Toon posts:

Tekst vervangen zonder wijzigingsdatum aan te passen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat tekst kan vervangen in meerdere bestanden in verschillende directories.

- De bestanden hebben geen extensie
- Bestanden moeten de wijzigingsdatum van het oude bestand houden

Ik heb al verschillende programma's gevonden maar die veranderen allemaal de wijzigingsdatum in de huidige datum.

Weet iemand hier een programma voor?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom combineer je niet een aantal applicaties; eerst wijzig ze je; vervolgens zet de je wijzigingsdatum terug. Overigens klinkt dit wel heel erg als een illegale actie; heb je legale redenen om een wijziging in een bestand door te voeren zonder de datum ervan te wijzigen?

Tekst zoeken en vervangen in meerdere bestanden > Tekst vervangen zonder wijzigingsdatum aan te passen *

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 26-04-2004 12:36 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Illegaal is het zeker niet. Ik heb het nodig om een regel tekst te wijzigen in alle tekstbestanden in een directorie maar het is vervelend als de wijzigingsdatum dan op de huidige datum komt te staan omdat je dan geen verschil meer ziet tussen oude bestanden en nieuwe bestanden enz.

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

je kan je klok terug zetten dan heb je alvast 1 probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
HENNESSY schreef op 26 april 2004 @ 14:44:
je kan je klok terug zetten dan heb je alvast 1 probleem opgelost
Dat zou een optie kunnen zijn maar de bestanden hebben bijna allemaal een andere datum en het zijn er teveel om dit per bestand te gaan wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 14:52 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:52

pistole

Frutter

dan doe je het dus zoals Spider.007 voorstelt? Bestand benaderen; timestamp bewaren; tekst aanpassen; timestamp terugzetten.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 26 april 2004 @ 14:58:
dan doe je het dus zoals Spider.007 voorstelt? Bestand benaderen; timestamp bewaren; tekst aanpassen; timestamp terugzetten.
Bedoel je eerst met een programma de wijzigingsdatum van elk bestand appart uitlezen en opslaan. Dan met een programma de bestanden aanpassen. Daarna de wijzigingsdatum terugzetten.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Of ff zelf iets klussen in VB / Delphi / C / C++ / Java of wat jouw taal ook mag zijn :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Deze tool doet iets dergelijks, maar is in principe bedoeld voor office files.
http://www.crystalsoftware.com.au/wordpipe.html

edit:

Waarschijnlijk moet je deze tool hebben: http://www.crystalsoftware.com.au/textpipe.html

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 26-04-2004 17:13 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1