VGA kabel kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb thuis een Compaq V500 monitor, maar daar word sinds vorige week geel beeld vertoont. Alles wat weer gegeven word is helemaal geel. :'(

Ik ben nu bezig geweest met het zoeken naar het probleem waarom mbeeld scherm het niet meer doet. Ik heb een knik in de kabel gevonden vlak bij de stekker die in de videokaart moet. Als ik daar afnetoe mee rommel word het beeld weer normaal.
Op dat stukje waar een kabel breuk zit kun je ook heel erg goed zien dat er een draai (ofzow) inzit.

Is het nu mogleijk om hier een andere stekker op te zetten? Het beeld scherm zelf doet het namelijk nog er goed.
Zo ja, waar zul je dan die stekkers kunnen halen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Die stekker zal wel op de printplaat gesoldeerd zijn, of zit in een speciale plug. De kans dat je een stekker voor dit model vindt is nihil. Wat je kunt doen ik de monitor openschroeven (Pas op voor de 25 KiloVolt :P) en met een multimeter en een ander stuk VGA kabel aan de slag gaan.

Suc6 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• AMDathlonxp
Atlas schreef op 26 april 2004 @ 17:04:
Die stekker zal wel op de printplaat gesoldeerd zijn, of zit in een speciale plug. De kans dat je een stekker voor dit model vindt is nihil. Wat je kunt doen ik de monitor openschroeven (Pas op voor de 25 KiloVolt :P) en met een multimeter en een ander stuk VGA kabel aan de slag gaan.

Suc6 :)
Maar kan ik niet gewoon die draAT doorknippen aan het einde (vlak bij de stekker die aan de videokaart hoort) en dan zo'n VGA verlengkabel kopen, en dan die door midden knippen, en die eraan maken met kroonsteentjes >:) 8)7
Of zijn het allemaal verschillende kleurtjes?
Het maakt mij niet uit hoe het vast gaat zitten, als het maar goed werkt :)

En volgens mij zat er wel wat minder dan 25KiloVOlt op dat ding hoor. Maar in iedersgeval erg veel >:)

[ Voor 7% gewijzigd door AMDathlonxp op 26-04-2004 17:13 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

_Ernst_

Mark It Zero!

Waar is de kabel precies kapot? Als dat tussen de connector en de ferietspoel (dat ronden ding in de kabel) dan kun je er gewoon een nieuwe connector aan solderen :)
Als ie na de ferietspoel kapot is moet je er wel weer een andere voor in de plaats zetten ivm ontstoring enzo.

Subd connectors kun je kopen bij elke electrozaak, of anders online bij conrad ofzo :)

Last.fm

• koraks
  • Niet online
Maar kan ik niet gewoon die draAT doorknippen aan het einde (vlak bij de stekker die aan de videokaart hoort) en dan zo'n VGA verlengkabel kopen, en dan die door midden knippen, en die eraan maken met kroonsteentjes
Dat kán inderdaad ja, maar het beeld zal ronduit bedroevend zijn. Zo'n kroonsteenbevestiging is nou niet je dát wat betreft HF isolatie en signaalkwaliteit...
Of zijn het allemaal verschillende kleurtjes?
Wat maakt dat uit? Hoef je alleen maar ff uit te vissen welk kleurtje van de ene kabel bij welk kleurtje van de andere kabel hoort :9
En volgens mij zat er wel wat minder dan 25KiloVOlt op dat ding hoor. Maar in iedersgeval erg veel
Mja, kan vanalles zijn tussen de 10kV en de 40kV; 25kV is niet eens zo onwaarschijnlijk. Maar Petrus zal je niet naar de exacte spanning vragen als je voor z'n neus staat hoor :)

• AMDathlonxp
Afbeeldingslocatie: http://www.spatz-tech.de/images/DET_cable.jpg

Tussen dat rinde dingentje en de connecter is het kapot. Volgens mij ook heel het stuk

Verwijderd

Ik heb een vga aansluiting van een oude monitor gesloopt en deze toen op die van mij gezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.kosterman.demon.nl/P4170239.jpg

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:36:
Ik heb een vga aansluiting van een oude monitor gesloopt en deze toen op die van mij gezet.
[afbeelding]
Ik wil niet weten hoe dat beeld eruit ziet :X
Op 640x480x60hz zal het er misschien wel uitzien, maar op hogerer resoluties wordt het een rotzooi :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Atlas schreef op 26 april 2004 @ 17:38:
[...]

Ik wil niet weten hoe dat beeld eruit ziet :X
Op 640x480x60hz zal het er misschien wel uitzien, maar op hogerer resoluties wordt het een rotzooi :P
Dat kon ook nog wel eens mee vallen...

• AMDathlonxp
Ben erg benieuwd aangezien ik altijd mijn beeldscherm, resolutie heb staan op 1024x768 en hoger. Op mijn eigenste 2048x..... :)

Ik wil wel zekerheid voordat ik dit ga doen.

Gaat mijn beeldscherm kapot van dat gele beeld?

Verwijderd

Hij werkte perfect hij kwam tot 2048x1024. Je beeldscherm gaat er geloof ik niet van kapot maar echt mooi is het ook niet.
Pagina: 1