Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 08:53
Ik ben inmiddels als weer bijna een jaar de trotse bezitter van een Nokia 7650.
Aangezien ik nu pas een Bluetooth adapter van Conceptronics heb aangeschaft was ik benieuwd of er ook specs bekend zijn van dit toestel betreffende de wallpaers voor dit toestel.
Ik heb geen problemen met het verzenden van de plaatjes naar het toestel, dat werkt allemaal heel goed, dit geldt ook vood de mid poly's en zo.

Mijn vraag is dus als volgt: wat zijn de beste afmaetingen (wxh) en de kleurdiepte voor de jpg die ik als wallpaper wil gaan gebruiken?

Sommige doen het nml gewoon en anderen zijn invalid size zoals de 7650 het mij verteld.

Ik heb al even lopen googlelen en de search alhier, maar heb niets bruikbaars kunnen vinden, misschien dat ik er overheen kijk?

alvast bedankt voor jullie tijd en moeite

Moses

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Raar, normaalgezien gebruik je gewoon elk plaatje dat je wil, en dan resized hij het wel voor je...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://www.nokia.nl/nl/te...n/7650/faq_imaging.html#2

Hier staat toch wel alles, de FAQ pagina van je mobiel zelf |:(

• [FSF]Moses
Dat dacht ik dus ook, maar sommige plaatjes daar gaat hij helemaal de mist in, vandaar deze vraag... dan zou ik daar rekening mee kunnen houden en eventueel paintshop er op los kunnen laten voordat ik hem naar de 7650 stuur.
Voor de rest gaat hij best wel lekker die Nokia. Had al even gezocht op dit toestel, maar veel van die problemen die anderen er mee hebben, komen bij mij niet voor. Ik denk dat dat zou kunnen liggen aan het feit dat ik niet alles van het beestje volledig gebruik :)

Moses

• pagani
  • Niet online
Mischien dat ie bepaalde opslagmethodes (bijv. progressive bij .jpg) niet ondersteunt.

• [FSF]Moses
Bedankt johnnyv.nl :) Dit helpt al iets. Ik denk dat het dan de kleurdiepte zou kunnen zijn maar evengoed de resolutie (misschien te hoog?).
Ik vrees dat ik het anders gewoon by trial and error moet uitvogelen :(

In iedergeval bedankt! (had niet zo snel gedacht aan een faq of nokia zelf (me slaps me)

Ik gaat het in iedergeval even uit proberen vanmiddag YAY!

[ Voor 10% gewijzigd door [FSF]Moses op 26-04-2004 12:43 ]

Moses

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
misschien heel vaag, maar kan je niet gewoon een plaatje van je mobiel afhalen en kijken welke resolutie die heeft?

• pagani
  • Niet online
Vorkie schreef op 26 april 2004 @ 12:44:
misschien heel vaag, maar kan je niet gewoon een plaatje van je mobiel afhalen en kijken welke resolutie die heeft?
Dat is leuk, dan weet je welk plaatje er zeker werkt, maar het ding moet de foto's gewoon scalen/resizen om het in beeld te plaatsen.

• [FSF]Moses
haha, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Wat dom van mij. Zal dat meteen even doen.
Thanks!

edit:

640x480x24b jpeg.
Dan zou die progressive loading/compression het probleem wel eens kunnen zijn.
Even kijken wat psp zegt:
Compression Huffman - standard, geen progressive
DPI is onbekend: zou het kunnen zijn dat 300 dpi een beetje te veel van het goede is. Zal het eens met 72 dpi proberen, dat zou het dan wel eens kunnen zijn.

Ik denk dat ik er nu wel uit kom jongens/meisjes!
Bedankt voor jullie hulp en mocht ik nog vragen hebben, dan kom ik hier wel op terug in deze topic! _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door [FSF]Moses op 26-04-2004 13:20 ]

Moses

Pagina: 1