Toon posts:

Wat past op mijn olympus c740?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net begonnen met fotograferen en heb een olympus c740. Ik zou graag extra zoom hebben dus ik wil een telelens kopen of een scope. Ik heb hier een paar vragen over:

- welke telelens zou ik het best kunnen kopen? en wat moet ik erbij kopen zodat het past

- welke scope kan ik het beste kopen en hoe zorg ik dat deze past?

- Wat zijn de voor en nadelen van een scope en een telelens

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:34:
Ik ben net begonnen met fotograferen en heb een olympus c740. Ik zou graag extra zoom hebben dus ik wil een telelens kopen of een scope. Ik heb hier een paar vragen over:

- welke telelens zou ik het best kunnen kopen? en wat moet ik erbij kopen zodat het past

Olympus TCON17, teleconverter, teleLENZEN kunnen er niet op

Crystalvue Sharpshooter, met adapter vastzetten

Bij voorbaat dank

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:34:

Bij voorbaat dank
Op de site van Olympus staat een heel mooi lijstje met de lenzen die te krijgen zijn en met de benodigde converters :)

Linkje: http://www.olympus-nederl...id=C%2D740%20ULTRA%20ZOOM

Overigens moet je wel een aardige portomonee hebben om deze lensen aan te kunnen schaffen.... Ik ben zelf ook aan het zoeken hiernaar maar op € 300,- voor een tele en een groothoek moet je toch echt wel rekenen :(

[ Voor 13% gewijzigd door Apen-nootjes op 26-04-2004 17:52 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies

Ik had al op die site van olympus gekeken en ik dacht dat dat de enige lenzen of converters (wat is het verschil??) waren die op de c740 passen. Toen ik erachter kwam dat dat niet zo is heb ik hier dit topic gestart.

Ik had ook al zitten kijken naar die Crystalvue Sharpshooter maar kon nergens vinden wat ik dan nodig heb om hem op mijn c740 te zetten. Op de site www.CKCpower.com staat de c740 ook niet tussen de camera's waar die scope op past.

Mijn camera heeft 10x optische zoom. die scope heeft 8x dus totaal maakt dat toch 80x zoom?

Als die Crystalvue Sharpshooter op mijn camera zit moet ik die dan continu ondersteunen? het lijkt er nl niet op dat er een standaard aan de scope bevestigd kan worden.

Op dezelfde site staan ook de CrystalVue LX Lens . is dat niks?

Sorry voor al de vragen :-) ik ben pas begonnen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:29:
Bedankt voor de replies

Ik had al op die site van olympus gekeken en ik dacht dat dat de enige lenzen of converters (wat is het verschil??) waren die op de c740 passen. Toen ik erachter kwam dat dat niet zo is heb ik hier dit topic gestart.

Ik had ook al zitten kijken naar die Crystalvue Sharpshooter maar kon nergens vinden wat ik dan nodig heb om hem op mijn c740 te zetten. Op de site www.CKCpower.com staat de c740 ook niet tussen de camera's waar die scope op past.

Mijn camera heeft 10x optische zoom. die scope heeft 8x dus totaal maakt dat toch 80x zoom?

Als die Crystalvue Sharpshooter op mijn camera zit moet ik die dan continu ondersteunen? het lijkt er nl niet op dat er een standaard aan de scope bevestigd kan worden.

Bij die lijst van Tompep staat gewoon de adapter voor de 740, die heeft schroefdraad, met wat verloopringen past die Sharpshooter er vast wel op, iets anders is of er met 80 xzoom nog is te fotograferen, valt tegen denk ik.........

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:29:
Bedankt voor de replies

Je kan er nog meer soorten lenzen op zetten ????

Dan zou dat ook moeten kunnen met mijn C4000 dus... dan wordt het interessant...

Maar is het ni zo dat als je die CLS-5 of in jou geval CLS-4 lensadapter koopt je daarna elke lens erop kan zetten ?

Ben dus ook nieuw :P

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 26 april 2004 @ 21:20:
[...]

Je kan er nog meer soorten lenzen op zetten ????

Dan zou dat ook moeten kunnen met mijn C4000 dus... dan wordt het interessant...

Maar is het ni zo dat als je die CLS-5 of in jou geval CLS-4 lensadapter koopt je daarna elke lens erop kan zetten ?

Ben dus ook nieuw :P
Nee, dat is niet zo, een lens voor een spiegelreflex (dat bedoel jij neem ik aan) kan je er wel voor zetten maar dan klopt het optisch niet meer, de enige mogelijkheid zijn converters die dus de bestaande brandpuntsafstand converteren (omzetten)naar een andere waarde.........

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou 80x een probleem zijn? ik kan het geheel toch gewoon op een statief zetten?

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Hey ff offtopic enzo, maar aangezien ik deze camera over 2 dagen koop.
Zijn de foto's op A4 Goed of niet. heb wel voorbeelden gezien in de shop, maar waren van een andere camera.

[ Voor 3% gewijzigd door Nimrod|IA op 28-04-2004 02:10 ]

>Systeemspecs<

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 08:00:
Waarom zou 80x een probleem zijn? ik kan het geheel toch gewoon op een statief zetten?
Je zal die Sharpshooter ook moeten ondersteunen, anders gaat het gegarandeerd niet, de minste trilling betekent een mislukte foto...........

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks afgedrukt maar is het aantal megapixels niet het enige wat de afdrukkwaliteit beinvloed? in dat geval kan je dus gewoon met andere camera's met gelijk aantal megapixels vergelijken.

Op de site van CKCpower staat dat die sharpshooter beter is dan de LX lens die hoger op de site staat. Waarom?? Ze vergroten hetzelfde en die LX lens ziet er een stuk degelijker uit. Tevens kan er een statief aan die LX lens wat volgens mij niet kan aan die sharpshooter.

ps: bedankt voor alle replies

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 08:42:
Ik heb nog niks afgedrukt maar is het aantal megapixels niet het enige wat de afdrukkwaliteit beinvloed? in dat geval kan je dus gewoon met andere camera's met gelijk aantal megapixels vergelijken.
afdrukkwaliteit is combinatie van grootte ccd, kwaliteit lens en aantal mp
Pagina: 1