Toon posts:

pc start niet op na wisselen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst een evil gruwelijk idee, en die luidt als volgt:
ik stop de geforce 2 mx die in mijn pc zit in m'n pa's pc, en dan stop ik zijn radeon 9700pro in mijn pc. eitje toch.
niet helemaal dus, het eerste gedeelte wou namelijk wel lukken, maar het 2e gedeelte niet.

na uren bezig te zijn het lompe stekkertje uit m'n pa's radeon te halen, gooi ik mijn geforce 2 mx erin, gooi de kast dicht en de pc werkt gelijk.
bij het inbouwen van de radeon was dat een heel ander verhaal, ik stop de kaart erin, douw het gruwelijk vervelende stekkertje erin, gooi de kast dicht en start m'n pc op. tot mijn uber-verbazig krijg ik totaal geen beeld, m'n monitor start niet eens op. meestal nadat m'n pc ook opstart hoor ik een korte piep waarna mijn monitor aanspringt, die ik deze keer niet hoor.
weet iemand wat ik fout gedaan -kan- hebben? :S (drivers waren op bijde pc's al geuninstalled)

specs:
mijn pc:
P4 2.8ghz 800mhz fsb
Abit IC-7 moederbord
LG F700P

pc van mijn vader:
P4 3.06ghz
DELL DIMENSION gedoe verder, dus ik weet niet welk moederbord het was :( (had trouwens wel een passieve gouden northbidge cooler, mocht iemand hem daaraan herkennen).

alvast bedankt :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 15:39:
ik stop de geforce 2 mx die in mijn pc zit in m'n pa's pc, en dan stop ik zijn radeon 9700pro in mijn pc. eitje toch.
niet helemaal dus, het eerste gedeelte wou namelijk wel lukken, maar het 2e gedeelte niet.

na uren bezig te zijn het lompe stekkertje uit m'n pa's radeon te halen, gooi ik mijn geforce 2 mx erin, gooi de kast dicht en de pc werkt gelijk.
bij het inbouwen van de radeon was dat een heel ander verhaal, ik stop de kaart erin, douw het gruwelijk vervelende stekkertje erin, gooi de kast dicht en start m'n pc op. tot mijn uber-verbazig krijg ik totaal geen beeld, m'n monitor start niet eens op. meestal nadat m'n pc ook opstart hoor ik een korte piep waarna mijn monitor aanspringt, die ik deze keer niet hoor.
weet iemand wat ik fout gedaan -kan- hebben? :S (drivers waren op bijde pc's al geuninstalled)

specs:
mijn pc:
P4 2.8ghz 800mhz fsb
Abit IC-7 moederbord
LG F700P

pc van mijn vader:
P4 3.06ghz
DELL DIMENSION gedoe verder, dus ik weet niet welk moederbord het was :( (had trouwens wel een passieve gouden northbidge cooler, mocht iemand hem daaraan herkennen).

alvast bedankt :>
Wat voor voeding heb je? Die kaart trekt nog redelijk veel,. Oude drivers eraf gegooit? Wat heb je zelf allemala geprobeerd?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En als je nou eens alles weer terugdoet zoals het was, start je pc da wel op?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Je kunt de rest van je apparatuur eruit trekken (cd-rom/hdd) dan weet je of je voeding het niet trekt.

-=edit=-
drivers ligt het niet aan dat komt na de BIOS en daar kom je al niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 15:44 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

probeer een kale start (zonder DVDCD lezers/Branders, alle pci kaarten eruit alle Hd's behalve bootschijf en 9700 kaart, kijken of hij dan opstart.

( en je wete zeker dat je met het stekkertje eruit rukken niks beschadigd hebt ? zo heb ik ook een 9700 Pro naar de ^&$%^geholpen >:)

oja, zit de VGA kabel er ook goed in :o :+ (ook x gehad, moest bij vriend komen want na verhuizing dee pc ni meer, zat vga kabel niet goed in |:( |:( |:(

@optvenus

al weggehaald, d8 dat ie bij windows eruit vloog , maar krijgt dus helemaal niks =)

[ Voor 75% gewijzigd door Night89 op 26-04-2004 15:50 ]

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

NightRaider schreef op 26 april 2004 @ 15:46:
probeer een kale start (zonder DVDCD lezers/Branders, alle pci kaarten eruit alle Hd's behalve bootschijf en 9700 kaart, kijken of hij dan opstart.
Met je eens
en idd ff checken of je oude drivers eraf zijn! ( Het beste kan je een Format doen, weet je zeker dat ie schoon is!)
waarschijnlijk niet nodig, dit heeft niets met drivers te maken.

Verwijderd

wanneer je een piep hoort tijdens opstarten en je hebt die radeon ligt het idd aan je videokaart die geen stroom krijgt...volg bovenstaand advies maar eens op:)..
succes :)

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:34

Stronkie

Where wind is Trouble

Een andere kast dus met nieuwe voeding. Tevens het voedings stekkertje op de kaart zelf ook aan sluiten he ;)

Verwijderd

Topicstarter
in mijn kast heb ik een stevige voeding (geloof 460watt van enermaxx ofzo).

en ik heb nu trouwens alles weer teruggezet en bijde pc's werken

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 11:45
bios ff keihard resetten met jumper al geprobeerd? Heeft bij mij al meerdere keren geholpen iig.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Stronkie schreef op 26 april 2004 @ 16:12:
Een andere kast dus met nieuwe voeding. Tevens het voedings stekkertje op de kaart zelf ook aan sluiten he ;)
is andersom :)
met m'n geforce 2 mx hoor ik een piep en dan gaat m'n monitor aan.
met de radeon erin hoor ik geen piep en gaat m'n monitor ook niet aan :P
MisTraller schreef op 26 april 2004 @ 16:46:
bios ff keihard resetten met jumper al geprobeerd? Heeft bij mij al meerdere keren geholpen iig.
niet een beetje riskant ? :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:51 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Heb je hem wel GOED in het AGP slot gestopt?

Dit klinkt als een stom antwoord, maar als hij er scheef of niet helemaal in zit krijg je zulke symptomen als jij beschrijft.

Probeer hem er eens stevig, recht maar voorzichtig in te drukken en dan kijken of hij het wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
jk_warrior schreef op 26 april 2004 @ 16:50:
Heb je hem wel GOED in het AGP slot gestopt?

Dit klinkt als een stom antwoord, maar als hij er scheef of niet helemaal in zit krijg je zulke symptomen als jij beschrijft.

Probeer hem er eens stevig, recht maar voorzichtig in te drukken en dan kijken of hij het wel doet.
als ik nog harder had gedrukt zou ik de kaart in 2'en breken :)
ik had eerder ook wel 'ns gehad dat 'ie loszat, en niet opstartte. dat gebeurt me iig niet meer

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Nee..

Verwijderd

gewoon het batterijtje uit de mobo halene en ff een kwartiertje eruit laten (ook alle stroom van de pc)

• Mistraller
  • Laatst online: 20-07 11:45
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:22:
gewoon het batterijtje uit de mobo halene en ff een kwartiertje eruit laten (ook alle stroom van de pc)
Daar hebben ze ook een jumper voor uitgevonden.
Als je niet weet wat je met je bios instellingen moet doen naderhand kan je beter ook niet met videokaarten gaan prullen IMHO.
Als je nooit iets veranderd hebt, komen de settings gewoon default terug na de reset, en al sinds heel lang wordt de meeste hardware zoals schijven etc standaard op auto gezet, EN herkend.
Dus wil je die kaart aan het draaien hebben, reset je bios middels de jumper.
Wil je niet met je bios aan de gang, blijf dan van die vid's af.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Klinkt misschien raar maar dit kan aan de VGA kabel liggen:

Het kan zijn dat de oudere nvidia via een standaard draadje in de VGA kabel een stuursignaal geeft om de monitor in te schakelen, terwijl de nieuwere radeon dit via een ander draadje doet (gebruikt voor ernergie zuinige stand o.i.d.).
Heb zelfde probleem ooit gehad met een ti4200, tot 2 keer zonder succes omgeruild bij de winkel, tot ik er achter kwam dat ie op een andere monitor wel degelijk bleek te werken. De (verwisselbare) kabel van de 1e monitor bleek niet geheel bedraad te zijn, een dikkere en wel volledig bedrade kabel loste het probleem op..

Bart

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

ik heb dezelfde monitor (f700P) en het ligt zeker niet aan de kabel van die monitor.
monitor is vrij nieuw en werkt bij mij ook met de modernste videokaarten.....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 17:40
Ik denk dat de 9700 Pro niet compatible is met je moederbord. Het moederbord die hebt heeft een intel 875 chipset en die werkt niet met die 9700 pro. Volgens mij werkt de intel chipset 865 ook niet. De PC van je vader heeft een intel chipset 845PE en daarmee werkt die videokaart wel.

Je kunt beter dan sparen voor een Ati Radeon 9600 XT of een 9800 Pro die zijn wel compatible met je moederbord.

Deze informatie kan je vinden op de website www.rage3d.com. Ik weet allen niet meer welke draadje het ook weer was.

Verwijderd

Ik had laatst een evil gruwelijk idee
Als mijn zoon dit stiekum zou flikken, en ik kwam erachter, dan zou ik 'm evil gruwelijk op z'n kloten geven. >:) :+

Overigens las ik net de systeem specs van een persoon op Hardcoreware.net;

Intel 2.4c @ 3300Mhz
Abit IC7
El-Cheapo pc3200
9700 pro
18171k 3Dmark 01
PCMark 8080

Lijkt me dus stug dat de chipset van het MB en de videokaart niet compatible zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 01:24 ]

Verwijderd

ik stop de geforce 2 mx die in mijn pc zit in m'n pa's pc, en dan stop ik zijn radeon 9700pro in mijn pc.
GE-WEL-DIG!! :P _/-\o_ :Y)

Toch jammer dat het niet lukte! :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 09:51 ]

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan t nie zijn dat DELL z'n eigen soort radeon'tje heeft gemaakt? die allen in DELL pc's werkt?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Probeer idd eens je bios te resetten, dat kan echt helemaal geen kwaad. Je moet hem wel weer opnieuw instellen voor zover je hem zelf al had ingesteld. Julpertje verzetten en terugzetten terwijl de pc (!)uit(!) staat.

Verwijderd

Z'n monitor start nog geneens op, geen piep, niks nada. Bios resetten kan geen kwaad maar ik denk toch aan iets anders. Iets aan de voeding of bekabeling hiervan. Ik zou zeggen, als je bios resetten niet helpt zou ik de voeding van je pa eens overschroeven. Als je toch bezig bent met je pa naaien kun je 't net zo goed gelijk goed doen. :+

Helpt dat ook niet dan kaap je z'n moederboard en geheugen er ook maar gelijk bij. :+ Sterker nog, schroef heel de klerezooi maar gelijk over zodat je pa enkel nog origineel z'n kast heeft. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 19:22 ]

Verwijderd

ikdenk dat je wat meer stuk hebt gemaakt met het verwisselen....

Heb ik ook eens gehad NIET EENS EEN FOUT PIEP!

DUs ik hoopvoor jouw.....

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 18:38
hmm, volgens mij ligt t niet aan de voedings kabel iig, ten minste, als ik die eruit laat bij mn radeon 9500 dan gaat ie piepen en krijg ik een waarschuwing op mijn scherm dat ik de stekker er niet in heb zitten. en zn voeding trekt t ook wel denk ik, hij heeft geloof ik een fx5800 in zn pc gehad.

of je videokaart goed in t agp slot zit kan je makkelijk checken doordat je anders de schroef er niet goed in kan draaien en/of het klemmetje van het agp slot (neem aan dat je die hebt) niet dichtgaat, dus kan je ook wel redelijk makkelijk uitsluiten...

heb je niet toevallig een andere pc (die van je zusje?) waar je die radeon even in kan hangen, kun je mischien ook uitsluiten of t er aan ligt dat het een dell kaart is.

edit:
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:12:
ikdenk dat je wat meer stuk hebt gemaakt met het verwisselen....

Heb ik ook eens gehad NIET EENS EEN FOUT PIEP!

DUs ik hoopvoor jouw.....
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:44:
in mijn kast heb ik een stevige voeding (geloof 460watt van enermaxx ofzo).

en ik heb nu trouwens alles weer teruggezet en bijde pc's werken
zo, dat ook nog ff duidelijk gemaakt ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Caviatjuh op 27-04-2004 20:16 ]

Pagina: 1