Toon posts:

De laatste tijd krijg ik mn FSB niet hoger dan 110

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds een week een probleem...

Mijn AMD Athlon XP2200+ draait sinds ik mijn pc gekocht heb goed en stabiel op een FSB van 133 mhz, vorige week echter viel mijn pc uit toen ik aan het internetten was, ik mijn bios resetten (waardoor o.a. mn fsb naar de standaardwaarde van 100 mhz gaat) en verder gaan, geen problemen...
elke keer mn fsb wat opgeschroefd tot 110 mhz, daar liep ie nog goed, vanaf 110 loopt mn pc op een gegeven moment vast of valt zelfs uit...

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Roetger aka Rutger

Verwijderd

voltlijnen voeding? 8)7

Temps,..meer specs!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:18:
voltlijnen voeding? 8)7

Temps,..meer specs!
Voltlijnen ? hoe kan ik die checken?

temp: cpu = 50 graden (stressed)

300 W voeding
AMD Athlon 2200+
Thermaltake Volcano 9+ @ 1500 rpm
1 x Samsung 512 mb DDR PC2700
MSI KT4 Ultra
40 GB Maxtor hdd
G-Force 4200 XP
1 DVD speler
1 cd-romspeler/brander
3 casefans

en ik ben vast nog wat vergeten... :/

Verwijderd

Na een BIOS reset worden er wel meer instellingen dan alleen die van je CPU FSB gewijzigd... En dat je dan je FSB niet hoger krijgt dan 110 is vrij normaal.. Bij die snelheid gaan je PCI en AGP clock asynchroon lopen. Dus je zult direct voor 100 of 133 moeten kiezen, en niet het zaakje MHz voor MHz opschroeven.

Probeer verder nog eens om wat PCI kaarten uit je systeem te halen. Misschien dat een van je kaarten het probleem veroorzaakt...

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

De voltlijnen zou ik ook graag willen zien, het kan dat je voeding het niet meer goed trekt.

Ik kan ze in mijn bios zien, maar las je dat niet kan zijn er ook genoeg programmatjes voor op internet: MBM5 bijvoorbeeld.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6C2S9K06SEY3

kan je hier wat mee?

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:02

Dax

Je voltages zijn wel een beetje aan de lage kant... en zie ik daar een systemp van 40c? das ook wel redelijk hoog.
Dus misschien een nieuwe voeding+ een paar casefans?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

MasterJR schreef op 26 april 2004 @ 17:43:
Je voltages zijn wel een beetje aan de lage kant... en zie ik daar een systemp van 40c? das ook wel redelijk hoog.
Dus misschien een nieuwe voeding+ een paar casefans?
Hij heeft er al 3 casefans in hangen, lijkt me dus wel oke.

Maar zo als even hierboven al gemeld, je kan kiezen tussen 100 en 133, zet hem dus op 133.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je voltages zijn wel een beetje aan de lage kant...
Die spanningen is niks mis mee, echt waar.
en zie ik daar een systemp van 40c? das ook wel redelijk hoog.
Een system temp. van 40oC is inderdaad behoorlijk hoog, maar ik weet niet wáár die temperatuur precies gemeten is; als dat erg dicht bij de NB is hoeft het geen probleem te zijn. De HDD is in ieder geval niet extreem warm.

Hoe dan ook geloof ik niet dat je het probleem hier in de spanningen of de temperaturen moet zoeken.

Verwijderd

Met de temperatuur en de voltages is niets aan de hand.
Want 40 graden is heel netjes, ik ben al blij als mijn xp 2000 50 graden is (fullstress).

Maar wat is je multiplier? Want is die dan niet gestegen? Waardoor je cpu de overclock niet aan kan?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Want 40 graden is heel netjes, ik ben al blij als mijn xp 2000 50 graden is (fullstress).
Maar jij hebt het over de CPU temperatuur. Wij hadden het meer over de case-temperatuur; daarvoor is 40oC echt wel aan de hoge kant. Maar zoals ik al zei kan het best zijn dat die temperatuur dichtbij de NB is gemeten of misschien zelfs de NB-temp zelf is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mn bios weer gereset en mn FSB in 1 keer van 100 mhz naar 133 gezet...

tot nog loopt alles stabiel.... ff afwachten of dat zo blijft....

iig alvast bedankt voor jullie hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 11:57:
Ik heb nu mn bios weer gereset en mn FSB in 1 keer van 100 mhz naar 133 gezet...

tot nog loopt alles stabiel.... ff afwachten of dat zo blijft....

iig alvast bedankt voor jullie hulp :)
alles draait nog steeds....

van mij mag hier een slotje op :)

bedankt voor jullie hulp!! _/-\o_
Pagina: 1