lens voor hp 945 photosmart

Pagina: 1
Acties:

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 18:02
Ik heb een tijdje geleden de volgende camera aangeschaft

Afbeeldingslocatie: http://www.dcviews.com/press/images/HP-Photosmart-945.jpg

hij bevalt echt perfect, maar ik begin steeds serieuzer te worden met het fotograferen.. Maar nu vroeg ik mij af als er op deze camera ook bijvoorbeeld polarisatie filters kunnen enz. (of macro.. maar iig dat soort dingen)

Heb al wat rondgezocht op internet, maar kan niet echt iets vinden over lenzen voor deze camere (ja, alleen iets over een wide-angle)

Ik ben eigenlijk helemaal niet thuis met aankoop van dit soort filters/lenzen. ik heb hier wel de topics wat doorgelezen, maar het werd me niet helemaal duidelijk. Wat volgens mij ook een probleem is, dat als de camera uitgezet word, de lens helemaal naar binnen word "geschoven". Volgens mij kan dat nog wel een probleem worden.. (??) (of is dit heel erg n00bisch)

Maar ik vraag me eigenlijk wat voor lenzen hier nu op kunnen... en waar die te krijgen zijn.. (plaatselijke fotoboer had er bijzonder weinig verstand van.. (omdat ze geen hp verkochten zei die.. :)))

[ Voor 5% gewijzigd door Rexcore op 26-04-2004 16:17 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 13:15

YellowCube

Wait...what?

Rexcore schreef op 26 april 2004 @ 16:16:
Ik heb een tijdje geleden de volgende camera aangeschaft

[afbeelding]

hij bevalt echt perfect, maar ik begin steeds serieuzer te worden met het fotograferen.. Maar nu vroeg ik mij af als er op deze camera ook bijvoorbeeld polarisatie filters kunnen enz. (of macro.. maar iig dat soort dingen)
Om het even recht te zetten: een macro filter bestaat niet.
Heb al wat rondgezocht op internet, maar kan niet echt iets vinden over lenzen voor deze camere (ja, alleen iets over een wide-angle)

Ik ben eigenlijk helemaal niet thuis met aankoop van dit soort filters/lenzen. ik heb hier wel de topics wat doorgelezen, maar het werd me niet helemaal duidelijk. Wat volgens mij ook een probleem is, dat als de camera uitgezet word, de lens helemaal naar binnen word "geschoven". Volgens mij kan dat nog wel een probleem worden.. (??) (of is dit heel erg n00bisch)
De Fuji S602/Minolta Z1 werkt ook met zo'n inschuiflens en daar moet je dus een speciale koker voor aanschaffen die netjes over het uitschuifgedeelte heen gezet wordt. Daar schroef je dan een filter op
Zo ook een eventuele wide-angle lens
Maar ik vraag me eigenlijk wat voor lenzen hier nu op kunnen... en waar die te krijgen zijn.. (plaatselijke fotoboer had er bijzonder weinig verstand van.. (omdat ze geen hp verkochten zei die.. :)))
Kijk eens rond bij HP zou ik zeggen. Vaak staat daar wel het een&ander.
niet dus.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 26-04-2004 16:22 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Rexcore
YellowCube schreef op 26 april 2004 @ 16:19:
[...]

Om het even recht te zetten: een macro filter bestaat niet.
ok ok.. versprak me.. :) maar dat wist ik nog net wel
[...]

De Fuji S602/Minolta Z1 werkt ook met zo'n inschuiflens en daar moet je dus een speciale koker voor aanschaffen die netjes over het uitschuifgedeelte heen gezet wordt. Daar schroef je dan een filter op
Zo ook een eventuele wide-angle lens

[...]

Kijk eens rond bij HP zou ik zeggen. Vaak staat daar wel het een&ander.
niet dus.
je loopt dus precies tegen hetzelfde aan als mij.. ze hebben gewoon bar weinig informatie op hun website

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik zie geen schroefdraad voorop de lens zitten, dus de kans lijkt me erg klein dat dat bestaat.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Wat je nodig hebt is idd een adapter.

http://www.buydig.com/shop/product.aspx?sku=KKLAHP850

(ook voor de hp 945 dus)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:46 ]

Verwijderd

Kijk hier eens: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp945_pg2.html er is dus wel degelijk iets mogelijk. je schroefdraad op je lens is 43 mm. dus ik zou zoeken in de richting van Tiffen of Raynox met 43 mm. mount. www.koopdigitaal.nl verkoopt dit soort dingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:02:
Kijk hier eens: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp945_pg2.html er is dus wel degelijk iets mogelijk. je schroefdraad op je lens is 43 mm. dus ik zou zoeken in de richting van Tiffen of Raynox met 43 mm. mount. www.koopdigitaal.nl verkoopt dit soort dingen.
Met een verloopring naar 52 mm heb je meer keus met converters, maar het is de vraag of de lens die belasting (sommige converters zijn vrij zwaar) kan dragen, ik denk dat je een adapter moet aanschaffen.............

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Euhhhh Yellowcube... macrofilter bestaat wel degelijk ;)
Je schroeft m namelijk wel degelijk voorop je stukje servies :p

http://www.lensmateonline.com/A80macrocomp.html

[ Voor 57% gewijzigd door FireArrow op 26-04-2004 17:37 ]

• Rexcore
ej bedankt allemaal!!

heb al dingen gevonden..

ga eerst maar eens voor de tiffen basic filter kit..
Iemand ervaring mee??
het bestaat uit de volgende dingen:

This kit consists of a UV Protection Filter,Circular Polarizer, 812 Warming Filter and 4 Pocket filter pouch.

Dat lijkt me eerst wel weer even voldoende om wat de expirimenteren..

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Tiffen is een goed merk... :)
Geen ervaring mee...

Verwijderd

FireArrow schreef op 26 april 2004 @ 17:32:
Euhhhh Yellowcube... macrofilter bestaat wel degelijk ;)
Je schroeft m namelijk wel degelijk voorop je stukje servies :p

http://www.lensmateonline.com/A80macrocomp.html
Is toch een verkeerde benaming voor dingen die eigenlijk gwoon sjieke vergrootglazen zijn.................
Pagina: 1