Rare processor? PIII 706BE

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38
Heb hier een pc met die in het bios een PIII 706BE aangeeft. Erg raar, ik denk persoonlijk dat het komt door het moederbord en dat het eigenlijk wel een snellere proc is.

Helaas kan ik hier via de search en mr. google geen bevestiging op krijgen.

Overigens .. via WcpuID geeft hij aan dat ie op 763Mhz draait, ipv 700. In het bios staat alles gewoon standaard. Niets overgeclockt of ondergeclockt (waar ik mij bewust van ben).

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trek de CPU eruit en lees hem uit?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb wat multiplier x fsb berekeningen gedaan, maar 763 kan ik niet op uit komen!?!?! Haal hem eens eruit?

7,5 x 100 = 750
5,5 x 133 = 731,5
6,0 x 133 = 798

Is het een laptop waar je het over hebt? Dan staat speedstep aan (wisselen van cpu snelheid naar gelang de accu etc).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
heb ik ook ooit last van gehad
bios update was de oplossing 8)

• Sa1
  • Laatst online: 11:38
ik kan hem der niet uithalen aangezien het niet mijn pc is. Plus ik wil die moeite der niet voor doen.

Het is geen laptop, tis gewone desktop.

Voor moederbord kan ik geen bios updates meer vinden. Is al oud beesie.

FSB staat op 66, mp op 11.5, tis een intel celeron volgens wcpuid.

maar, als z'n oorspronkelijke fsb dus 100, is het een 1150mhz proc, kan dat? fsb 133 lijkt me uiters onwaarschijnlijk aangezien je dan in de 1500mhz uitkomt.. lijkt me onwijze sterk.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dan kan het ook gewoon een Celeron 766 zijn die niet goed herkend wordt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit is in principe gewoon te oplossen met een BIOS update. Mogelijk ontbreekt het de huidige BIOS aan de juiste CPUID informatie (CPU microcode). Dan nog, als je geen BIOS updates kunt vinden, hier hoef je je echt niet druk over te maken. Als de FSB en de MP prima staan, dan functioneert de CPU prima. Welke benamingen de CPU ook krijgt :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 26-04-2004 12:53 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Topic is zo'n 20 minuten geleden geopend. In die tijd had je allang ff de proc eruit kunnen trekken zoals BalusC zegt. En als je die moeite niet wil doen laat je de eigenaar die moeite toch doen? De gemiddelde PC boer wil dat anders ook wel ff voor 'm nakijken :P

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33

Outerspace

Admin General Chat
Sa1 schreef op 26 april 2004 @ 12:45:
ik kan hem der niet uithalen aangezien het niet mijn pc is. Plus ik wil die moeite der niet voor doen.
zoemer.... fout.. Probeer gewoon hem eens open te trekken. Als die andere persoon er geen moeite mee heeft, moet je het gewoon eens proberen. Zo kan je natuurlijk uren blijven gissen. En in die tijd dat je het topic had geopend had je hem ook al kunnen openen!
Wat voor bios is het :? Award biossen kan je gewoon updaten
dreeke schreef op 26 april 2004 @ 12:47:
Dan kan het ook gewoon een Celeron 766 zijn die niet goed herkend wordt.
Idd. Het kan inderdaad afwijken, net zoals een reepje geheugen dat kan doen. Niet zo'n big problem

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 26-04-2004 12:53 ]

Wauw, een sig!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:40

Opa

Nu Multifocaal!

Intel heeft een tooltje voor het uitlezen van het type processor: Frequency ID

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Sa1 schreef op 26 april 2004 @ 12:45:

Het is geen laptop, tis gewone desktop.

FSB staat op 66, mp op 11.5, tis een intel celeron volgens wcpuid.

maar, als z'n oorspronkelijke fsb dus 100, is het een 1150mhz proc, kan dat? fsb 133 lijkt me uiters onwaarschijnlijk aangezien je dan in de 1500mhz uitkomt.. lijkt me onwijze sterk.
Alle Celeron's beneden de 800MHz hebben een 66MHz FSB. Jij hebt daar dus gewoon een Celeron 766. Dat WcpuID 763 aangeeft klopt hoogstwaarschijnlijk wel omdat de FSB clock in veel gevallen nooit precies 66,666667MHz is (in dit geval 66,35). Je BIOS herkent de chip gewoon niet goed, daarom maakt hij er een P!!! van (waarbij de 'B' voor een FSB van 133MHz staat, dus die hele herkenning klopt sowieso niet). Maar aangezien hij verder wel goed werkt zou ik me er niet al te druk om maken :)

Overigens kun je Intel cpu's laten herkennen door dit Intel tooltje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1