Toon posts:

Crash bij filecopy naar het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem: vanaf mijn pc (AMD 1,3 Ghz) kan ik niet altijd naar pc's op het netwerk kopieren. Bij het kopieren loopt de computer keihard vast (de muis beweegt niet meer). Vooral grote bestanden lijken problemen te geven: een bestand van meer dan 100 MB is nog nooit gelukt.

De oplossing is het kopieren van de bestanden via een andere computer, wat bijna altijd goed gaat. Ook het bestand van meer dan 100 MB lukt dan.

Op computer B heen en weer kopieren gaat meestal wel goed.

Ik ben inmiddels radeloos... een nieuwe netwerkkaart heeft ook niet geholpen!

Verwijderd

wat voor net werk heb je? utp, bnc, usb?
al kabel gechecked?

Verwijderd

netwerk kaart naar de kl*** ? t kan zijn dat je buffer niet meer zo lekker bufferd

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

Als het naar een andere pc wel goed gaat ligt het dus niet aan de buffer, die is hooguit een aantal packets groot en zeker geen 100MB!

edit: Het kan zijn dat je toch een slecht punt in je verbinding zit en bij 100MB is er 100x meer kans op een fout dan bij 1MB. windows 9x/Mereageert zowiezo bar slecht als er iets gekopieerd wordt via shares.

edit stomme me tag!

[ Voor 52% gewijzigd door 4VAlien op 26-04-2004 12:48 ]

Verwijderd

misschien een irq conflict? heb je het niet als je muziek luisterd oid?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

dit lijkt me idd een IRQ conflict.. probeer de netwerkkaart eens in een ander PCI slot

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Het is een UTP netwerk.

Netwerkkaart in een ander slot werkt niet helaas.
Ik heb er ook al een nieuwe netwerkkaart ingezet, maar dat gaf hetzelfde probleem.

Kabel ga ik nu even proberen, maar ik denk dat dat het niet zal zijn omdat deze computer eerder hetzelfde probleem had bij een collega.

Het ding heeft trouwens een Chaintech CT-7AjA2 moederbord.... misschien dat dat herinneringen oproept bij iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Een andere kabel werkt ook niet.

En er is nog een leuk detail:
Als ik via deze pc op ons netwerkdomein inlog, crasht ie vrij snel,
maar als ik lokaal inlog geeft dit geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!

Blijkbaar was de nieuwste BIOS driver nog niet geinstalleerd...
Met de nieuwste versie lijkt het probleem verholpen te zijn!

Bedankt voor jullie reacties...
Pagina: 1