Ik ben mij aan het verdiepen in JSP & Servlets. Tot dusver: helemaal
Het volgende probleem komt nu, maar de Java Webservices Tutorial en de GoT search geven geen antwoord op mijn vraag. Toch vrees ik dat het mogelijk heeeeel basic is, maar daarom is het ook des te frustererender
dat het niet wil lukken.
Ik ben al errug lang best goed bekend met Java en ik werk nu dus a.d.h.v. de Java Webservices Tutorial.
Het probleem
Ik wil een lijst van ArtikelGroepen weergeven in mijn browser. Straks moet dat uit een database komen, maar eerst wilde ik het proberen zonder DB, om het wat eenvoudiger te houden.
In een servlet maak ik dus de lijst & de objecten (beans) aan, en vervolgens forward ik naar een JSP om het weer te geven.
Ik voeg hier dus een Array van ArtikelGroepen toe aan de request scope, onder de naam 'ArtikelGroepen'.
Nu wil ik dus middels een JSP die 2 groepen weer weergeven:
Het probleem is erg voor de hand liggend: er komt dus niets in mijn browser terecht
D.w.z.: ik zie (via 'view source') wel de HTML die de jsp genereerd, maar dus geen naam van een Artikelgroep: de body is gewoon leeg.
Ik heb geprobeerd om m.b.v. useBean de variabele ArtikelGroepen te declareren, om i.p.v. een array een arrayList door te geven, gebruikgemaakt van jsp:getProperty, maar dat mocht allemaal niet baten.
Kan iemand mij verder helpen?
Ik zie het licht echt ff niet meer, terwijl ik gevoelsmatig toch iets ontzettend simpels wil doen...
Het volgende probleem komt nu, maar de Java Webservices Tutorial en de GoT search geven geen antwoord op mijn vraag. Toch vrees ik dat het mogelijk heeeeel basic is, maar daarom is het ook des te frustererender
Ik ben al errug lang best goed bekend met Java en ik werk nu dus a.d.h.v. de Java Webservices Tutorial.
Het probleem
Ik wil een lijst van ArtikelGroepen weergeven in mijn browser. Straks moet dat uit een database komen, maar eerst wilde ik het proberen zonder DB, om het wat eenvoudiger te houden.
In een servlet maak ik dus de lijst & de objecten (beans) aan, en vervolgens forward ik naar een JSP om het weer te geven.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| protected void doGet(HttpServletRequest req, HttpServletResponse resp) { try { String servletPath = req.getServletPath(); if (servletPath.equals( "/assortiment.do" )) { //ArrayList list = new ArrayList(10); ArtikelGroep[] list = new ArtikelGroep[2]; list[0] = new ArtikelGroep( 1, "Frisdrank" ); list[1] = new ArtikelGroep( 2, "Bier" ); //list.add( new ArtikelGroep( 1, "Frisdrank" ) ); //list.add( new ArtikelGroep( 2, "Bier" ) ); req.setAttribute( "ArtikelGroepen", list ); req.getRequestDispatcher("/assortiment/artikelGroep.jsp").forward(req, resp); } else { /*stukje niet-relevante code*/ } } catch (javax.servlet.ServletException se) { } } |
Ik voeg hier dus een Array van ArtikelGroepen toe aan de request scope, onder de naam 'ArtikelGroepen'.
Nu wil ik dus middels een JSP die 2 groepen weer weergeven:
Java Server Page:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <%@ page contentType="text/html; charset=UTF-8" %> <%@ taglib uri="http://java.sun.com/jsp/jstl/core" prefix="c" %> <html><head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" /> </head> <body> <c:forEach var="groep" begin="0" items="${ArtikelGroepen}"> ${groep.naam}</br> </c:forEach> </body> </html> |
Het probleem is erg voor de hand liggend: er komt dus niets in mijn browser terecht
Ik heb geprobeerd om m.b.v. useBean de variabele ArtikelGroepen te declareren, om i.p.v. een array een arrayList door te geven, gebruikgemaakt van jsp:getProperty, maar dat mocht allemaal niet baten.
Kan iemand mij verder helpen?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'