Toon posts:

Zoek links in WORD document met VB Script

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand een voorbeeld van hoe je links binnen een WORD document kan opzoeken?

Alvast bedankt voor de moeite,
Splinter :+

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Volgens mij bedoel je VBA, niet VBScript, ik neem aan dat je het via Macro's on Word probeerd?

Wat heb je zelf geprobeerd om het voor elkaar te krijgen?

[ Voor 33% gewijzigd door Tukk op 26-04-2004 13:31 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

Maasluip

Kabbelend watertje

* Maasluip is een beetje behulpzamer dan Tukk :P

Heb je al eens geprobeerd het woordje Hyperlink of Hyperlinks in de VB editor in te tikken en dan op F1 te drukken? Kan wel eens verhelderend werken.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, ik bedoel echt VB Script ;) en dit is een begin van een groter probleem want het moet straks ook een excel bestanden en/of powerpoint en dat op een netwerkschijf van een complete afdeling waar ik doorheen moet gaan.

Ikzelf heb nog niet al te veel geprobeerd, gewoon met CreateObject. ("WORD.application" ) dus......

En ik heb niet al te veel achtergrond met VB script alleen web ontwikkeling.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 13:37:
Nou nee, ik bedoel echt VB Script ;) en dit is een begin van een groter probleem want het moet straks ook een excel bestanden en/of powerpoint en dat op een netwerkschijf van een complete afdeling waar ik doorheen moet gaan.

Ikzelf heb nog niet al te veel geprobeerd, gewoon met CreateObject. ("WORD.application" ) dus......

En ik heb niet al te veel achtergrond met VB script alleen web ontwikkeling.
Ok, dan had ik mis gegokt.

Onder VBScript kun je met OLE, zover als ik weet, hetzelfde als vanuit VB.
Als je dus een beetje wil spelen met de mogelijkheden, start VB (of de macro editor) en kijk wat je er daarmee kan, die omgevingen werken wat prettiger dan notepad.

Verder, als je in de macro editor bent heb je een erg goede help-file. Daarin staat erg veel beschreven. Hier in zou zeker moeten staan wat je wil. Maak het daarna in VBA en probeer het te porten naar VBScript.

@Maasluip: Nu goed? >:)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.