er helemaal gek van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Op zich heb je een goede topicstart gemaakt, maar lees alsjeblieft de GoT Huisregels mbt topictitel want deze is wel erg fout. Ik verander het wel voor je (met dank aan een goede suggestie trouwens)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
Dus je hebt de volgende wachtwoorden geprobeerd:
phoenix, PHOENIX, CMOS, BIOS ? (backdoor pwds)

Jumpers over gezet/eraf gehaalt? CMOS Batterij (pas 30 minuten nadat je de normale batterij eruit hebt gehaald) eruit gesloopt en na een halve minuut weer terug gezet? ( als ze niet onder de batterij zitten, moet je toch echt gaan schroeven :/ )

Als die daarna nog om een wachtwoord vraagt, zou het echt zo'n standaard wachtwoord moeten zijn. Er zijn trouwens een hoop mensen die met hetzelfde probleem kampen en echte antwoorden vind ik nergens terug. :(

offtopic:
Wel van een andere laptop; trek de harde schijf eruit, boot van floppy, flash nieuwste bios erop, zet hem uit, sluit hdd aan, en gaan met die banaan. Toch vond ik het verhaal niet helemaal kloppen; hoezo bij floppy geen bios wachtwoord voor het booten :| ; is het niet gevaarlijk als je een gelockte HDD hebt en je veranderd even de bios? Aan de andere kant, dat je een OS aanpassing hebt gedaan mag ook geen BIOS wachtwoord triggeren vind ik

edit:
Wat zegt je Sony manual er trouwens over :?

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-04-2004 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe bios passwords worden gecrypted op de HDD. dus cmos reset ed zou niet helpen.
probeer de aktie van mijn collega hier boven eens :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 14:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom dan gewoon niet bij Sony 20 euro lappen ipv hem verkopen voor 350 :?

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 25-05-2004 15:00 ]

Pagina: 1