Toon posts:

form post problems/dsn-less database

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verbinding met een access database. Deze gegevens worden zonder probleem weergegeven in een tabel. in deze tabellen staan ook invul velden... maar vanaf ik de submit button indruk verdwijnen gewoon al mijn gegevens...
Ik gebruik de $_POST en voordien lukte dit perfect, maar sinds ik die verbinding heb gemaak met de database heb ik serieuze problemen. Ik heb ook al de Register_Globals aangezet in de ini en met HTML_VARS_POST krijg ik ook geen resultaten. heeft er ngo iemand een idee hoe ik dit euvel kan verhelpen...

Hieronder vindt je het ganse script

<?php

// verbinding maken met MS ACCESS DATABASE "tulipshop01.mdb"

if (!$conn = new COM("ADODB.Connection"))
exit("Unable to create an ADODB connection<br>");
$strConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" . realpath("tulipshop01.mdb");
$conn->open($strConn);
$strSQL = "SELECT * FROM Producten";
$rs = $conn->execute($strSQL);
$category = $rs->Fields(0);
$serienr = $rs->Fields(1);
$price = $rs->Fields(2);
$disciption = $rs->Fields(3);

// hier worden er enkele bestanden bij betrokken, zodat dit script net iets lichter word

// pagina wordt vanaf hier ge genereerd

echo

// hoofd van action="simple.php" method="get" target="_self"

'<form action="simple.php" method="post" target="_self">
<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="1" bgcolor="#FFFFFF" bordercolor="#FFFFFF" width="500">
<tr>

<td colspan="5"><div align="center"><h3>webshop</h3></div>
</td>

</tr>
<tr height="25">
<td bgcolor="#FFFFFF" width="120"> </td>
<td bgcolor="#FF0000" width="100" align="center" class="fontwhite">nr.</td>
<td height="25" bgcolor="#FF0000" width="120" class="fontwhite" align="center">discription</td>
<td bgcolor="#FF0000" width="80" class="fontwhite" align="center">price</td>
<td bgcolor="#FF0000" width="100" class="fontwhite" align="center">quantity</td>
</tr>';

$foto_link = ($serienr->value . '_but.jpg');
$foto_det = ($serienr->value . 'detail.jpg');

// deze variabelen worden ingevuld door de gegevens op de DATABASE
// while ---> tot aan het einde van het document EOF

while (!$rs->EOF)
{
echo

/*
PROBLEEM---> de gegevens blijven niet in de velden staan,
en de varialbelen nemen ook niets mee over...
de FOUT ligt zich waarschijnlijk bij de onvolledigheid van de formulieren!!!!
doeter iet aan ROSSE !!!/// door register_global aan te zetten is er nix veranderd!!!!
*/

'<tr height="120"><td height="120" bgcolor="#3566B5" align="center">'. "\n".
"\n".

//JavaScript

'<a href="#" onMouseUp="MM_openBrWindow(\'';
echo
$serienr->value;
echo
'.html\',\'tulip_industries\',\'toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=550,height=550,left=550,top=310\')">'.

"\n".
'[img]"img/'."$serienr->value".'_but.jpg"[/img]</a></td>'."\n".
"\n".
'<td height="120" bgcolor="#3566B5" class="fontwhite" align="center">'."\n".
"\n".
"$serienr->value" .
"\n".
'</td><td bgcolor="#4A73B5" align="center" class="fontwhite">'."\n".
"\n".
"$disciption->value"."\n".
"\n".
'</td>'."\n".
"\n".
'<td bgcolor="#4A73B5" align="center" class="fontwhite">€'."$price->value".' </td>'."\n".
"\n".
'<td bgcolor="#4A73B5" align="center">' ."\n".
"\n".

//deel van formulieren

'<input
type="Text"
name="'.'product_'."$serienr->value".'"
size="4"
value="';?><?php echo $_GET['product_\'.\'$serienr->value'] ?><?php echo '"; >'.

"\n".
"\n".

// deel van formulieren // verborgen veld met prijzen

'<input type="hidden" value='."$price->value".' name='.'price'."$serienr->value".'></td></tr>' .
"\n".
"\n"

;

$rs->MoveNext();
}

print
'<tr bgcolor="#FF0000">
<td colspan="5">
<input class="button" type="Submit" value="prijs berekenen">
</td>
</tr>
</form>';
'</table>';

// Tidy up
$rs->Close();
$conn->Close();
$rs = null;
$conn = null;

//dit scriptje is nog niet helemaal functioneel

if
($total > $minimum )
echo $pricetotal;

/*
include
'defenition5.php';
*/

?>

in de simple.php staat eig. enkel een $_POST[''] om te testen...

ALvast bedankt ( de wanhoop nabij )

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Eerst even een tip: zet je php code in je post hierboven tussen [ php ] en [ /php ] tags (maar dan zonder de spaties), dan wordt het op een wat nettere manier weergegeven.

Wat je probleem betreft: wat noem je 'geen resultaat'? Krijg je een lege pagina terug? Of krijg je een foutmelding? (en wat voor foutmelding dan?) Krijg je uberhaupt iets terug?

Verder is het handig om je error-reporting in je .ini file op maximaal (E_ALL) te zetten.

Probeer daarnaast het een en ander te debuggen:
- maak een simpelere versie van je script waar je even geen layout in zet en alleen de essentiële code. Dat maakt het wat beter leesbaar en eenvoudiger om even wat uit te proberen.

- maak eens een test-script met alleen je database code en kijk of je daar wel wat queries op uit kan voeren. En echo de resultaten daarvan om te kijken of dat werkt.

Moraal van dit verhaal: probeer eerst eens wat simpele dingetjes om te kijken waar het precies fout gaat. Zit het in het opzetten van je database connectie? Is je query in orde? Komen er wel de resultaten uit die je verwacht? Worden de waardes van je variabelen wel goed meegestuurd (zet bijvoorbeeld action="GET" in je <form> tag, dan kan je zien wat voor waardes er eigenlijk verstuurd worden).

[ Voor 5% gewijzigd door Infinitive op 26-04-2004 18:00 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Infinitive schreef op 26 april 2004 @ 17:59:
Moraal van dit verhaal: probeer eerst eens wat simpele dingetjes om te kijken waar het precies fout gaat. Zit het in het opzetten van je database connectie? Is je query in orde? Komen er wel de resultaten uit die je verwacht? Worden de waardes van je variabelen wel goed meegestuurd (zet bijvoorbeeld action="GET" in je <form> tag, dan kan je zien wat voor waardes er eigenlijk verstuurd worden).

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten :)
Lees P&W FAQ - De "quickstart" nog eens door, en probeer eerst eens zelf wat uit te proberen en te debuggen voor je een topic opent dat de volgende keer wel aan de quickstart gaat voldoen ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.