PC valt uit in post

Pagina: 1
Acties:

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Specs;
Epox rda+, XP1700+, 2*256 mb kingston PC3200, Radeon 9500 np, antec 400W voeding, waterkoeling.

Probleem;
Als ik de pc aan zet gaan de fannetjes(voeding/nb/casefan) keurig draaien, en op het Debug Led display schieten wat codes voorbij. Na een seconde of 2 valt alles uit. Het display geeft vlak voor uitval 0A(ps/2 fout) aan, ook zonder iets op de ps/2 aan gesloten te hebben.

Al geprobeerd;
Andere voeding.
Alles loshalen behalve voeding, mobo, cpu en ram.
Met 1 reepje ram starten(beide geprobeert).
Koelblok opnieuw aangebracht. Core ziet er goed uit.
Condensators zien er ook ok uit.

Dit alles begon nadat mn NB blokje gescheurt was. Daarna heeft alles nog goed gedraait(stabiel). Toen heb ik een tijdje niks met de pc gedaan. Toen luchtkoeling op de NB gezet. En nu start hij dus niet meer.

wat kan ik nog proberen?

Edit: CMOS clear, NB blokje opnieuw aangebracht en fan op cpu-fan header aansluiten ook geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door AMDtje op 26-04-2004 12:41 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik dacht eerst aan een instelling dat als het mobo een rpm meting doet voor de CPU fan. Als die te langzaam draait, gaat de PC uit, een beveiliging, maar als je begint over je NB (en je je processor op 200Mhz. FSB loopt) dan moet je maar eens even kijken of het nb blokje wel goed contact maakt..

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• AMDtje
Dat blokje heb ik ook al opnieuw erop gedaan. En hij loop nu op 133 mhz, CMOS clear. En een fan op de cpu-fan header aansluiten helpt ook niet.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ehhh,.... ik denk dat je in de V & A moet gaan zoeken naar een andere...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 21:34
Ik denk idd ook dat je mobo gewoon is overleden.
Is er water over heen gekomen?
Hij heeft dus nog stabiel gedraait. Heb je de systeem speaker aan gesloten? Want uit de piepjes van dat ding kun je soms wel eens wat afleiden. Zo nee, probeer dat eens. Of kijk eens in de manual wat de code van de LED in houd

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Dit lijkt idd op een kortsluiting ergens op het moederbord. Kan je iets aan het moederbord zien of niet?

Ik vrees voor je dat een ander moederbord de enige oplossing is.

• AMDtje
Het kan zijn dat er water op is gekomen toen mn NB blokje lek was, maar het vreemde is dat hij het gewoon gedaan heeft erna. Stel dat het water is(was), is er dan een kans dat de resten daarvan de kortsluiting veroorzaken of is er meteen iets doorgebrand? Oftewel; heeft het zin om het te proberen schooon te maken? En zo ja, waarmee?

De led code betekend dat er iets mis is met de PS/2 aansluiting, maar soms valt ie ook uit voordat die code er staat, dit lijkt mij dus niet het probleem.

Speakertje is aangesloten, geen piepjes(helemaal niks).

[ Voor 6% gewijzigd door AMDtje op 27-04-2004 16:16 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Wij hadden hier op mn werk een Asrock met dezelfde probs, maar dat kwam door een foute koeling, die knalde in zn beveiliging. Na het opnieuw bevestigen van de koeling liep het als een trein!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• AMDtje
Dat heb ik als een van de eerste dingen bekeken, maar koeling zit goed.
Pagina: 1