[Word] MS Word forms maken

Pagina: 1
Acties:

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ej menschen, ik probeer een standaardfax te maken @ mijn werk, maar ik kom er niet uit. Ik heb een drop-downbox met de aanhef (Meneer of Mevrouw) en dan een field waar de klantnaam kan worden ingevuld. Het probleem is: ik wil die aanhef + klantnaam verderop in het document automatisch herhalen. Ik heb de aanhef gebookmarked als 'aanhef' en de klantnaam als 'naam'. Als ik vervolgens verderop een field aanmaak met als formule '=aanhef' of '=naam' krijg ik de foutmelding '!Invalid Character Setting'. Ik heb alles geprobeerd:
="aanhef"
=(aanhef)
=[aanhef]
etc etc

..maar het wil NIET!! :X |:( Ben ik nou GEK of is het gewoon NIET mogelijk om de inhoud van een invoerveld te pasten naar een ander veld?

Volgens dit voorbeeldje uit de Help moet het gewoon kunnen met '=bookmark'
Example 1
The following field subtracts from a value represented by the bookmark (bookmark: A location or selection of text in a file that you name for reference purposes. Bookmarks identify a location within your file that you can later refer or link to. ) GrossSales. The numeric picture switch displays the results with a currency sign — for example, $14,786.17:

{ = GrossSales-29,897.62 \# "$#,##0.00" }
Wat doe ik fout? Help :'(

[ Voor 35% gewijzigd door snars op 26-04-2004 13:14 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik snap je probleem niet helemaal...

Maar je kan toch een replace doen in de document... door ##aanhef## telaten vervangen door een aanhef?

[ Voor 90% gewijzigd door MaNDaRK op 26-04-2004 13:12 ]

• snars
  • Niet online
Ik wil een Word-document maken waar je met een dropdown-box kan kiezen tussen 'Meneer' of 'mevrouw' en daarachter een veld waar je de klantnaam kan invullen (gewoon vrije tekst). Verderop in de het document moet precies hetzelfde komen te staan als je bovenaan hebt ingevuld. Tot nu toe hadden we een document waarbij je twee keer dezelfde dropdown-box had en waarbij je ook twee keer de klantnaam moest intikken (danwel copy-pasten). Ik ben lui en ik ben tweaker...dus ik denk dat dat wel handiger moet kunnen. Snapje? :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat gebeurt er als je CTRL + A en dan F9 drukt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• snars
  • Niet online
BtM909 schreef op 26 april 2004 @ 13:24:
Wat gebeurt er als je CTRL + A en dan F9 drukt?
Je bedoelt alles updaten? Helpt niet, nog steeds die verrekte !Invalid Character Setting. Moet er nog een extra switch in die Formula ofzo?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok, twee vragen:

• Welke Word versie gebruik je?
• Wat voor dropdown-menu heb je gebruikt?
(die van FORMS of Visual Basic)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• snars
  • Niet online
- Word 2002 SP1
- Ik heb de dropdownbox van Forms gebruikt (uit de Forms-toolbar weetjewel....Visual Basic is eng! Code! :o :D)

Tnx voor het meedenken trouwens ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

_sNaRs_ schreef op 26 april 2004 @ 14:47:
- Word 2002 SP1
- Ik heb de dropdownbox van Forms gebruikt (uit de Forms-toolbar weetjewel....Visual Basic is eng! Code! :o :D)

Tnx voor het meedenken trouwens ;)
't Zal wel aan mij liggen, maar ik krijg die dropdowns van de Forms-toolbar niet aan de praat 8)7

brrrrrr Forms toolbar is eng :D

• snars
  • Niet online
lol :D Nou moet ik zeker jou uitleggen hoe ik het aan de praat heb gekregen, zodat jij mij weer kunt vertellen hoe IK het aan de praat moet krijgen? :+

• snars
  • Niet online
Niemand?

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Als je nou ipv een field nou een cross-reference aanmaakt? In word2003 gaat het via insert --> reference --> cross-reference en dan in het eerste dropdownmenu de optie bookmark nemen en vul dan maar in welke bookmark je wilt hebben :)
Ow, en zorg er dan ook voor dat je het tweede dropdownmenu op bookmark text hebt staan :)

edit:
Ik zit nu ook al een tijdje te proberen om zo'n dropdownmenu pratende te krijgen :o
\o/ het werkt als je je form protect, maar alleen kun je niet meer die bookmarks updaten. Maar op zich hoeft dat niet, want tijdens het printen gaat het wel goed :)

[ Voor 38% gewijzigd door xxfile op 27-04-2004 13:40 ]

Nieuw, nu met Twitter

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move A61 -> SA op verzoek :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• snars
  • Niet online
xxfile schreef op 27 april 2004 @ 13:26:
Als je nou ipv een field nou een cross-reference aanmaakt? In word2003 gaat het via insert --> reference --> cross-reference en dan in het eerste dropdownmenu de optie bookmark nemen en vul dan maar in welke bookmark je wilt hebben :)
Ow, en zorg er dan ook voor dat je het tweede dropdownmenu op bookmark text hebt staan :)

edit:
Ik zit nu ook al een tijdje te proberen om zo'n dropdownmenu pratende te krijgen :o
\o/ het werkt als je je form protect, maar alleen kun je niet meer die bookmarks updaten. Maar op zich hoeft dat niet, want tijdens het printen gaat het wel goed :)
Juist, dat bedoelde ik!!! :> :> :>

OK, nu zou het nog mooi zijn als die references realtime updaten (terwijl de sheet wel protected is)...of ik zet er gewoon als standaardtekst <automatisch> (mijn collega's zijn niet zo snugger, die gaan dan weer zeuren dat het niet werkt :+)

Grrr en dan is Word weer zo inconsequent he...bij zo'n Text Form Field kan je een default tekst invullen, bij een cross-reference niet :/
In ieder geval bedankt, ik kan weer verder prutzen! :)

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Wacht, tijdens het uitprinten van het document wordt de cross-reference automagisch aangepast :)

Nieuw, nu met Twitter

• snars
  • Niet online
Ja zie ik, maar het moet absoluut foolproof zijn. Niet dat mensen gaan zeuren dat ze daar niks kunnen invullen :X

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28
_sNaRs_ schreef op dinsdag 27 april 2004 @ 15:35:
Ja zie ik, maar het moet absoluut foolproof zijn. Niet dat mensen gaan zeuren dat ze daar niks kunnen invullen :X
Ik volg dit met heel veel interesse ;)
Mocht iemand hier een oplossing voor hebben hoor ik het graag. Ik heb hier een kruisverwijzing naar een tekstvak die niet automatisch wordt geupdate, ook niet bij het saven ..

Flickr PSN ID= cheironnl

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28
cheiron schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:57:
[...]

Ik volg dit met heel veel interesse ;)
Mocht iemand hier een oplossing voor hebben hoor ik het graag. Ik heb hier een kruisverwijzing naar een tekstvak die niet automatisch wordt geupdate, ook niet bij het saven ..
Gevonden:
bij het veld dat als invoer dient moet je dus " berekenen bij afsluiten" aanvinken. Dan tab en hij vult het andere veld. Je verzint het toch niet..

(reactie wijzigen kan ik niet meer vinden...)

Flickr PSN ID= cheironnl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Reactie wijzigen: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
Verder dank voor de update :)

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 13-12-2004 18:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1