Ik ben nog niet zo lang met Coldfusion aan het werken.
Nu wil ik werken met variabele variabele namen.
Ik zal maar vlug even de code erbij zetten, anders is het moeilijk om het uit te leggen.
Dit werkt zonder enig probleem.
Nu moet in de select de optie geslecteerd worden waarvoor een andere variabele "session.organizer_#organizercount#" gelijk is aan de organizer_id uit de database.
Ik heb dat geprobeerd op verschillende manieren, maar in een CF-tag kan hij blijkbaar niet overweg met dit soort variabele variabele-naam.
werkt dus niet.
Is er iemand die weet hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?
Eventueel met één of andere omweg?
(ik heb me al rot gezocht op Google en op verschillende Coldfusion sites, en ik heb ook al 2 boeken geraadpleegd, maar ik vind dus geen oplossing)
Nu wil ik werken met variabele variabele namen.
Ik zal maar vlug even de code erbij zetten, anders is het moeilijk om het uit te leggen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <cfloop index="organizercount" from="1" to="#session.numberOrg#">
<cfoutput><select name="organizer_#organizercount#"></cfoutput>
<cfoutput query="een_query_in_oracle_db">
<option value="#organizer_id#">#organizer_name#</option>
</cfoutput>
</select>
</cfloop> |
Dit werkt zonder enig probleem.
Nu moet in de select de optie geslecteerd worden waarvoor een andere variabele "session.organizer_#organizercount#" gelijk is aan de organizer_id uit de database.
Ik heb dat geprobeerd op verschillende manieren, maar in een CF-tag kan hij blijkbaar niet overweg met dit soort variabele variabele-naam.
code:
1
2
3
4
| bij de option tag invoegen: <cfif 'session.organizer_'#organizercount# eq #organizer_id#> selected </cfif> of <cfif 'session.organizer_'&#organizercount# eq #organizer_id#> selected </cfif> |
werkt dus niet.
Is er iemand die weet hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?
Eventueel met één of andere omweg?
(ik heb me al rot gezocht op Google en op verschillende Coldfusion sites, en ik heb ook al 2 boeken geraadpleegd, maar ik vind dus geen oplossing)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:49 . Reden: typo ]