Digitale foto's op website plaatsen.

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31
Hier is al enorm veel over geschreven op GOT en ik heb werkelijk uren lopen zoeken, maar kom er niet uit. Dus toch maar een nieuw topic.

Wat is het beste programma om foto's op je website te zetten? En ik heb het dan over honderden, wellicht duizenden foto's. Tot nu toe gebruikte ik ASPWebAlbum (http://www.fullrev.com/album_overview.asp).

Het grote nadeel van dit programma is dat alles in menu's moet staan. Je kunt niet zoeken op tekst en dat begint, nu mijn verzameling foto's in de duizenden gaat lopen, toch wel vrij onoverzichtelijk te worden.

In feite is het perfecte programma Adobe Photoshop Album. Selecteren op tag's, een tijdlijn. Indien je je foto's fatsoenlijk archiveert vind je ze ten allen tijde snel terug.

Wat ik zoek is eigenlijk een online-versie van Adobe Photoshop Album (APA). APA kan wel exporteren naar HTML (zelfs met heel veel grafische geweld), maar dan verlies je juist die opties die het zoeken naar foto's binnen APA zo eenvoudig maakt.

Het programma dat ik zoek moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Eenvoudig foto's toevoegen, dus geen export naar HTML o.i.d. nodig na het toevoegen van foto's.
  • Zoeken op tag's. Foto's kunnen verschillende tags meekrijgen waarop gezocht kan worden.
  • Indien mogelijk: login om bepaalde (prive) foto's niet voor iedereen toegankelijk te maken.
  • Indien mogelijk: uploads mogelijk.
Wie kan mij helpen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

hmmz dat zijn tog wel heel veel eisen aan een online photoalbum... Tja ik maak het zelf d.m.v PHP en MySQL, hierdoor kan ik dus gewoon als ik nog iets erbij wil, het er gewoon bij programeren. Werkt veel leuker :)

Maar ik denk zowiezo dat je het in de trand van PHP in combinatie met MySQL moet gaan zoeken. Dus probeer een www.phpfreakz.nl staan heel veel van dit soort albums..

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
http://coppermine.sourceforge.net/

voldoet aan al je eisen...

• alexbl69
Bedankt voor de reacties, dat Coppermine is idd vrij uitgebreidt. Maar ik was eigenlijk nog een vereiste vergeten; en dat is dat het programma simpel te installeren moet zijn.

Voor Coppermine moet je Apache, PHP en MySQL hebben draaien. Ik heb geen verstand van die programma's en wil me er eigenlijk ook niet in verdiepen.

Dit moet je niet negatief opvatten, maar ik ben gewoon op zoek naar een kant-en-klaar Windows programma dat (blijkbaar te) veel kan. Ik ben bang dat zo'n programma (nog) niet bestaat :'(.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 22:01

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

eerst zeg je dat je een online fotoalbum wilt hebben en dus geen html export functie maar nu zeg je weer dat je een windows programma wilt hebben ?

Waar host je je foto's nu ? gewoon thuis op een windows bak of ergens een server ?
en met welke server software ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik weet niet of z'n programma niet bestaat. Maar met je eisen.. Honderden, wellicht duizende foto;s online (en ik neem aan dat die bezocht gaan worden) zou je eens moeten gaan kijken of er niet providers zijn die dit standaard aanbieden? Dus webspace met een dergelijk systeem draaien, waarbij jij alleen foto's hoeft toe te voegen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je wilt, kan ik een dergelijk systeem voor je in elkaar proggen. Zelf gebruik ik een eigengebakken systeem van ASP dat draait op elke Windowsmachine. Zoek eigenlijk een beetje een reden om het uit te breiden. Upload en duimnagels geen probleem.

Als ik jou was, zou ik toch maar eens gaan kijken naar de minder makkelijk te installeren programma's, want als die aan je eisen voldoen, heb je waarschijnlijk een beter pakket dan ik kan maken omdat die pakketten al een hele tijd bestaan en de kinderziekten daar al uit zijn.

Btw, is dit niets voor je: Imager Gallery

offtopic:
Ni!

[ Voor 16% gewijzigd door CmdrKeen op 27-04-2004 12:33 ]

Bloed, zweet & koffie

• alexbl69
@Allen:
Momenteel heb ik zelf een website draaien. Dit draait onder ASPWebAlbum, wat in feite een ASP script is dat zo onder Windows kan draaien. De site draait op Windows 2003. Bij ASPWebAlbum kun je foto's echter enkel in submappen onderbrengen, en heb je geen verdere zoekmogelijkheid op tags of datum. Nu mijn collectie foto's in de duizenden gaat lopen is dit niet praktisch meer.

Ik zoek dus een foto-beheer programma à la Adobe Photoshop Album (perfect programma), met tevens een mogelijkheid om de foto's online (op een eigen server) aan te bieden. Dus niet dat je elke keer als je een foto toe hebt gevoegd een export naar HTML moet doen.

Maar zoals ik hiervoor ook al aangaf ben ik bang dat een programma met al deze eigenschappen simpelweg niet bestaat. Ik zoek er al zo lang naar, maar heb nog niets gevonden.

@Vilenin:
Bedankt voor het aanbod, maar je hebt het al goed geraden: ik wil het liefst een door en door getest programma. Ik heb een drukke baan en dito gezinsleven en wens geen dagen of zelfs weken bezig te zijn met het online aanbieden van foto's. Dat moet klik-klak-klaar gebeurt zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door alexbl69 op 27-04-2004 12:35 ]

Pagina: 1