Toon posts:

Diablo 1/2 over TCP/IP LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hier met een vriend van me Diablo 2 spelen over een LAN dat op een goedkoop chinees routertje staat. Dat ding werkt uitstekend, kunnen elkaar zien en bestanden overtanken en zo, maar, nu willen we Diablo 1/2 (van beide spellen 1 CD key) spelen en beide spellen vertikken het de host computer te vinden, welke computer we ook gebruiken. We hebben 10.0.x.x-achtige IPs, zou dat het probleem zijn? Als we dan namelijk dat omzetten naar 192.168.x.x dan hebben we geen internet meer (we zijn een LAN in een LAN; het is toch niet mogelijk om twee dezelfde IP's op elkaar te zetten?). Hebben mensen eerder dit probleem gehad, en zo ja, ook op kunnen lossen? Ligt het aan de CD key? Het IP?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 12:07 ]

Verwijderd

ik heb daarmee nog nooit problemen gehad, zowel thuis niet, als op lanparties niet. Je kan toch gewoon het host IP opgeven? Of werkt dat ook niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 12:08 ]

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

nee, 10.0.x.x type boeit niet want daarmee heb ik zelf ook een tijd mee gepseeld. op lan. diablo 2., met de zelfde serial. dus het is inderdaad erg vreemd dat het niet werkt. het is wel heel bizar dat de game het niet doet :S. ik zou zeggen probeer eventueel wat op www. blizzard.com te vinden of daar op het forum te posten. vermeld hierbij niet dat je met z'n 2e 1 cd key gebruikt. wel moet di ene cd key en spel orgineel zijn want anders kan het idd zo zijn dat het niet werkt

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Verwijderd

Topicstarter
Het is een echte key, echte CD enzo... Hoewel ik hem nu mount op een phantom drive zodat ik niet Mental Theo hoeft te spelen met de hoeveelheid spellen die ik speel. Maar zelfs als het echte ding erin gaat maakt het niets uit.

Hij zegt dus gewoon dat hij niets vindt, echt bizar. Er zijn geen andere spellen die we over LAN uit kunnen proberen omdat de computer van die vriend een ouwe laptop is met nagenoeg geen videokaart; COD of iets dergelijk uitproberen zit er niet in.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:53
Ha, toevallig dat een vriend van me PRECIES hetzelfde probleem had, en ik hem de tip gaf die het oploste!

Mijn tip: in hoofdmenu van D2 kies: Other Multiplayer --> TCP/IP game

Dan moet het wel werken.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Een paar zaken waar je op kan letten:
- Gebruik verschillende cd keys. Voor de ene,gebruik je eigen key, voor de andere genereer er eentje ofzo of leen 'm van iemand (als je toch niet gaat battle.netten). Het hoeft geen geldige battle.net key te zijn, als je er maar mee in het spel komt.
- Zorg ervoor dat je beide exact dezelfde versie van het spel hebt.
- Zorg ervoor dat je eventuele software firewalls uit hebt staan.
- Kies multiplayer, tcp-ip game en tik het ip-adres van de hoster in als je joined. Jullie zitten op hetzelfde netwerk dus dat zou geen probleem moeten zijn. Als je dat nu niet bent omdat een iemand via internet connect, vul dan zijn "remote ip" in en zorg ervoor dat je router het netjes relayed.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Pagina: 1