[backup] welke tape drive voor IDE?

Pagina: 1
Acties:

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 19:48

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
Ik moet voor ons huis-kantoor een backup systeem opzetten.
We hebben al een raid-mirroring set, maar m`n pa wil graag dat we ook terug de tijd in kunnen.

Aangezien die RAIDset 30GB is, ben ik opzoek naar een goede tapestreamer voor 30 (of meer) GB.

We hebben (nog) geen SCSI in de PC zitten, maar ben zelf ook niet van plan dit aan te schaffen.
A) SCSI is vrij prijzig
[norml]B)[/] De kast raakt nog voller met kabels, terwijl hij eigenlijk al vol zit
C) We hebben al IDE

Als je zoekt op de FP, kom je uit op nieuws: Backup drives getest bij THG Maar deze is van vorig jaar, dus echt recent is ie niet.
Zoeken op GoT levert eigenlijk ook niets op, en google kan geen datum verwerken...

Weet iemand een goed tape systeem, waar +/- 30 GB op past :?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

-ET-

Phone Home

Travan drivers. Seagate drive is al voor 220 euro te krijgen ofzo. Alleen tape blijft een duur medium.

pricewatch

uncompressed 20GB
Compressed 40 GB

tapes

per stuk ong 40 euro

[ Voor 49% gewijzigd door -ET- op 26-04-2004 17:25 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
-ET- schreef op 26 april 2004 @ 17:23:
Travan drivers. Seagate drive is al voor 220 euro te krijgen ofzo. Alleen tape blijft een duur medium.
Travan is dan wel de meest logische oplossing ja. Seagate maakt echter geen tapedrives meer, die activiteit is overgenomen door Certance ;)

• decramy

decramy

Topicstarter
ok...

ik heb nu in m`n winkelwagen deze zitten:
275Y058/IM TRAVAN TAPESTOR40 IDE RTL TRAVAN TAPESTOR40 IDE RTL 20 40GB TR7 3.5IN WORKST SW NS (NMS)

Waar moet ik naar kijken om te weten welke tapes daar bij horen?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 18:25
Travan is tegenwoordig van Imation (3m) Ik tikte travan.com in, en kwam op imation terecht

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

-ET-

Phone Home

je moet travan tapes hebben. In mijn vorige post staat ook een linkje naar de pricewatch waar de goedkoopste tapes te verkrijgen zijn.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

HD's 50 Euro :)

Er staat een aardig artikel in de Computer Totaal van Maart v2004.

ARME AOW’er

• decramy

decramy

Topicstarter
dus deze tapes daarbij maakt t goed??

N310010/IM DATA CARTRIDGE NS40 TRAVAN7 DATA CARTRIDGE NS40 TRAVAN7 20 40GB NS (NMS)

* decramy snap echt helemaal NIETS van tapestreamers...
doe mij maar gewoon een kant-en-klare set ofzo 8)7

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
GuardianAngel schreef op 26 april 2004 @ 18:18:
HD's 50 Euro :)

Er staat een aardig artikel in de Computer Totaal van Maart v2004.
Het moet wel betrouwbaar zijn neem ik aan en dan kom je niet uit bij IDE schijfjes, maar bij SCSI of tape ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Lennieboy83 schreef op 26 april 2004 @ 20:15:
[...]
Het moet wel betrouwbaar zijn neem ik aan en dan kom je niet uit bij IDE schijfjes, maar bij SCSI of tape ;)
Heb daar al genoeg over gezegd op GoT en i.m.o. is het de meest goedkope en voldoende betrouwbare oplossing voor het MKB en ik sta daarin absoluut niet alleen. Die discussie ga ik dus niet meer aan.

ARME AOW’er

• decramy

decramy

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 26 april 2004 @ 20:22:
[...]

Heb daar al genoeg over gezegd op GoT en i.m.o. is het de meest goedkope en voldoende betrouwbare oplossing voor het MKB en ik sta daarin absoluut niet alleen. Die discussie ga ik dus niet meer aan.
wij zijn ondertussen het mkb aan het vergroeien....
we zitten nu nog thuis op kantoor (6m2), maar dit wordt veel te klein en hebben ons oog gelegd op een 200m2 groot pand (als het niet groter is)...
ook zit er in de server al een raid systeem, zoals in openingspost staat aangegeven

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

decramy schreef op 27 april 2004 @ 23:57:
[...]

wij zijn ondertussen het mkb aan het vergroeien....
we zitten nu nog thuis op kantoor (6m2), maar dit wordt veel te klein en hebben ons oog gelegd op een 200m2 groot pand (als het niet groter is)...
ook zit er in de server al een raid systeem, zoals in openingspost staat aangegeven
De grootte van een pand is niet bepalend voor wat een MKB is. Een bedrijf van 100-200 werknemers is nl. een MKB bedrijf.

offtopic:
Ik heb de laatste jaren zakelijk via HD's backups gemaakt en mij is het perfect bevallen. Goedkoop handig, veilig en snel. Maar ieder zijn gedachten daarover. Als uit onderzoek is gebleken dat tapes niet handiger en sneller zijn en dat de meeste MKB bedrijven overstappen op HD wie ben ik dan om dat niet te beamen?

ARME AOW’er

Pagina: 1