[HDD] Windows wil partitie opeens formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Ik heb net Nero 6 geinstalleerd, maar omdat ie wat stotterig liep heb ik net de dma aangezet in de IDE controller en gereboot. Maar tijdens het rebooten zei Windows ineens dat me 3rde partitie (losse Maxtor 160gig) partitie corrupt en onleesbaar was geworden.

Maar genegeerd en gereboot. En nu staat ie er nog wel, maar kan windows em niet lezen en wil ie em formateren :(

Hoe kan ik dit oplossen?

Signature?

Verwijderd

Kijk met een programma als Partition magic of dat er fouten zijn opgetreden in het bestands systeem. En misschien je anders de windows schijfcontrole of norton disk docter kunt proberen.

p.s. Is het fat32 of ntfs?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 15:00:
Kijk met een programma als Partition magic of dat er fouten zijn opgetreden in het bestands systeem. En misschien je anders de windows schijfcontrole of norton disk docter kunt proberen.

p.s. Is het fat32 of ntfs?
NTFS, zal ff Partition magic draaien. Antwoord volgt...

Update: Partition magic zegt het volgende:

Partition Type - 07 (Hex) Unformatted

Update 2: Norton Disk Doctor:

Unable to access drive H:

The volume does not contain a recognized file system

Update 3: windows schijfcontrole

Deze start geeneens :X

[ Voor 30% gewijzigd door Mesh op 26-04-2004 15:10 ]

Signature?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Probeer eens de SMART waardes van de schijf uit te lezen. Dan kan je zien of de schijf echt naar zn grootje is of niet.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

boot.ini naar de klote?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 12:56
:?

Klinkt meer als een kapotte Partition Table..

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
IorGie schreef op 26 april 2004 @ 15:19:
Probeer eens de SMART waardes van de schijf uit te lezen. Dan kan je zien of de schijf echt naar zn grootje is of niet.
Easy Recovery Pro is die nu aan et uitlezen, maar er gebeurt weinig

EasyRecovery - SMART Tests
Copyright© 2002 Ontrack Data Recovery Inc.
Report Created 04/26/2004 @ 3:16 PM
Test Selected: Extended SMART Test

SMART testing Secondary Slave...
Model: Maxtor 6Y160P0
Performing extended SMART Test. This test may take 20 minutes or more, please be patient.

Signature?

Verwijderd

BobR13 schreef op 26 april 2004 @ 15:27:
[...]

Dan zouden die andere schijven toch ook niet booten? En ik kan me niet voorstellen dat een programma als Nero iets aan die Partition-table doet.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

BobR13 schreef op 26 april 2004 @ 15:27:
[...]

Hoe kom je daar nou bij?? TS schrijft toch dat de 3e partitie een LOSSE 160 Gieg schijf is......

:O

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 15:36:

Dan zouden die andere schijven toch ook niet booten? En ik kan me niet voorstellen dat een programma als Nero iets aan die Partition-table doet.
Partition-table gaat per schijf. Nero doet dat als het goed is ook niet, windows daar in tegen heeft wel eens zin om dingen te doen die jij niet wilt.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 15:36:
[...]

Alleen me maxtor heeft dit probleem, rest loopt nog goed.

Zou me de stappen terughalen van wat ik precies deed.

-Dvd's gekocht vandaag om LOTR deel 3 op dvd te zetten
-Iso uitgepakt, nero gestart
-Geprobeerd dvd te branden op DVD+RW, maar liep erg stotterig op me systeem
-Volgens tweakers moest ik DMA aanzetten, dus DMA aangezet in windows
-Tevens nieuwste update gedownload voor nero en vroeg om reboot
-Tijdens afsluiten -> Partitie onleesbaar en corrupt error
-Gereboot -> I: niet meer leesbaar en unformatted (Losse Maxtor 160gig)

Signature?

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 13:19
Coach4All schreef op 26 april 2004 @ 15:40:
[...]

Hoe kom je daar nou bij?? TS schrijft toch dat de 3e partitie een LOSSE 160 Gieg schijf is......

:O
een losse schijf heeft misschien ook een partitie tabel voor zichzelf??? 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door mylar op 26-04-2004 15:42 ]

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
mylar schreef op 26 april 2004 @ 15:42:
[...]

een losse schijf heeft misschien ook een partitie tabel voor zichzelf??? 8)7
Wat moet ik me hierbij voorstellen en most important, hoe fix ik et? 8)7

Signature?

Verwijderd

Zet DMA weer eens uit.

• mylar
wat ik raar vind is dat easy recovery of iets dergelijks niets vind?

heb je al eens maxblast gedraait?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Heh, was et eerste wat ik probeerde. Geen effect :'(
mylar schreef op 26 april 2004 @ 15:46:
wat ik raar vind is dat easy recovery of iets dergelijks niets vind?

heb je al eens maxblast gedraait?
Easy Recov. staat nog te draaien, hijs bijna klaar.

En zal maxbalst ff downloaden, tnx voor de tip

[ Voor 47% gewijzigd door Mesh op 26-04-2004 15:47 ]

Signature?

Verwijderd

Kijk even of Partition Magic of iets dergelijks errors in de partitie kan vinden.

Edit:
Dat stond dus al in de tweede post :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 15:49 ]

Verwijderd

Niet dat dit veel zal helpen met je data terug te krijgen, maar was er geen probleem met een van de NERO - versie's dat deze soms je HD wiped? Ik meen te herinneren dit een keer gelezen te hebben op een van de tech forums. Zal het eens proberen terug te vinden.

edit: ik vond dit even snel - http://www.cdfreaks.com/news/7638

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 15:49 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Geeft FDISK nog wel partities aan op die schijf? Of rapporteert die 'm ook al als leeg?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• mylar
maxblast zal niets recoveren, maar als het probleem hardwarematig aan je schijf ligt weet je het dan wel... (en moet je er in de toekomst niet meer op vertrouwen en laten omruilen)

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 15:48:
Niet dat dit veel zal helpen met je data terug te krijgen, maar was er geen probleem met een van de NERO - versie's dat deze soms je HD wiped? Ik meen te herinneren dit een keer gelezen te hebben op een van de tech forums. Zal het eens proberen terug te vinden.

edit: ik vond dit even snel - http://www.cdfreaks.com/news/7638
Gaat niet om de C: schijf, maar me 3rd hardeschijf voor grote downloads (H:)
Coach4All schreef op 26 april 2004 @ 15:48:
Geeft FDISK nog wel partities aan op die schijf? Of rapporteert die 'm ook al als leeg?

Bijna alle windows partitie programma's zien de partitie nog, hijs alleen opeens unformatted
mylar schreef op 26 april 2004 @ 15:49:
maxblast zal niets recoveren, maar als het probleem hardwarematig aan je schijf ligt weet je het dan wel... (en moet je er in de toekomst niet meer op vertrouwen en laten omruilen)
Voor zover ik weet heb ik bijna nooit problemen met me schijf gehad, alleen in et begin met een moederboard dat geen schijven boven de 120gig ondersteunde en em verkeerd inlas, maar daarna nooit problemen gehad. :X

Signature?

• mylar
Osdorp-Dude schreef op 26 april 2004 @ 15:56:
Voor zover ik weet heb ik bijna nooit problemen met me schijf gehad, alleen in et begin met een moederboard dat geen schijven boven de 120gig ondersteunde en em verkeerd inlas, maar daarna nooit problemen gehad. :X
spijtiggenoeg geven niet alle harde schijven een waarschuwing voor ze kapot gaan of al je data "verneuken"...

dat wil natuurlijk niet zeggen dat je hd ver kapot is, maar je moet er toch rekening mee houden dat het zou kunnen...

[ Voor 76% gewijzigd door mylar op 26-04-2004 16:03 ]

Verwijderd

Kan ik een "unformatted" schijf nog redden?
Schijf na scandisk plotseling unformatted

Als je Winxp hebt kun je de recovery-console ook nog proberen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:06 ]

• mylar
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:04:Als je Winxp hebt kun je de recovery-console ook nog proberen.
recovery console zal enkel werken als er iets aan je windows install scheeld, verdwenen partities zal je er niet mee terugvinden.

Verwijderd

mylar schreef op 26 april 2004 @ 16:09:
[...]

recovery console zal enkel werken als er iets aan je windows install scheeld, verdwenen partities zal je er niet mee terugvinden.
Lees de topics die ik heb gegeven (bovenstaande links).

Verwijderd

Try GetDataBack <http://www.runtime.org/gdb.htm>. Dit programma heeft bij mij data uit een vernaggelde harddisk/partitie kunnen terughalen.

"CHKDSK <driveletter:> /F" heeft bij mij ook eens geholpen:

http://gathering.tweakers...formatted,partition,magic

Trouwens, welk OS draai jij iig?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02 07:55
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:10:
[...]

daar werkte het ook niet.
maar ik ben benieuwd met welk commando jij dat dacht te doen.

TS, ik heb ook weleens zulke problemen meegemaakt,
met Ontrack Easy Recovery Pro 6.0 heb ik vaak nog grote delen kunnen redden

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Ah Easy Recovery is net klaar met testen
EasyRecovery - SMART Tests
Copyright© 2002 Ontrack Data Recovery Inc.
Report Created 04/26/2004 @ 3:16 PM
Test Selected: Extended SMART Test

SMART testing Secondary Slave...
Performing extended SMART Test. This test may take 20 minutes or more, please be patient.

Test Results:
Secondary Slave
Serial Number: Y60AFK6E
Capacity: 128.00 GB
Test result: SMART test routine completed without error.

Recommendations:
Extended SMART Test for drive Maxtor 6Y160P0 passed, no physical drive problems have been found. Run the PartitionTests tool, from the Disk Diagnostics category, on any partitions with data loss, to verify on-disk structures. If you ARE experiencing a data loss situation, you should run the applicable tools in the Data Recovery category to recover lost data. Also, professional services are available by contacting Technical Support or Data Recovery Services.

Signature?

• Weezer-DC
Osdorp-Dude schreef op 26 april 2004 @ 16:22:
Ah Easy Recovery is net klaar met testen

[...]
partition table test en fix, of hem gewoon laten zoeken naar data op de schijf ( duurt uuren)
Ik weet bijna zeker dat dit geen echte hardware failure is.

• mylar
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:10:
[...]

Ewel ja die doen nix terzake, fix mbr is om de boot sector van je windows schijf te herstellen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Staat windows wel op 48 bits lba?
Het lijkt op soortgelijke problemen die ik eerder voorbij heb zien komen met 160GB schijven, je gaat over een bepaalde datalimiet heen en dan gaat hij weer verder met schrijven aan het begin zodat je index wordt overschreven en windows plotseling zegt dat je schijf corrupt is 8)7

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Uhh, je had toch een 160gig schijf. In het raport word aangegeven dat ie 128gig is. Misschien toch een probleempje met je bios?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ik heb het zelfde gehad.

met stellarphoenix ntfs heb ik wel al mijn data kunnen recoveren, aanrader dus (progje is ook nog eens erg snel)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
blobber schreef op 26 april 2004 @ 16:28:
Staat windows wel op 48 bits lba?
Het lijkt op soortgelijke problemen die ik eerder voorbij heb zien komen met 160GB schijven, je gaat over een bepaalde datalimiet heen en dan gaat hij weer verder met schrijven aan het begin zodat je index wordt overschreven en windows plotseling zegt dat je schijf corrupt is 8)7
Ik draai Win2k met SP4, dus die zit standaard ingebakken (als et goed is).

En ff iets anders:
EasyRecovery - PartitionTests
Copyright© 2002-2003 Ontrack Data Recovery Inc.
Report Created 04/26/2004 @ 4:32 PM
Test Selected: Partition Test

Checking volume H: for errors...
File system check complete.

Test Results:
Partition test for volume H: Failed!

Recommendations:
Partition test for drive H failed, critical system structure errors have been found. Run the Full Diagnostic Test, from the DriveTests tool, on the drive containing the partition to verify if your drive has any physical problems. If you ARE experiencing a data loss situation, you should run the applicable tools in the Data Recovery category to recover lost data. Also, professional services are available by contacting Technical Support or Data Recovery Services. If you ARE NOT experiencing a data loss situation, use the Windows Check Disk tool or other file system repair utility like Ontrack Fix-It Utilities (TM) to fix the file structure errors. In the case of severely corrupted partitions, you may need to reformat you drive and restore data from a previous backup. NOTE: Reformatting your drive will destroy all data on your drive.
Probleem alleen nu is dat wanneer ik de Drive Test draai, Easy Recov. Pro crashed. |:(

Signature?

Verwijderd

Voor degenen die niet konden vinden wat ik bedoelde: klik op de onderste link en lees de laatste post :)

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:27:
[...]

Voor degenen die niet konden vinden wat ik bedoelde: klik op de onderste link en lees de laatste post :)
Als ik dit doe krijg ik et volgende:

The Volume appears to contain one or more unrecoverable problems.

|:(

Signature?

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op 26 april 2004 @ 17:37:
[...]

Als ik dit doe krijg ik et volgende:

The Volume appears to contain one or more unrecoverable problems.

|:(
Daar kun je op Google heel veel over vinden. Zet bovenstaande foutmelding tussen "....." en je krijgt wat zoekresultaten. Maar ik betwijfel het of er een oplossing hiervoor is :|

edit:
Ik denk dat het met EasyRecovery gelukt zou moeten zijn, zo niet dan vrees ik het ergste.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 18:16 ]

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:44:
[...]

Daar kun je op Google heel veel over vinden. Zet bovenstaande foutmelding tussen "....." en je krijgt wat zoekresultaten. Maar ik betwijfel het of er een oplossing hiervoor is :|

edit:
Ik denk dat het met EasyRecovery gelukt zou moeten zijn, zo niet dan vrees ik het ergste.
Easy Recov. Pro blijft crashen. Andere alternatieven?

Signature?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:22
Osdorp,

Al je oplossingen zijn atm windows based. Kun je niet met een eenvoudige versie van linux(knopix :? ) proberen of je bij die externe schijf kan komen?

Just a thought weet ook niet of het gaat werken, maar het is het proberen waard. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Cybersijp schreef op 26 april 2004 @ 18:27:
Osdorp,

Al je oplossingen zijn atm windows based. Kun je niet met een eenvoudige versie van linux(knopix :? ) proberen of je bij die externe schijf kan komen?

Just a thought weet ook niet of het gaat werken, maar het is het proberen waard. :)
Oh ik kan gewoon bij de schijf komen hoor, zowel in dos als windows (2000). Probleem is alleen dat ie gewoon geen file system meer wil toekennen.

FIXMBR en CHKDSK weigeren te werken op de schijf, FDISK ziet em wel maar kan er ook vrij weinig mee en Parition Magic herkent em als Unformatted.

Helaas crasht Easy Recovery Pro. Dus probeer nu GetDataBack en ik zie al me filmpies en music alweer terugverschijnen. Maar om nu zo'n 60 gig te gaan recoveren heb ik geen zin in.

Bestaat er geen programma om het file system te restoren?

Signature?

• Weezer-DC
Osdorp-Dude schreef op 26 april 2004 @ 18:31:
[...]

Oh ik kan gewoon bij de schijf komen hoor, zowel in dos als windows (2000). Probleem is alleen dat ie gewoon geen file system meer wil toekennen.

FIXMBR en CHKDSK weigeren te werken op de schijf, FDISK ziet em wel maar kan er ook vrij weinig mee en Parition Magic herkent em als Unformatted.

Helaas crasht Easy Recovery Pro. Dus probeer nu GetDataBack en ik zie al me filmpies en music alweer terugverschijnen. Maar om nu zo'n 60 gig te gaan recoveren heb ik geen zin in.

Bestaat er geen programma om het file system te restoren?
Dat heb ik toen ook gehad, uiteindelijk maar een vervroegde schoonmaak gehouden.
Je kan de bestanden niet naar de zelfde disk terug schrijven.
Je moet dus of nog ergens anders ruimte hebben of dingen weggooien.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 26 april 2004 @ 20:17:
[...]

Dat heb ik toen ook gehad, uiteindelijk maar een vervroegde schoonmaak gehouden.
Je kan de bestanden niet naar de zelfde disk terug schrijven.
Je moet dus of nog ergens anders ruimte hebben of dingen weggooien.
Heb net volledige scan gedaan op me hd, en kan echt niets terughalen. Jah de helft van de LOTR iso en voor de rest is echt alles weg...

zwaar klote dit...

Gebruik trouwens GetDataBack, ander alternatief?

Signature?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 12:56
Hmm.. Hmm.. ik bedenk me opeens iets.. Vriend van me had ook een Maxtor, en die had hetzelfde probleem. Was alleen een Maxtor 40 gig. Een keer in de zoveel tijd deed ie het gewoon niet meer, partities pleite.. Onder Windows :P
Heb em nu al een half jaar in mn Debian fileservertje, en nog geen problemen gezien..
Extra bakkie bijzetten met linux als fileserver? :Y)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja, als PM al zegt dat hij "unformatted" is..dan kun je er van uitgaan dat die partitie dus gewoon weg is. Ik zou als ik jou was niet teveel moeite doen met restoren aangezien waarschijnlijk er op dat gedeelte iets kappot is....

There is no place like ::1

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb laatst met partition magic PTedit32 handmatig het filesystem weer gemaakt.

Maar dan moet je de sectors opgeven waar een partitie staat en daar kom je alleen maar achter door uit te vinden hoe het ntfs systeem werkt
En met een lowlevel hexviewer je hd bekijken :)

dus op sector zoveel staat de 1e part (63)
op sector zoveel staat de MFT (bij mij 786432)
en als je dit allemaal goed opgeeft of een klein beetje afwijkt kan je chkdsk draaien
en kan je je partitie maken zo heb ik het laatst tenminste gedaan

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
lamko schreef op 26 april 2004 @ 20:36:
Ik heb laatst met partition magic PTedit32 handmatig het filesystem weer gemaakt.

Maar dan moet je de sectors opgeven waar een partitie staat en daar kom je alleen maar achter door uit te vinden hoe het ntfs systeem werkt
En met een lowlevel hexviewer je hd bekijken :)

dus op sector zoveel staat de 1e part (63)
op sector zoveel staat de MFT (bij mij 786432)
en als je dit allemaal goed opgeeft of een klein beetje afwijkt kan je chkdsk draaien
en kan je je partitie maken zo heb ik het laatst tenminste gedaan
Interesant, enig idee waar ik hier info over kan vinden of jij misschien wat mee uitleg :)

Signature?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
ik heb momenteel een zelfde dataloss probleem, ook met 160 GB schijf, bij mij hielp norton disc docter de schijf leesbaar maken, ben nu bezig met het recoververhaal

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Sorry voor het omhoogschoppen van oude topics, maar ik heb hetzelfde probleem gehad, en het opgelost. (Als je harddisk kapot is, ben je desperate. Dan zijn lange lijsten topics zonder oplossing echt frustrerend. Vandaar: )

Symptomen: Schijf wordt ok herkend in bios, maar in windows staat hij als 0 bytes en krijg je de vraag of je 'm wilt formatteren.
GetDataBack vindt gewoon data, maar dat is alleen recoveren. Ik wil repareren en gewoon verdergaan!

Uiteindelijk gelukt met het programma Partition Doctor, omdat ik ervan overtuigd was dat m'n partitie tabel kaduuk was: http://www.ptdd.com/rpt.htm
Na 5 minuutjes scannen was het gefixt.

De oorzaak was trouwens het proberen te installeren van Windows Vista... Leuk...
Pagina: 1