Toon posts:

Stukjes muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets kunnen vinden voor dit probleem dus vraag ik het maar ff :Y)

Ik moet van een aantal cds straks nummers afhalen.
dit geen probleem.
Maar ik moet de nummers gaan inkorten (dus bijvoorbeeld als een nummer 1:30 duurt moet ik de eerste 15 seconden niet hebben). En daarna moeten de ingekorte nummers weer op (muziek) cd.

Ik zat er aan te denken om de liedjes eerst van de originele cd om te zetten naar WAV. daarna in geluidsrecorder de stukjes die ik moet hebben eruit halen.
Maar ik ben bang dat dit de kwaliteit van de nummers erg achteruit zou halen. (en dat het heel veel moeite gaat kosten).

Weten jullie misschien of dit makkelijker (en de kwaliteit goed houd) kan ???

thnnx! BlackXevil :)

of is het progje mp3directcut wat in de faq staat wat ik zoek ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:42 ]

Verwijderd

Persoonlijk zet ik muziek van een cd altijd eerst om naar mp3. Hier zijn programma's genoeg voor. Daarna knip ik altijd met nero wave editor, deze ondersteund ook mp3, en je kan zie hier ook weer gewoon mee opslaan als mp3. Perfect geluid en helemala niet veel werk

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31
De door jou voorgestelde methode is correct. Zolang je alleen het wav-formaat gebruikt en de nummers niet gaat encoden naar mp3 o.i.d. zal er geen kwaliteitsverlies optreden.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 14:16

Super_ik

haklust!

zekers als je wav formaat gebruikt en digitaal ript, verlies je echt helemaal nix aan kwaliteit, zelfs niet als je gaat knippen en plakken. :)

juist als je omzet naar mp3 verlies je kwaliteit :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Gebruik bijvoorbeeld het gratis geluidsbewerkingsprogramma Audacity om de wav bestanden te bewerken. Zolang je het audioformaat niet verandert (44.1 kHz/16bit stereo) blijft de kwaliteit precies gelijk.
Ook zou je ExactAudioCopy kunnen gebruiken om de CD's in te lezen naar wav. Daarin zit ook een eenvoudige audioeditor ingebouwd, waarmee dit inkorten gemakkelijk te doen is.
[edit: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan: EAC heeft ook de funktie 'copy range' waarmee je meteen alleen het benodigde fragment kan rippen]

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 26-04-2004 18:38 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

MP3 laat bepaalde dingen weg, waardoor kwaliteitsverlies op kan treden (zodoende is deze file ook kleiner)

WAV heeft bijna geeen kwaliteitsverlies (Grote file) en je zal dan ook niks merken als je alles in WAV ript.

Verwijderd

Topicstarter
okey thnx guys !! ik ga gelijk ff het een en ander proberen
dan zet ik ze inderdaad maar niet om naar mp3 :)

Verwijderd

Topicstarter
't is voor de bruiloft van m'n schoonmoeder dus moet wel ff goed gebeuren :D

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Editten altijd via WAV, pas aan het eind converteren naar bijvoorbeeld MP3.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Met Musicmatch Jukebox kun je direct bij het rippen al aangeven welk deel er opgenomen moet worden. Maar als je het als .WAV opslaat kun je ze ook zonder kwaliteitsverlies bewerken. Let dan wel even op bij het opslaan, want ook .WAV kan gecomprimeerd zijn. Je kunt net zo goed direct .WAV weer branden naar CD natuurlijk (geen .MP3 nodig dus).

Verwijderd

Acoustica MP3 Audio Mixer, werkt lekker vind ik...gebruik het veel om onnodige stukjes uit mp3 te hale...kwaliteit kan je instellen bij het opslaan..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp ik heb de cd in elkaar gezet !!
_/-\o_
Pagina: 1