Toon posts:

[98SE] Een multikeuze inlogscherm...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zonet een Win98Se PC geformatteerd. Eerder was hierop een soort van inlogscherm op aangemaakt waar je een gebruiker in kon aanklikken (en vervolgens met het juiste wachtwoord inloggen).

Mijn vraag is dus: waar haal ik dat schermpje vandaan? Ik heb weliswaar meerdere gebruikers op het systeem aangemaakt, maar ik weet niet waar ik dit weer activeer..

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
*kuch* ik denk dat je windows xp bedoeld, aangezien windows 98 deze functie naar mijn weten niet heeft...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met win98 kun je wel degelijk ook gebruikers aanmaken. Alleen de beveiliging slaat werkelijk nergens op.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39
[quote]tc982 schreef op 26 april 2004 @ 14:48:
*kuch* ik denk dat je windows xp bedoeld, aangezien windows 98 deze functie naar mijn weten niet heeft...[/quote]

*kuch* bootmanager bedoelt hij, en dat kan je voor elk os installeren *kuch* ;)

Hier stond iets dom, moet dringend leren lezen! |:(

[ Voor 67% gewijzigd door Fire69 op 26-04-2004 14:59 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
tc982 schreef op 26 april 2004 @ 14:48:
*kuch* ik denk dat je windows xp bedoeld, aangezien windows 98 deze functie naar mijn weten niet heeft...
Jawel, dat kan wel in windows 98.
Dat heeft te maken met welke manier je gebruikt om aan te melden. Zoek in je netwerk configuratie even, er staat standaard 'windows aanmelding' ofzo in een dropdown boxje.
Ik meen dat bij Windows familie aanloggen oid dat keuze schermpje geeft.

Sorry dat ik niet wat specifieker ben, het is alweer lang geleden, maar je zit wel goed in het configuratiescherm en dan in je network opties. :)

edit:

Dit hier moet je even instellen (let op dat je die even installeert met add, dan (meen ik) een service):

Afbeeldingslocatie: http://www.nanaidea.com/images/windows_98/my_computer/control_panel/network/configuration/ok.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 26-04-2004 14:56 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-04 00:04

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Weet wat je bedoeld,
heb er wel het nodige mee gespeeld,
weet alleen niet meer waar het zat.

Krijg je hem nog wel als je jezelf afmeld (IPV) uitschakelen?
Ik werk inmiddels niet meer op 98SE, dus kan het niet meer voor je nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik d8 dus ook dat het bij die Windows family logon zat... maar als ik dat activeer verandert er niets..

Ik ben tijedns het Win98 tijdperk al voor een groot deel naar Linux overgestapt dus ik weet niet meer al te veel ervan. Ik weet echter wel het verschil tussen 98, XP en een bootmanager hoor ;)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Als je de family client installeer in de network neighbourhood , dan moet je deze "activeren" door deze als standaard in te stellen, ik dacht rechtstreeks in het eerste tabblad van win98

Is al vreed lang geleden dat ik dat nog geinstalleerd heb

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Ff alle netwerkmeuk verwijderd, opnieuw geinstalleerd en het werkt..

Vraag maar niet hoe, ik vat het niet...

Verwijderd

ehm, heb je nu niet last van die ene "feature" waarmee je gewoon langs het inlogscherm komt door op esc te drukken ?
Pagina: 1