Toon posts:

[debian] root - ls wil niet listen...

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al veel dingen ingesteld, maar nu krijg ik een vaag probleem...
Ik had ingelogd en dan heb ik op exit gedrukt op uit te loggen (als ik het goed heb begrepen betekent dit uitloggen), toen heb ik weer ingelogd, om te kijken of het werkt...
Ik logde in met root, en het bijbehorende wachtwoord, en ja inloggen doet prima...
Omdat ik nog wat verder wil instellen, druk ik even op "ls", en hij wilt niks listen :?...
Dan druk ik op "ls -l" om te kijken hoeveen directory's er zijn, maar nee er staat "total 0", heel vaag dacht ik... Toen ging ik maar even dit intypen: "nano /var/www/index.html" en hij werkt zo wel :?, ik kan hem gewoon editten en opslaan, maar hoezo kan ik nou niet listen :?...

Edit: ik heb debian woody...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 17:08 ]

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 12:30
Je staat waarschijnlijk in je homedirectory en daar staan alleen verborgen bestanden.

Doe maar is "ls -a" (geef alle verborgen bestanden van m'n huidige map)
of "ls /" (geen alle bestanden in de root (/))

Maar ehh, een goeie howto zou wel aardig zijn :p

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:13

Ryceck

Constants and Variables

does ff dit:
code:
1
2
cd /
ls

of anders
code:
1
ls -la

Denk dat je op deze beide manier meer ziet :)

directories met een . ervoor worden namelijk niet weergegeven tenzij je ls-la meegeeft :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

lees een goede tutorial en typ maar eens "cd /" en dan "ls" gegarandeerd succes.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je gewoon in je homedirectory staat, maar dit is wel heel erg basic volgens mij, zie de FAQ en de policy over wat we hier zoal verwachten van je, het is hier geen helpdesk waar je zulk soort vragen gewoon maar dumpt.

[ Voor 19% gewijzigd door blaataaps op 26-04-2004 17:25 ]

Dit topic is gesloten.