Voedingsvraagjes nav stabiliteitsproblemen P4 3GHz

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik hoop dat ik hier juist zit met mijn voedingvraag,ik heb het forum al rondgestruind en elke keer komen antec en zallman voedingen naar voren.
en wat ik ook zie is dat de meeste mensen niet gelukkig worden van een Q-Tec 400 w voeding,die heb ik dus ook,en ik heb met een aantal spellen reboots,zwarte schermen etc,dus vrees ik dat ik een andere voeding moet.

nu vraag ik me af of het verstandig is om gewoon een goed merk 400 watt voeding te nemen of misschien wel een nog zwaardere?

ik heb in mijn pc:
asus p4p800
P4 3.0ghz (fsb800)
asus GF4 8460/ti4600 ultra
wd hdd 120 gb
cdrom 56x
dvd speler 16x40
creative audigy II ZS
2 netwerkkaarten
2x 512 mb pc3200

nu hoor ik dus verschillende mensen erg blij zijn met hun antec voeding,maar ik hoor er ook een paar klagen over te veel geluid.
hoe zit dat dan met die Zallman 400 watt.
en wat betekend precies "Gecombineerd vermogen (+3,3V & +5V): 235 Watt
" ? dat zie ik staan bij een Zalman ZM400B-APS - 400 Watt,dan ben ik snel geneigd te denken dat ie te licht is.

ik zoek eigenlijk gewoon een superstabiele voeding die een hoop aankan (voor de toekomst) en niet meer geluid produceert dan mijn huidige Q-Tec 400 watt duall fan

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Je hebt een P4 - in dat geval is je 12V lijn de belangrijkste factor om op te letten. Een Q-tec heeft inderdaad een in verhouding zwakke 12V lijn, dus een merkvoeding (Antec, Aopen, Zalman, Enermax etc) zou je veel profijt van kunnen hebben.

Gecombineerd vermogen betekend simpelweg het gecombineerde vemogen van die 2 spanningslijnen (de +3,3V en de +5V lijnen).

Wat betreft geluid: je zou de onderlinge specificaties eens kunnen vergelijken - al kun je in iedere voeding altijd wel een andere fan zetten, of deze langzamer laten draaien ivm herrie.

Titelfix en move naar Overige Hardware - check zeker even dat bovenstaande topic voor ervaringen etc.

Andere handige links:Let erop dat veel calculators zijn gebaseerd op piekbelasting, hierdoor kan de uiteindelijke gemiddelde belasting een stuk lager komen te liggen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 17:19 ]

• marcelsmit
bedankt euss,

btw ik neig erg naar de 480 Watt PSU - Antec TrueBlue Dual Fan of de gewone truepower 480 watt van antec,die blauwe verlichting in de fans zijn wel leuk natuurlijk :) en 480 watt zal zeker voorlopig genoeg zijn

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41
480W is voorlopig nog wel even genoeg ja. Je systeem zal ook gewoon goed lopen op een A-merk 350W :).

tvw

• marcelsmit
480 watt is geen overkill ofzo? (er zit wel een nieuwe videokaart aan te komen,twijfel tussen fx 5950 of zo'n asus radeon) ik lees nu van alles en ik moet je bekennen dat ik elektrotechnisch nergens ben eigenlijk,snap er de ballen van :P

maar als ik zo zie kan die antec 480 watt een behoorlijke piek aan ,lijkt mij een stabiele voeding en meer herrie dan die Q-Tec 400 watt die ik nu heb zal ie wel niet maken volgens reacties die ik zie ,en de blauwe lampjes zijn leuk :) (alhoewel die lampjes natuurlijk ook weer stroom verbruiken :? )

en die antec,is dat geen a-merk dan?

[ Voor 5% gewijzigd door marcelsmit op 26-04-2004 22:17 ]

Verwijderd

Antec is één van de beste voedingen die je kunt kopen als gewone PC gebruiker

Ze zijn niet stuk te krijgen die dingen. Waar andere merken doorbranden blijft Antec overeind. Ik heb een keer een test gelezen waar je zover gingen dat de voedingen doorbrandden. Alleen Antec bleef draaien.

Die ledjes gebruiken bijne geen stroom. Die kun je laten branden met een beetje zuur en een stuiver. :+

• marcelsmit
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 11:41:
Antec is één van de beste voedingen die je kunt kopen als gewone PC gebruiker :+
dat wou ik graag horen _/-\o_ ,ik heb em besteld hoor,het is de Antec 480 watt Trueblue geworden dus,nu maar hopen dat ik van mijn vreemde reboot problemen af ben straks.

• marcelsmit
:| ik heb er een geforce 3 in gezet,en nu werkt het spel wel :( ,zou dan de geforce 4 stuk zijn? of is het misschien een kwestie dat die geforce 4 te warm wordt,of zelfs misschien te veel stroom trekt voor mijn huidige voeding? en dat die geforce 3 qua voeding minder trekt?

Verwijderd

dat kun je alleen testen als je nog een geforce 4 hebt.

Kun je het daarmee testen. Maar dat dat zal wel niet het geval zijn. O-)

Lastig verhaal.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een Geforce4 Ti vreet wel ff een stukkie meer dan een Geforce3 :) Dus kan nog steeds je voeding zijn hoor...

Hier stond een dode link.

• marcelsmit
nee,een tweede geforce 4 is iets te veel luxe :P
ik zal erachter komen als ik mijn voeding binnen heb,ben wel een beetje gerustgesteld dat het toch evengoed de voeding kan zijn :)

[ Voor 63% gewijzigd door marcelsmit op 02-05-2004 17:05 ]

• marcelsmit
kleine update,ik heb mijn geforce 4 in een andere pc gehad,en daar doet ie het wel,de voeding van die pc werdt ook totaal niet warm terwijl de q-tec 400 watt wel erg warm wordt,ik hoop dus dat met de komst van mijn nieuwe antec 480 watt trueblue voeding het probleem uit de wereld is.

to be continued
Pagina: 1