[os x]texexec --pdfselect en een custom page format

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:20
Hoi,

ben nu sinds een aantal dagen een het "kloten" met TexExec om pdf bestanden automatisch te splitten.

Nu werkt dat wel redelijk, alleen het default papier formaat is a4, terwijl mijn pdf files 21.6 x 30.3 (ja, A4 + afsnede) moeten worden.

Ik heb al flink gezocht op google en de mailing lists: daar wordt gesproken over een config.ps, pdftext.config e.d., maar die kan ik absoluut niet vinden op mijn OS X installatie.

Wat specs:
- TexExec 4.0 ConText

mijn vooralsnog simpel scriptje is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/tcsh
set a = $argv[1]
set b = $argv[2]
set file = $argv[3]
while ($a != $b)
texexec --pdfselect --selection=$a --result=out_$a.pdf $file
set a = `expr $a + 1`
rm *.log
end

Verder heb ik ook getracht contact te krijgen met de maker, alleen vooralsnog geen reactie.

Iemand die een tip/idee heeft?

Update:
Uiteindelijk heb ik de configs gevonden. Stond in /usr/local/teTeX/share/texmf.local/pdftex/config/pdftex.cfg en /usr/local/teTeX/share/texmf.local/dvips/config/config.ps

Vervolgens heb ik in config.ps de definitie van A4 aangepast naar 216 x 303. Deze wordt in texconfig ook uitgelezen, alleen niet uitgevoerd.

Wordt er helemaal gek van!

[ Voor 20% gewijzigd door TeeDee op 26-04-2004 19:22 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TeeDee
Klein updateje en schopje.

Ik heb nu volgens mij alle page format definities aangepast naar 216*303. Zelf dan werkt het nog niet.

Ik zit muur en muurvast. :(

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ehm... ik denk dat er nog niemand anders met TexExec heeft gewerkt zo te zien. Ik in ieder geval niet.

Een PDF 'splitten' zeg je. Als je vanuit de GUI werkt, is wel wat langzamer, maar je komt in ieder geval niet 'vast' te zitten. Bijvoorbeeld: je kunt een applescriptje aan een map hangen die Acrobat Exchange opent en opdrachten geeft, of de PDF in een willekeurig ander scriptgeschikt programma opent, en per pagina gaat printen of exporteren?

Of in de CLI: zou je misschien kunnen proberen de PDF door Ghostscript kunnen halen met wat extra parameters en de uitvoer naar bestand schrijven?

Addit:
Als je aan de source van TexExec kunt komen zou je daar ook even doorheen kunnen ploegen om te kijken waar en hoe die de pagina 'cropt', en daar wat in gaan hacken...
of misschien zie je voorin al dat er nog andere parameters geaccepteerd worden.

Add2:
Er zit toch niet zo'n kronkel in dat TexExec afstemt met het paginaformaat dat je het laatst in het systeem had ingesteld?

[ Voor 34% gewijzigd door benoni op 27-04-2004 13:40 ]

• TeeDee
benoni schreef op 27 april 2004 @ 13:25:
Een PDF 'splitten' zeg je. Als je vanuit de GUI werkt, is wel wat langzamer, maar je komt in ieder geval niet 'vast' te zitten. Bijvoorbeeld: je kunt een applescriptje aan een map hangen die Acrobat Exchange opent en opdrachten geeft, of de PDF in een willekeurig ander scriptgeschikt programma opent, en per pagina gaat printen of exporteren?
Heb je daar misschien een voorbeeldje / url van?
Of in de CLI: zou je misschien kunnen proberen de PDF door Ghostscript kunnen halen met wat extra parameters en de uitvoer naar bestand schrijven?
Voor zover ik begrepen heb, wordt er in de achtergrond GS gebruikt, dus het zou kunnen.
Addit:
Als je aan de source van TexExec kunt komen zou je daar ook even doorheen kunnen ploegen om te kijken waar en hoe die de pagina 'cropt', en daar wat in gaan hacken...
of misschien zie je voorin al dat er nog andere parameters geaccepteerd worden.
Zover gaat mijn kennis helaas niet :)
Add2:
Er zit toch niet zo'n kronkel in dat TexExec afstemt met het paginaformaat dat je het laatst in het systeem had ingesteld?
Daar komt het eigenlijk wel op neer :) Zodra je een reconfig doet, kan je het formaat kiezen, alleen maar uit 1 lijst met bepaalde formats :(

• benoni
  • Niet online
TeeDee schreef op 27 april 2004 @ 13:57:
Heb je daar misschien een voorbeeldje / url van?
In /Library/Scripts staan allemaal voorbeeldscripts.
In ScriptEditor kun je met 'open woordenboek' de objecten en methoden van ieder scriptgeschikt programma vinden. Bij gebruikersprogramma's wordt soms ook een mapje meegeleverd met toepasselijke Applescripts. Hier zijn wat links voor ondersteunend materiaal van Apple:
Info pagina
Discussie pagina
Developers guide
TeeDee schreef op 27 april 2004 @ 13:57:
Voor zover ik begrepen heb, wordt er in de achtergrond GS gebruikt, dus het zou kunnen.
Dan heb je waarschijnlijk het hele TexExec niet nodig en kun je je beter even verdiepen in de parameters van GS. Als het printen van pagina x t/m y tot de mogelijkheden behoort ben je er eigenlijk al volgens mij...

• TeeDee
Thanks voor de hulp.

Wat heb ik nu gedaan :?
• ben naar params e.d. voor GhostScript gaan zoeken.
Het klonk vrij logisch dat pdfTex op GS draaide, vandaar :)
• kwam vervolgens op 1 of andere site waar je pdftk kon downloaden
Voor windows, debian, solaris e.d.
• heb de windows versie neergehaald en gebruikt!

Denk je misschien: Waarom zat je in OS X te kloten? Weet ik niet, had een tool voor Windows, alleen die werkt niet goed (vernaggeld de headers van een pdf) vervolgens kwam ik via daar op texexec/pdftex.

Werkt als een zonnetje.

Dus, PDF files splitten in Windows gaat makkelijk met pdfTk! En het is freeware :)

bovenstaande is voor de search :)

• benoni
  • Niet online
TeeDee schreef op 27 april 2004 @ 16:45:
• ben naar params e.d. voor GhostScript gaan zoeken.
Ik ook.
Als je 'man gs' opvraagt krijg je o.a. te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 You  might  want  to  print each page separately.
 To do this, send the output to a series of files
 "foo1.xyz, foo2.xyz, ..." using the "-sOutputFile="
  switch with "%d" in a filename template:

-sOutputFile=foo%d.xyz

Each resulting file receives one page of output,
 and the files are numbered in sequence.  "%d" is
 a printf format specification; you can also use a
 variant like "%02d".

Dus het kan zelfs zonder extra programma's (8>
maar goed dan moet je zelf wel iets langer puzzelen.

Succes verder!
Pagina: 1