Toon posts:

[XP] Bij het typen loopt de pc ff vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP Home. Als ik in een invul veld ofzo iets wil type, dan loopt de pc even (+/- 30sec) vast. daarna kan ik gewoon weer door. maar dit is vreselijk irritant. wat kan ik doen?

en nog een probleempje: ik kan de I:/ schrijf niet formateren. Via DOS kan hij hem niet vinden en via windows lukt het niet.

kan iemand mij helpen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

PC vast: hoeveel geheugen heb je, staan alle IDE apparaten op DMA ?

Wb. je schijf: wat voor schijf is het? Zie je de partitie wel in Verkenner? In XP's schijfbeheer?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar als ik naar DOS ga en intyp: i:/ of format i: zegt ie da ie helemaal niet bestaat. en op I: stond eerst wel de windows.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat vraag ik niet. Zie je I: in de Verkenner? Zie je I: in Schijfbeheer?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 13:31:
ja, maar als ik naar DOS ga en intyp: i:/ of format i: zegt ie da ie helemaal niet bestaat. en op I: stond eerst wel de windows.
wat vind hij niet? Format of de harde schijf?

format kan je trouwens weer krijgen, door een bootflop te maken ;) En anders moet je hem even downloaden?

Verder hoeveel watt voeding heb je? Het zou kunnen wezen dat je te weinig power krijgt en daardoor de computer reboot. Sowwy.. ff verkeerd gelezen :)
Verder check je geheugen eens met memtest .

Heb je toevallig nieuwe apparaten aangesloten :? Specs :?

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 26-04-2004 13:46 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

dos ziet geen ntsf partieties dus dat gaat zowie zo niet
wat je wil kan doen is booten van cdrom xp en dan druk op enter om windows te instaleren en dan kan je partitie kiezen waar. maar in plaats daarvan druk je op de D van delete en r van create daarna.
enzo kan je later in windows formateren.
dat vastlopen kan zijn dat hij een drive niet goed kan benaderen dus denk dat je dit even eerst moet proberen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:37
Verder hoeveel watt voeding heb je? Het zou kunnen wezen dat je te weinig power krijgt en daardoor de computer reboot.
Waar lees jij dat de computer reboot?

Graag even wat meer info en specs posten...

Roomba E5 te koop

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 17:06

_WgV_

It's a magical world!

Hmm dat van dat typen... Ik ken iemand die daar ook last van heeft. Vooral met URL's intypen in Mozilla/ Internet Explorer. Heel vreemd!

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die harde schrijf heb ik nu opgelost.
Maar dat van het vastlopen van de computer krijg ik niet weg. Zelfs bij het instaleren van Windows in DOS had ik het probleem zodra ik een partitie wou selecteren.

Iemand een idee hoe ik het kan oplossen? Want zo kan ik niet eens een tekstje typen zonder 100 keer 30sec te wachten. :(

edit:
Ik heb nu XP erop nieuw opgezet, maar nog steeds is het niet weg! :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 23:38 ]

Verwijderd

In XP heb ik daar ook vaak last van gehad als je een URL aan het typen bent maar is dat niet gewoon een bug van IE?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb het bij alles. Zelfs in DOS heb ik er last van.. :( Is het misschien iets met de hardware?

Verwijderd

Dat vastlopen zou misschien een IRQ probleem met je ps2 ports kunnen zijn.
Check anders even je hardwarebeheer (systeeminformatie), of er IRQ conflicts zijn, zo ja, probeer die IRQ's dan te wijzigen in je BIOS.

Succes!

Verwijderd

Anders kan het zijn dat je geheugen corrupt is. Programma's als memtest kunnen hier makkelijk achterkomen.

Je kan ook proberen om een USB toetsenbord te gebruiken (geen last van die irritante IRQ's ;)) (deze kan je vast van iemand, je buurman bv, lenen :P)
Pagina: 1