Toon posts:

[VB.NET] verschillende spaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tekstvak waarin een netwerkgebruiker + zijn logon tijd wordt afgedrukt. Nu wil ik dat na de gebruiker een dynamisch aantal spaties wordt afgedrukt zodat alles mooi in 2 kolommen staat. Het probleem is dat ik absoluut geen idee heb hoe ik dynamisch spaties moet genereren en hou ik ze dan moet oproepen in de .text methode van het tekstvak. Op het net is er precies ook niets dat er dieper op ingaat.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom spaties? Waarom niet 2 labels, een datagrid of wat dan ook? En webforms of winforms?

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 26-04-2004 12:30 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
int j = verwachtelengte - username.length;

for(j; j > 0; j--){
username.text += " ";

}

zoiets... in c#.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 12:29:
Ik heb een tekstvak waarin een netwerkgebruiker + zijn logon tijd wordt afgedrukt. Nu wil ik dat na de gebruiker een dynamisch aantal spaties wordt afgedrukt zodat alles mooi in 2 kolommen staat. Het probleem is dat ik absoluut geen idee heb hoe ik dynamisch spaties moet genereren en hou ik ze dan moet oproepen in de .text methode van het tekstvak. Op het net is er precies ook niets dat er dieper op ingaat.
Hint: Gaat je niet (mooi) lukken tenzij je een non-proportioneel font (b.v. courier (new)) gebruikt.

Maarre wat is er mis met een listview, een datagrid, 2 labels, 2 tekstboxen of whatevah?

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 26-04-2004 12:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
En mocht je toch voor die spaties kiezen -wat geen goede oplossing is- dan kan je eens kijken naar de PadRight() member-functie van String.

https://fgheysels.github.io/

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

dit wil je inderdaad volgens mij echt niet met spaties doen...
Ik zou persoonlijk het liefst een datalist maken

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het tekstvak niet alleen het resultaat van één functie moet tonen maar van velen, en alleen deze functie moet met 2 kolommen werken dus als ik een datagrid of iets dergelijks gebruik moet ik eigelijk heel men project herschrijven

Maar het is me gelukt, het probleem was dat ik met een verkeerd type font stond te werken.

Bedankt voor de reply's

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Het is ranzig.

Refactoring is good.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 14:04:
Het probleem is dat het tekstvak niet alleen het resultaat van één functie moet tonen maar van velen, en alleen deze functie moet met 2 kolommen werken dus als ik een datagrid of iets dergelijks gebruik moet ik eigelijk heel men project herschrijven

Maar het is me gelukt, het probleem was dat ik met een verkeerd type font stond te werken.

Bedankt voor de reply's
Erhm.. Dan maak je een Adapter er voor, welke hem aanpast naar het juiste formaat? Of een overloaded functie?

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 26-04-2004 16:20 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1